2026-08-05, 15:41
Medlem
Små barn går inte runt och tänker på "ideal". De nakna älvorna, är älvor i barnens värld. Och varför skulle äldre barn jämföra sig med gips-figurer (eller vilket material nu älvorna är gjorda i)?

Då är väl Hulken, Spiderman etc. dåliga ideal för barn också i så fall. Kanske kan leda till megarexi* i värsta fall! Men ingen har någonsin höjt rösten om dessa muskelberg till leksaker och att detta skulle påverka barns bild på sig själva negativt.

Inte fan tänkte man så som barn! Man lekte med sina leksaker och var glad. Såg man nakna älvor på Gröna Lund whatever, så var det sagofigurer enbart. Inte "ideal" eller "sexobjekt".
Barn klarar av att se detta utan att noja över det. Det är nog förr vuxna som inte klarar av att se sådant utan att noja över det och tänker att det är likadant för barnen.

* https://www.netdoktor.se/vikt-kost/traning-motion/sjukdomar/megarexi/
Citera
2026-08-05, 15:46
Medlem
Pynchs avatar
Tror inte att tjejen är den mest blåsta i detta sammanhang utan att det här rör sig om en genomtänkt och smart trollning. Hon driver med moralpaniken kring lättkläddhet, någon blåst kvällstidningsreporter nappar och tycker att detta har ett nyhetsvärde och sedan står genast en rad fb-användare redo att göra reklam för och länka till hennes kanaler...
Citera
2026-08-05, 15:49
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är ju inte samma person. Hon heter Widman och hon i artikeln heter Enström.
Ja, jag gjorde bort mig...
Citera
2026-08-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynch
Tror inte att tjejen är den mest blåsta i detta sammanhang utan att det här rör sig om en genomtänkt och smart trollning. Hon driver med moralpaniken kring lättkläddhet, någon blåst kvällstidningsreporter nappar och tycker att detta har ett nyhetsvärde och sedan står genast en rad fb-användare redo att göra reklam för och länka till hennes kanaler...
Jag tror snarare att det är tänkt som lyteskomik. Här är 34-åriga fjortisen Fanny - kvinnan helt utan självinsikt. Å andra sidan så tycks hon vara urtypen för kvällstidningsläsare.
Citera
2026-08-05, 16:10
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag tror snarare att det är tänkt som lyteskomik. Här är 34-åriga fjortisen Fanny - kvinnan helt utan självinsikt. Å andra sidan så tycks hon vara urtypen för kvällstidningsläsare.
Håller helt klart din tes som troligare.
Citera
2026-08-05, 16:14
Medlem
KANGFLAKKAs avatar
Jag vet inte men folk pekar ut att det skulle vara en sorts ironi eller hyckleri baserat på hennes utseende. Men det finns mängder av personer som trots sitt utseende bär på trauma eller smärta i olika saker. I vissa är deras liv tom en reaktion på något de ogillar eller har bristande självförtroende i.

Det kan vara den enorma gymkillen som känner sig otillräcklig fysiskt eller den pinnsmala tjejen som inte ens kan äta en ostbåge för att hon känner sig fet. Fanny kanske minns själv hur hon hade det som barn och kände hur jobbigt det var med kroppshets?
Citera
2026-08-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Åh nu är man med i spelet

Här kommer min harang: hon kände konkurrens från dockan och kan konstatera att hon är en svartsjuk kontrollfreak
Troligen för att dockan innehöll mer plast än vad hon gör.

Tecken på klass dessutom när man tatuerar en butterflykniv mellan brösten…
Citera
2026-08-05, 16:27
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KANGFLAKKA
Jag vet inte men folk pekar ut att det skulle vara en sorts ironi eller hyckleri baserat på hennes utseende. Men det finns mängder av personer som trots sitt utseende bär på trauma eller smärta i olika saker. I vissa är deras liv tom en reaktion på något de ogillar eller har bristande självförtroende i.

Det kan vara den enorma gymkillen som känner sig otillräcklig fysiskt eller den pinnsmala tjejen som inte ens kan äta en ostbåge för att hon känner sig fet. Fanny kanske minns själv hur hon hade det som barn och kände hur jobbigt det var med kroppshets?
Ja, jo så klart. Men det är inte särskilt troliga antaganden om att det skulle vara så. Plus att hon uppenbarligen glatt lägger upp strippstångsvideos där hon dansar i string.
Citera
2026-08-05, 16:47
Medlem
Zaytgezunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Små barn går inte runt och tänker på "ideal". De nakna älvorna, är älvor i barnens värld. Och varför skulle äldre barn jämföra sig med gips-figurer (eller vilket material nu älvorna är gjorda i)?

Då är väl Hulken, Spiderman etc. dåliga ideal för barn också i så fall. Kanske kan leda till megarexi* i värsta fall! Men ingen har någonsin höjt rösten om dessa muskelberg till leksaker och att detta skulle påverka barns bild på sig själva negativt.

Inte fan tänkte man så som barn! Man lekte med sina leksaker och var glad. Såg man nakna älvor på Gröna Lund whatever, så var det sagofigurer enbart. Inte "ideal" eller "sexobjekt".
Barn klarar av att se detta utan att noja över det. Det är nog förr vuxna som inte klarar av att se sådant utan att noja över det och tänker att det är likadant för barnen.

* https://www.netdoktor.se/vikt-kost/traning-motion/sjukdomar/megarexi/
Jag tror också på din förklaring och det är mer troligt att mamman i det här fallet påtalar sina egna åsikter om andra kroppar.
Citera
2026-08-05, 18:47
Medlem
Vad är det för molekyl som är tatuerad på hennes arm?
Citera
2026-08-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Vad är det för molekyl som är tatuerad på hennes arm?
Ser ut som adrenalin.
Citera
2026-08-05, 19:25
Medlem
Jazkers avatar
Minus kuksugarläppar och pundartatueringar ser hon rätt bra ut. Men lite konstiga värderingar när hon dansar pole dance och gråter om gamla nakna dockor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in