2026-08-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
VAR har jag påstått det?
Kan saker skapa sig själv, ja eller nej
Citera
2026-08-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Kan saker skapa sig själv, ja eller nej
Ett tips är att du ställer den frågan på forumets fysikdel.

Här ska du bara bevisa att Gud finns, om du inte har ändrat dig gällande att du har sådana bevis.
Citera
2026-08-05, 18:28
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ett tips är att du ställer den frågan på forumets fysikdel.

Här ska du bara bevisa att Gud finns, om du inte har ändrat dig gällande att du har sådana bevis.
Ska vi göra en deal, när du bevisat att du är smart så bevisar jag att gud finns.
Citera
2026-08-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Ska vi göra en deal, när du bevisat att du är smart så bevisar jag att gud finns.
Har jag sagt att jag är smart? Varför vill du annars att jag ska bevisa det?

Det är du som påstår att Gud finns, och då ska du bevisa det. Jag ser mer än gärna ett sådant.
Citera
2026-08-05, 18:42
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Har jag sagt att jag är smart? Varför vill du annars att jag ska bevisa det?

Det är du som påstår att Gud finns, och då ska du bevisa det. Jag ser mer än gärna ett sådant.
För att jag ska kunna veta att du är redo att analysera bevis så måste jag först veta att du är tillräckligt mentalt kapabel att göra det, du får börja med att bevisa det innan vi kan fortsätta.
Citera
2026-08-05, 18:45
Medlem
Citat:
För att jag ska kunna veta att du är redo att analysera bevis så måste jag först veta att du är tillräckligt mentalt kapabel att göra det, du får börja med att bevisa det innan vi kan fortsätta.
Nu är det inte bara jag som läser tråden. Lägger du fram bevis här, så lovar jag dig att det kommer bli en världssensation utan dess like, och du kommer bland annat få de absolut smartaste hjärnorna som läsare.
Citera
2026-08-05, 18:46
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Nu är det inte bara jag som läser tråden. Lägger du fram bevis här, så lovar jag dig att det kommer bli en världssensation utan dess like, och du kommer bland annat få de absolut smartaste hjärnorna som läsare.
Du har misslyckats med uppgiften jag gav dig.
Citera
2026-08-05, 20:33
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
...
Är det så det är alltså
Citera
2026-08-05, 20:44
Medlem
Citat:
Är det så det är alltså
Även om jag skulle säga vad jag tycker är det bästa argumentet för Guds existens så kan jag direkt säga att det inte är på grund av detta jag är överbevisad och tror. Är det så för dig också?
Senast redigerad av skrumpelnubb 2026-08-05 kl. 20:58.
Citera
2026-08-05, 21:00
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Även om jag skulle säga vad jag tycker är det bästa argumentet för Guds existens så kan jag direkt säga att det inte är på grund av detta jag är överbevisad och tror. Är det så för dig också?
Jag förstår inte riktigt vad du försöker säga, kan du omformulera dig?
Citera
2026-08-05, 21:03
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du försöker säga, kan du omformulera dig?
Hen säger väl ungefär vad jag har sagt hela tiden, att om man är troende, så borde väl eventuella bevis eller avsaknaden av sådana inte spela någon större roll.
Citera
2026-08-05, 21:06
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Citat:
Hen säger väl ungefär vad jag har sagt hela tiden, att om man är troende, så borde väl eventuella bevis inte spela någon större roll.
Jaha nu tror jag att jag förstog med Stiffingers hjälp. Nej, det är inte så för mig också. Jag ser tron som en analytisk process där man väljer de mest sannolika möjligheterna och bevis har en hög prioritet. Har man inga bevis så finns det inget att tro på, man tror för att man följer sanningen och följer den dit den leder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in