2026-08-05, 19:20
Medlem
Bamsetramses avatar
Tycker alltid det känns så tröttsamt med dessa "fattiga" människor.

Skulle gärna se deras kontoutdrag. Vågar man gissa att det är play-tjänster, mobilabonnemang för 499/månad, cigg och snus?

Det finns säkert en och annan som totalt ramlat mellan stolarna och verkligen inte har ett öre. Min bild är dock att de flesta bara är korkskallar som ständigt prioriterar fel.
Citera
2026-08-05, 19:26
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Var är pappan?
Citera
2026-08-05, 19:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tack, men där var det betalartikel!

...

Aha, så Bonnierkoncernen (som äger Helsingborgs dagblad) vill alltså tjäna pengar på den stackars Martina som inte har råd med glass? Usch så cyniskt!

När det gäller "snyftisar" av det här slaget är de helt meningslösa att ens spekulera kring eftersom man utomstående aldrig får hela bilden av situationen. Heter "Martina" verkligen Martina i verkligheten? Har hon verkligen inte råd med en glass? Vad spenderar hon pengar på varje månad? Har pappan verkligen så låg lön? Kan inte pappan hitta något bättre betalt arbete? Frågorna är många, svaren lyser med sin frånvaro.

Det skulle inte förvåna mig om artikeln är ett rent beställningsjobb från sossarna.
Citera
2026-08-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Tycker lite synd om Martina. Hon verkar inte ha begåvats med så särskilt mkt intelligens och det är faktiskt inte alla som har den turen. Vad jag har lyckats utläsa ur artikeln och kommentarerna på facebook hoppade hon av skolan och gick inte ut gymnasiet. Det är något hon måste ta igen nu. Hon är föräldraledig just nu och har avbrott i studierna till undersköterska. Med andra ord har hon inte så mkt pengar.

Tycker att det är sorgligt. Varför väljer man samma väg som sin mor (som också är undersköterska och har fått vända på slantarna under hela livet)? Varför väljer man inte en mer luktrativ väg?

Jag tycker att vi ska ha ett skyddsnät för människor som hamnar i dessa situtioner. Men samtidigt kan inte skyddsnätet komma och rädda alla som varit lata/dumma/förlitat sig på samhället och gjort dumma val. Det är så dubbelt för mig. Samtidigt hoppas jag, naturligtvis, att det ska bli bättre för henne och alla andra som kämpar ekonomiskt. Måste vara skitjobbigt att inte kunna köpa glass till sina barn ens! Herregud. Jag hade gått sönder om jag inte fick åka på semester några gånger per år!
Som Undersköterska så är det lätt att få jobb lite överallt här i Sverige, och vill man tjäna pengar så kan man tjäna bra med pengar som Undersköterska. Jag själv snittade 48k/månad under förra året och jag är Undersköterska, jag har dock inga barn att tänka på och kan jobba lite hur som helst.

Man kan dock fråga sig vart farsan är någonstans? Att skaffa barn och sedan gå isär är väl inte det bästa direkt.

Hade själv önskat att man hade haft barn att skämma bort, just nu så skämmer man bort syskonen och deras barn men sparar undan en del också.
Citera
2026-08-05, 19:32
Medlem
Men alltså, kan Martina inte suga kuk?

Hon behöver alltså bara hitta en hyfsat trevlig snubbe i ett hav av sexlösa män för att få 3000-4000 kronor mer att leva för i månaden, och då är det bara ett knull i månaden jag räknar på.

Fattar inte.
Citera
2026-08-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Men alltså, kan Martina inte suga kuk?

Hon behöver alltså bara hitta en hyfsat trevlig snubbe i ett hav av sexlösa män för att få 3000-4000 kronor mer att leva för i månaden, och då är det bara ett knull i månaden jag räknar på.

Fattar inte.

Ett svar på en mycket låg IQ-nivå. Skulle du själv göra detta? Men du är väl en yngling som tog tillfället i akt att skriva något sexuellt.
Citera
2026-08-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Ett svar på en mycket låg IQ-nivå. Skulle du själv göra detta? Men du är väl en yngling som tog tillfället i akt att skriva något sexuellt.

Ja, skulle jag träffa någon hyfsat trevlig kvinna i medelåldern så skulle jag kunna knulla henne i utbyte mot pengar.

Du verkar vara smart.
Citera
2026-08-05, 19:48
Medlem
AlanGarners avatar
Vad jobbar hon själv med?

Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Citat;
Citera
2026-08-05, 19:57
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsetramse
Tycker alltid det känns så tröttsamt med dessa "fattiga" människor.

Skulle gärna se deras kontoutdrag. Vågar man gissa att det är play-tjänster, mobilabonnemang för 499/månad, cigg och snus?

Det finns säkert en och annan som totalt ramlat mellan stolarna och verkligen inte har ett öre. Min bild är dock att de flesta bara är korkskallar som ständigt prioriterar fel.

En del köper inte ett skit. Det är vanligt att det är gamla skulder som äter upp pengarna. En del jobbar på men pengarna går till skuldernas svarta hål och de kommer aldrig ifatt. Jag har träffat flera sådana på sista tiden, som gått i pension med skulder. De har kanske 1200 per månad till 2 vuxna för mat hela månaden. Oftast ingen bil, äger inget.
Citera
2026-08-05, 19:59
Medlem
Kan ju alltid göra egen pinnglass, pinnar finns i naturen och vatten i kranen, kan ju alltid blanda i salladskrydda eller nåt om man vill spice:a till det lite.
Citera
2026-08-05, 20:00
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
En del köper inte ett skit. Det är vanligt att det är gamla skulder som äter upp pengarna. En del jobbar på men pengarna går till skuldernas svarta hål och de kommer aldrig ifatt. Jag har träffat flera sådana på sista tiden, som gått i pension med skulder. De har kanske 1200 per månad till 2 vuxna för mat hela månaden. Oftast ingen bil, äger inget.

Skulderna har de väl också dragit på sig frivilligt, eller? Det bästa är att spara först och köpa sedan, då får man inga skulder. (Untantag: kvinnor som tvingats eller lurats att ta lån i mannens namn, och inte vågat annat.)
Citera
2026-08-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det hela låter som en förtäckt valpåverkansartikel från en vänsterextrem propagandakanal. Skiter man ner hela sin tillvaro så lär man rösta rött så man får mer pengar, typ.
klart det är det.

Kan inte Högern svara med ta hit alla afrikaner ifrån spanien och släppa lös dem där det finns lätt klädda kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in