2026-08-05, 19:07
Medlem
känns som dom preppar oss för en false flag i estland eller liknande
Citera
2026-08-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Vad innebär det för dig konkret att vara mentalt förberedd på krig i sverige?
det är signalering att öb om man läser mellan raderna säger att försvaret är förskingrat och kan inte utföra sin roll och sverige kommer kollapsa eller att det blir upp till individ att bekämpa som stay behind celler.
om ÖB var säker skulle han signalera att sverige är redo för krig.
Citera
2026-08-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ryskt angrepp?:

1. Putin har snedtänt på att Ukraina nu kan använda JAS 39 Gripen inom en väldigt snar framtid.
2. Putin räknar med att USA inte kommer att skicka mer vapen till Ukraina för att förhindra missilanfall.
3. Putin har snedtänt på att bli förnedrad på hemmaplan i Moskva.
det var någon press release med putin där han sa att alla länder som skickar materiell är militära mål och samtliga fabriker som donerar till ukrania kan slås ut. så han har redan sagt att han vill bomba saabs fabriker
Citera
2026-08-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse

Jackpott!
Citera
2026-08-05, 19:37
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja vi får hoppas på det.

PS Jag åker aldrig bil. Har ingen egen eftersom jag bor mitt i Sth med alla kommunikatioenr och åker aldrig taxi eftersom taxi numera är bara skit (Med undantag i bägge fallen).

PS2 Jag ser mig alltid väldigt noga innan jag går över gatan. (Till skillnad från alla bimbos som stirrar i mobilen och går rätt ut i gatan).

Haha gott. Ja du kommer säkert klara dig bra!
Citera
2026-08-05, 19:52
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
det var någon press release med putin där han sa att alla länder som skickar materiell är militära mål och samtliga fabriker som donerar till ukrania kan slås ut. så han har redan sagt att han vill bomba saabs fabriker

Nu är det ju tveksamt att Ryzzland skulle klara av att träffa SAAB´s fabriker i Linköping - dels med tanke på hur långt robotarna måste färdas över svenskt och Nato territorium och dels för att precisions strikes inte är Ryzzarnas paradgren - större chans de träffar sjukhuset i Motala än SAAB´s febriker i Linköping.

Även om de skickar robotarna från Blekryzzland för att skylla på Luka så kommer responsen från Sverige och Nato bli förödande för Ryzzland och dess ekonomi.

Trump har inget veto mot övriga Nato länder även om han inbillar sig det och det skulle bli oerhört kostsamt för honom både ekonomiskt och inrikespolitiskt om han försöker stoppa ett Nato svar gentemot ett sådant angrepp.
Citera
2026-08-05, 19:53
Avstängd
Börja preppa för att driva ut fienden, det kommer behövas
Citera
2026-08-05, 19:56
Medlem
snigel1s avatar
Beredd nu? Det har jag varit i femtio år.
Citera
2026-08-05, 20:00
Medlem
Cremefraicheds avatar
Fantasier, kommer aldrig att ske! Det är mer troligt att utomjordingarna kommer och landar framför vita huset år 2030!
Citera
2026-08-05, 20:04
Medlem
Citat:

Det är precis vad dom gör. Snart WWIII.
Citera
2026-08-05, 20:05
Medlem
ClownKommuns avatar
Jag bryr mig inte om någon ryss kommer. Låt bögarna och feministerna försvara landet.
Citera
2026-08-05, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traningsnarkomanen
Kriget kommer och det du säger stämmer inte alls.
Ryssland har ingen chans mot NATO nej, men nu är det så att dom inte står ensamma.

Inget land kan besegra USA, men om det är konflikter på 3-4-5 platser samtidigt räcker inte resurserna till.
Ryssland vinner ingenting på att attackera Sverige.

Ryssland har hotat Sveriges luftrum då och då. Det är inget nytt.

Ryssland har då och då kommit med sina båtar. Det är inget nytt.

Var inte oroliga!

Ryssland kommer inte starta nytt krig med ett annat land. Ryssland kommer absolut inte attackera Sverige!

Absolut ingenting kommer att hända!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in