2026-09-05, 14:57
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Jag har inga problem med att du har en tro. Tvärtom är det enbart positivt att din tro bara bygger på Jesus lära och avfärdar grymheterna i GT som mänskliga påhitt.
Det är inte det jag ifrågasätter, utan att det inte verkar finnas någon rationell metod bakom hur du avgjort vad som är sant och inte.
Du får tåla att den typen av frågor dyker upp när du frivilligt deltar i en sån här tråd.
Jag avfärdar inte all grymhet i GT, men jag avfärdar att Gud skulle ha uppmanat människor att bryta mot hans budord. Israelerna är inte de enda som missbrukat Gud för egna krigiska syften. Som du säkert vet.

Jo Gud låter människor dö som i Sodom och Gomorra. Och i översvämningar och vulkanutbrott. Men han uppmanar oss inte att döda.

Jag bryr mig inte om dina "rationella metoder".
Citera
2026-09-05, 17:21
Bannlyst
Jag vill inte konvertera till katolik men andra vill.
Citera
2026-09-05, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Är din gud kalle anka?

Miljontals höger menar Jesus betyder höger och vänster.
Citera
2026-09-10, 18:29
Medlem
Merrybums avatar
Kanske Gud finns. Idag hade jag glömt min mobil hemma. När jag skulle betala på å på parkeringshuset funkade inte kortet. Jag fick lite panik. Men då kom en godhjärtat präst och betalde åt mig. Det var så fint🧡
Citera
2026-09-13, 13:13
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Kanske Gud finns. Idag hade jag glömt min mobil hemma. När jag skulle betala på å på parkeringshuset funkade inte kortet. Jag fick lite panik. Men då kom en godhjärtat präst och betalde åt mig. Det var så fint🧡
https://www.youtube.com/shorts/vIGj4xX4C0Y

Se denna, verklig historia tydligen. Där har du en hjältepräst.
Citera
2026-09-14, 16:54
Medlem
Link04s avatar
Citat:

Det var säkert Gud som skickade prästen för att hjälpa till 🙂
Citera
2026-09-14, 18:30
Medlem
Citat:
Åtminstone finns prästen.😀
Citera
2026-09-19, 13:31
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det var säkert Gud som skickade prästen för att hjälpa till 🙂

Säkert. Han tog en paus från arbetet med att utrota barncancer. Eller vänta lite.....han jobbar inte med det.
Eller med att utrota epelepsi eller ms eller cp eller cystisk fibros eller Downs syndrom.
Eller Alzheimers eller Parkinson eller vilken annan sjukdom som helst. Men parkeringspengar fixar han.
Citera
2026-09-19, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Säkert. Han tog en paus från arbetet med att utrota barncancer. Eller vänta lite.....han jobbar inte med det.
Eller med att utrota epelepsi eller ms eller cp eller cystisk fibros eller Downs syndrom.
Eller Alzheimers eller Parkinson eller vilken annan sjukdom som helst. Men parkeringspengar fixar han.

Det är svårt med ironi på ett formum.😎
Citera
2026-09-19, 13:39
Medlem
Link04s avatar
Citat:

Yes herrens vägar äro outgrundliga.
Citera
2026-09-19, 13:48
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Yes herrens vägar äro outgrundliga.

Visst, dra frikortet.
Citera
2026-09-19, 13:54
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Visst, dra frikortet.

Prästen sa att gud visste att jag hade ett nytt köksgolv i källaren. Det kunde prästen omöjligt veta om inte gud berättat det för honom 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in