2026-08-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Jasså, det vet du?
Har du några belägg för ditt påstående?

Har du läst samtliga inlägg i tråden? Om inte, gör det.
Citera
2026-08-05, 21:17
Avstängd
Är det hon Y.S? Som är chef på Brottsofferjouren
Är garanterat ett ex
Citera
2026-08-05, 21:18
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
Jag tror knappast att J-E:s sambo är inne på Facebook och byter profilbilder samtidigt som hennes man skulle ha mördat någon. Nej, oftast är det ex-maken och säkert är det så även nu. Varför frågar ingen om honom?
Det är J*anerik B*org som är offrets exman om du inte har begripit det än
Citera
2026-08-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filtyhfew
Jag personligen skulle ligga lågt i skärgården så länge som möjligt. Inom en radie på fem kilometer från Sollenkroka brygga finns uppskattningsvis ett 40-tal större öar, där Gällnö och Svartsö ensamma omfattar omkring 700 hektar vardera.

Skärgårdsstiftelsens roddbåtar finns på många platser, vilket gör det relativt enkelt att ta sig mellan öarna. Dessutom är det vanligt med personer som ö-luffar, vilket gör att man inte nödvändigtvis sticker ut.

Min bedömning är därför att det skulle vara mycket svårt att lokalisera en misstänkt enbart genom att söka av området, särskilt om personen inte använder mobiltelefon eller bankkort. Om det dessutom saknas en offentlig bild på personen minskar allmänhetens möjligheter att känna igen och tipsa om observationer.

Men eftersom det är en närstående borde man ju som GM fatta att polisen kommer vara en på spåren ganska snabbt? Om det är ett vansinnesdåd och man hoppas på att inte bli misstänkt kan jag förstå resonemanget, men här känns det snarare som den som gjort det inser att det är kört och tar sig själv av daga i så fall? Inte försöker ”komma undan”?
Citera
2026-08-05, 21:19
Medlem
Jag har grävt lite mer och hittat Insta-bilder på *rma *kerblom *=i -*=å från företaget Cirio law firm. Detta verkar vara BO dotter? Sannolikt denna dotter som i så fall hittade mamman knivskuren?
Citera
2026-08-05, 21:19
Medlem
Kan ge er några tips. Man letar efter en man som hade en nuvarande relation med BO. JE har ingenting med detta att göra. Han ägde huset sedan några år tillsammans med sitt ex (BO) så ni kan 100% lägga ner det spåret.
Citera
2026-08-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det hon Y.S? Som är chef på Brottsofferjouren
Är garanterat ett ex

Ja, det är JEs (han som samägde fastigheten med BO, som också tidigare varit sambo med BO) nya sambo.
Citera
2026-08-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
För att han kanske initialt tog sig till en bod och kanske lämnat blodspår eller liknande både från BO och sig själv om det varit en ’fight’. Mest för att kartlägga hans flyktväg eller söka efter spår av DNA från honom själv eller BO. Eller om han då tagit sig av daga och skulle återfinnas i något skrymsle i nära anslutning till brottsplatsen. Jag vet naturligtvis inget, utan spekulerar bara

Misstänker han inte ens är kvar i området..
Citera
2026-08-05, 21:21
Medlem
85% av tråden innehåller Borgs namn och pekar på honom som den skyldige och den polisen letar efter. Varför går man inte ut och dementerar dom uppgifterna som anhörig eller givetvis han själv? En annan hade ju fått panik och känt att man måste göra något? Florerar på nätet att man är en mördare och sen sitter man tyst? Sambon likaså? Nej fan...

Måste vara han. Eller???? Blir galen!!!!!
Citera
2026-08-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsCloudberry
Kan ge er några tips. Man letar efter en man som hade en nuvarande relation med BO. JE har ingenting med detta att göra. Han ägde huset sedan några år tillsammans med sitt ex (BO) så ni kan 100% lägga ner det spåret.

Så kan det säkert vara, men fram med information som stödjer detta så att vi kan komma vidare med ”utredningen”.
Citera
2026-08-05, 21:22
Medlem
Nu vid 21 så spärrade polisen av väg 222 vid skeppsdalsström. Så verkar som de letar efter någon. Den vägen är enda vägen ut till Sollenkroka.
Citera
2026-08-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Det är J*anerik B*org som är offrets exman om du inte har begripit det än

Kan alla snälla följa tråden. Tar upp för mkt tid med svara på frågor som redan besvarats. Tyvärr Inga nya vettiga teorier ikväll här. Je - en enda. Det räcker ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in