Citat:
Ursprungligen postat av
HudHertiginnan
Tycker lite synd om Martina. Hon verkar inte ha begåvats med så särskilt mkt intelligens och det är faktiskt inte alla som har den turen. Vad jag har lyckats utläsa ur artikeln och kommentarerna på facebook hoppade hon av skolan och gick inte ut gymnasiet. Det är något hon måste ta igen nu. Hon är föräldraledig just nu och har avbrott i studierna till undersköterska. Med andra ord har hon inte så mkt pengar.
Tycker att det är sorgligt. Varför väljer man samma väg som sin mor (som också är undersköterska och har fått vända på slantarna under hela livet)? Varför väljer man inte en mer luktrativ väg?
Jag tycker att vi ska ha ett skyddsnät för människor som hamnar i dessa situtioner. Men samtidigt kan inte skyddsnätet komma och rädda alla som varit lata/dumma/förlitat sig på samhället och gjort dumma val. Det är så dubbelt för mig. Samtidigt hoppas jag, naturligtvis, att det ska bli bättre för henne och alla andra som kämpar ekonomiskt. Måste vara skitjobbigt att inte kunna köpa glass till sina barn ens! Herregud. Jag hade gått sönder om jag inte fick åka på semester några gånger per år!
Som Undersköterska så är det lätt att få jobb lite överallt här i Sverige, och vill man tjäna pengar så kan man tjäna bra med pengar som Undersköterska. Jag själv snittade 48k/månad under förra året och jag är Undersköterska, jag har dock inga barn att tänka på och kan jobba lite hur som helst.
Man kan dock fråga sig vart farsan är någonstans? Att skaffa barn och sedan gå isär är väl inte det bästa direkt.
Hade själv önskat att man hade haft barn att skämma bort, just nu så skämmer man bort syskonen och deras barn men sparar undan en del också.