2026-08-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
Någon som förstår att alla FB-are är inne och glor på ens profilbild?

Ja. Såklart.
Citera
2026-08-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakpistol
Så då är det en ny stjärna hon haft/har en relation med…?

Eller hade eftersom hon inte klarade sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
PONERA- att Gm nu är denna svenne-propra JE. Så flott på bild. Tänk om- vad fan har han inte gjort mer då? O att han är ihop med Brottsofferjour högsta höns? Hur dåligt omdöme har även HON Då? Så många ringar på vattnet dessa tankar ger. Fan.

Mina tankar går i exakt dessa spår. Hon har bytt omslagsbild, profilbild och även lagt upp den udda bilden på bara några h. Det känns som om att det är en handling av någon slags betydelse i mina ögon. Har inte kollat vad han gjort på sin profil, men han kan kanske inte pga att polisen pingar hans lur, samt att det skulle kunna vara så att han inte längre är vid liv. Vilken soppa detta är. Hoppas innerligt på klarhet snart så att familjen får någon slags ro i denna hemska situation 🙏🏼
Citera
Medlem
Citat:
O hur kan du veta det så säkert? Hör inne tänker vi brett. Tills han dyker upp.

Jag tror knappast att J-E:s sambo är inne på Facebook och byter profilbilder samtidigt som hennes man skulle ha mördat någon. Nej, oftast är det ex-maken och säkert är det så även nu. Varför frågar ingen om honom?
Citera
2026-08-05, 21:07
Medlem
exoticspices avatar
Sonen och/eller flickvännen hade kanske daglig telefonkontakt och när Å*a inte svarar i mobilen blir de oroliga och åker ut och hittar henne svårt skadad.

De kanske anade att något hänt Å*a om hon hade berättat att hon hade problem med Borg eller någon annan som ny pojkvän eller ett ex.

Eller också hade de bestämt att de skulle komma ut den dagen. Och det gör att GM "lyckades" döda Å*a när hon var ensam.
Citera
2026-08-05, 21:11
Medlem
Har det kommit fram något om BO:s barns pappa? Är han helt avskriven från listan över misstänkta eller hur ligger det till?
Citera
2026-08-05, 21:11
Medlem
Citat:
Om du läser bakåt i tråden har jag skrivit just det. Livrädd för dom.

Svårt att hålla koll på dina enskilda inlägg .
Citera
2026-08-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Och bor i ett hus värderat till 10-13 miljoner.
Låter inte som en typisk GM för mord. Men å andra sidan, om han var oskyldig hade han ju själv gått till polisen och berättat vad han vet. Känns som ett ovanligt fall.
Vad är en typisk GM för mord då? Det finns mördare i alla samhällsklasser.
Citera
2026-08-05, 21:14
Medlem
Jag personligen skulle ligga lågt i skärgården så länge som möjligt. Inom en radie på fem kilometer från Sollenkroka brygga finns uppskattningsvis ett 40-tal större öar, där Gällnö och Svartsö ensamma omfattar omkring 700 hektar vardera.

Skärgårdsstiftelsens roddbåtar finns på många platser, vilket gör det relativt enkelt att ta sig mellan öarna. Dessutom är det vanligt med personer som ö-luffar, vilket gör att man inte nödvändigtvis sticker ut.

Min bedömning är därför att det skulle vara mycket svårt att lokalisera en misstänkt enbart genom att söka av området, särskilt om personen inte använder mobiltelefon eller bankkort. Om det dessutom saknas en offentlig bild på personen minskar allmänhetens möjligheter att känna igen och tipsa om observationer.
Citera
2026-08-05, 21:15
Medlem
Citat:
Jag tror knappast att J-E:s sambo är inne på Facebook och byter profilbilder samtidigt som hennes man skulle ha mördat någon. Nej, oftast är det ex-maken och säkert är det så även nu. Varför frågar ingen om honom?

Hon kanske gjorde det för att någon sagt till henne att spekulationer härjar rätt fritt och ville gå lite inkognito. Inget fel med det egentligen för vi vet fortsatt inte om hennes sambo är inblandad. Inblandad i spekulationer är han tyvärr ändå eftersom att han äger fastigheten med BO. Menar inget illa, men finns säkert folk runtom henne som givit henne tips att göra så. J-E var väl också BO’s exmake, men kanske inte stämmer? Stod tidigare i tråden. Har man koll på om det finns flera sådana?
Citera
2026-08-05, 21:16
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Han ha väl gått i pension. I tråden är det för länge sedan redan sagt att han INTE är GM. Mycket mer troligt med hennes ex.

Citat:
Mm, fast nu är det ju inte han.
Jasså, det vet du?
Har du några belägg för ditt påstående?
Citera
2026-08-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Mina tankar går i exakt dessa spår. Hon har bytt omslagsbild, profilbild och även lagt upp den udda bilden på bara några h. Det känns som om att det är en handling av någon slags betydelse i mina ögon. Har inte kollat vad han gjort på sin profil, men han kan kanske inte pga att polisen pingar hans lur, samt att det skulle kunna vara så att han inte längre är vid liv. Vilken soppa detta är. Hoppas innerligt på klarhet snart så att familjen får någon slags ro i denna hemska situation 🙏🏼

Noll aktivitet på hans. Vet inte vad man ska utröna från det, men såklart kan man spekulera. De flesta, skyldiga som oskyldiga, brukar ju om man har möjlighet stänga sin profil för utomstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in