Citat:
Ursprungligen postat av
Filtyhfew
Jag personligen skulle ligga lågt i skärgården så länge som möjligt. Inom en radie på fem kilometer från Sollenkroka brygga finns uppskattningsvis ett 40-tal större öar, där Gällnö och Svartsö ensamma omfattar omkring 700 hektar vardera.
Skärgårdsstiftelsens roddbåtar finns på många platser, vilket gör det relativt enkelt att ta sig mellan öarna. Dessutom är det vanligt med personer som ö-luffar, vilket gör att man inte nödvändigtvis sticker ut.
Min bedömning är därför att det skulle vara mycket svårt att lokalisera en misstänkt enbart genom att söka av området, särskilt om personen inte använder mobiltelefon eller bankkort. Om det dessutom saknas en offentlig bild på personen minskar allmänhetens möjligheter att känna igen och tipsa om observationer.
Men eftersom det är en närstående borde man ju som GM fatta att polisen kommer vara en på spåren ganska snabbt? Om det är ett vansinnesdåd och man hoppas på att inte bli misstänkt kan jag förstå resonemanget, men här känns det snarare som den som gjort det inser att det är kört och tar sig själv av daga i så fall? Inte försöker ”komma undan”?