2026-08-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistaPasta
Hur ofta kan man eg ta denna utan att få "avtändning". Tagit 5-7.5mg varje kväll en vecka nu. Sugen på att testa 10 nu men ska bort på arbetsresa mån-ons och vill inte vara kass.

Gillar knappt ens ruset när man tatt flera dagar på raken och köpte några få för speciella tillfällen. Ni hör väl vad bra det låter.

Hade jag varit dig hade jag tagit med dom till din arbetsresa, och tagit 2,5mg(1/4) åt gången. 2,5mg känner man mycket på, jag kände knappt någon skillnad på 2,5mg och när jag tog 10mg…

Jag har dålig koll på hur länge man behöver gå på dom för att kunna utveckla fysisk AT. Men har läst på Reddit att folk har gått 1-2 veckor på mgm15 och fått en rejäl avtändning.

För din egen skull… sluta medans du kan. Önskar inte min värsta fiende en avtändning på dessa. Och du har ändå en hyfsat låg dygnsdos. Men sluta inte förrens din arbetsresa är över för att vara på den säkra sidan.
Citera
2026-08-03, 12:19
Medlem
Update: 60h+ sedan sista dosen. Lyckats sova 4 timmar. Känner mig lite bättre idag. Vaknade upp hungrig så har ätit två skålar med soppa utan problem. Känner fortfarande en konstig känsla i hela kroppen, svag i benen, magen kass, rinniga ögon. Gäspar hela tiden. Men bättre än igår så det är skönt, får hoppas det vänder nu. Känner inte något speciellt sug efter mgm15 heller vilket är skönt. Testade en oxy idag i hopp om att den skulle lindra min RLS… men nepp. Känner inte av ett skit. Tog 600mg gabapentin vilket hjälper lite.
Så ni som har problem med RLS kan ju testa med gabapentin/pregabalin. Ta inte propavan mot sömnen, testade igår och min RLS blev värre och spred sig även till armar och mage. Har svår RLS sen innan, väntat över 6 månader på tid hos neurolog. Så avtändningen triggar ju den något extremt vilket har påverkat sömnen tillsammans med dessa jävla svettningarna.
Citera
2026-08-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsvenne
Hade jag varit dig hade jag tagit med dom till din arbetsresa, och tagit 2,5mg(1/4) åt gången. 2,5mg känner man mycket på, jag kände knappt någon skillnad på 2,5mg och när jag tog 10mg…

Jag har dålig koll på hur länge man behöver gå på dom för att kunna utveckla fysisk AT. Men har läst på Reddit att folk har gått 1-2 veckor på mgm15 och fått en rejäl avtändning.

För din egen skull… sluta medans du kan. Önskar inte min värsta fiende en avtändning på dessa. Och du har ändå en hyfsat låg dygnsdos. Men sluta inte förrens din arbetsresa är över för att vara på den säkra sidan.

Man klarade gårdagen utan intag. Lite blandat med gåshud och svett på kvällen men nu mår man bättre. Men klart man vart sugen på att ta mer.

5mg efter man inte tagit något på en vecka eller två susade skönt i skallen men inte alls samma rus dag två. Ändå fortsätter man ta dag efter dag, när man vet att man inte kommer få känslan man vill och att man bara mår ännu sämre nästa dag om man inte tar då.

Man fick värre avtändning för någon månad sen så då tog man det lite längre. Nylackerad toalett och ågren.

Nu kanske man får ett ok rus igen beroende på hur länge man lyckas hålla upp. Inget med på arbetsresan så då är man "säker" dom dagarna.
Citera
2026-08-04, 15:21
Medlem
Update: 80+h sen sista dos. Mår bättre fysiskt. Sömnen är katastrof. Kan ta 6h innan jag lyckas somna. Sen vaknar upp 2h senare genomsvettig. Tar av täcke för att ”torka”, fryser sönder. Fram o tillbaka.

Aptiten är tillbaka så det är skönt. Drämde en Kebabtallrik igår vilket satt fint.

Ska till läkare imon och försöka få något mot sömnen. Vad rekommenderar ni? Vad är absolut bäst för att få somna?
Citera
2026-08-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistaPasta
Man klarade gårdagen utan intag. Lite blandat med gåshud och svett på kvällen men nu mår man bättre. Men klart man vart sugen på att ta mer.

5mg efter man inte tagit något på en vecka eller två susade skönt i skallen men inte alls samma rus dag två. Ändå fortsätter man ta dag efter dag, när man vet att man inte kommer få känslan man vill och att man bara mår ännu sämre nästa dag om man inte tar då.

Man fick värre avtändning för någon månad sen så då tog man det lite längre. Nylackerad toalett och ågren.

Nu kanske man får ett ok rus igen beroende på hur länge man lyckas hålla upp. Inget med på arbetsresan så då är man "säker" dom dagarna.

Skönt att det gått bra ändå!

Ja, det konstanta jagandet efter lyckokänslan leder bara ner till helvetet… Jag är glad att jag lyckats hålla mig till 2,5mg (1/4) varje dosering och ändå känt av det hyfsat bra. Doserade dock cirka 8x om dagen vilket är helt efterblivet. Men det blev att man satt vid datorn o scrollade, tog en dos för att känna sig lite go. Sen när man satt o titta film med sambon, så tog man en för att det skulle bli mysigare.. skulle man iväg o klippa sig, ja då tog man en innan för att kunna snacka lite med den som klipper mig, brukar annars va en stel tystnad haha.

Tog precis en oxy 5mg. Tycker mig faktiskt känna av den lite grann. Får vänta 2-3 dagar till så kanske den smäller bättre…
Citera
2026-08-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsvenne
Skönt att det gått bra ändå!

Ja, det konstanta jagandet efter lyckokänslan leder bara ner till helvetet… Jag är glad att jag lyckats hålla mig till 2,5mg (1/4) varje dosering och ändå känt av det hyfsat bra. Doserade dock cirka 8x om dagen vilket är helt efterblivet. Men det blev att man satt vid datorn o scrollade, tog en dos för att känna sig lite go. Sen när man satt o titta film med sambon, så tog man en för att det skulle bli mysigare.. skulle man iväg o klippa sig, ja då tog man en innan för att kunna snacka lite med den som klipper mig, brukar annars va en stel tystnad haha.

Tog precis en oxy 5mg. Tycker mig faktiskt känna av den lite grann. Får vänta 2-3 dagar till så kanske den smäller bättre…
förvånad att du ändå känner av 5mg oxy efter några dagar. Har varit utan något i 16 dagar nu och fyfan vilka cravings jag har, hur blir man av med dom hahaha
Citera
2026-08-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gumbogummo
förvånad att du ändå känner av 5mg oxy efter några dagar. Har varit utan något i 16 dagar nu och fyfan vilka cravings jag har, hur blir man av med dom hahaha

Känner inte av dom till 100%, men 50-60% kanske? Men har svårt att inte ta när de ligger så nära till hands och har ju dom dagligen mot mina ben. Märker att de ändå ger bra smärtlindring men den goa känslan är inte riktigt där på dom.

Starkt jobbat med 16 dagar! Är inte rätt människa att ge råd för just cravings… jag tror det är en battle man får handskas med dag för dag under en låååååååång period. Kanske nån go grogg?

Jag har även testat kanna extrakt (skit jämfört med opi) men det funkade nice när Kratom vart bannat och jag hade lite cravings. Det ger en liten kick, som nikotin kick fast ändå inte. Kanske är något att testa? Helt lagligt oxå om jag inte misstar mig. Man ska dock inte ta det om man går på antidepp, så läs på om du testar nån gång men det kan vara ett alternativ för att ta bort de värsta cravingsen
Citera
2026-08-05, 18:02
Medlem
Hej alla.. mitt första fb konto så ja fattar ingenting..
vill börja med att säga - bra kämpat alla med avtrappning! Jag tog sista dosen måndags förra veckan, 2 första dagarna är HELVETE, sen är det värsta över! Jag drack alkohol för att minska AT (hatar alkohol egentligen) men det tar bort det värsta av atn! Så skit i andra opiater sup bara..

MEN!
varför jag skriver är för att jag i fredags 31/7 fick gå på förhör angående en beställning från mars via DB-Shenker..
fick inte ta del av förundersökningen just nu men dom nämnde att jag beställt ”7-OH samt pseudo” vilket jag tvär nekade till såklart.. vet inte allt var som kommer hända nu för jag vet inte om det verkligen är den gamla sorten eller den nya.
Därför vill jag härmed varna alla som fått sitt paket taget och ÄNNU inte fått svar från Tullverket, räkna med förhör! Jag har skrivit till SS för att få innehållsförteckningen på det dom sålde innan det blev olagligt men för första gången har jag ej fått svar..(konstigt va &#128579
Så nu är det droppen, kommer inte spendera en krona till hos dom. Kämpa på alla, ATn är verkligen kortvarig! Kommer ni över första 48H blir resten mycket enklare 🌸
Lycka till alla detta var droppen att beställa från dom efter sisådär 10år..
Citera
2026-08-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almira1234
Hej alla.. mitt första fb konto så ja fattar ingenting..
vill börja med att säga - bra kämpat alla med avtrappning! Jag tog sista dosen måndags förra veckan, 2 första dagarna är HELVETE, sen är det värsta över! Jag drack alkohol för att minska AT (hatar alkohol egentligen) men det tar bort det värsta av atn! Så skit i andra opiater sup bara..

MEN!
varför jag skriver är för att jag i fredags 31/7 fick gå på förhör angående en beställning från mars via DB-Shenker..
fick inte ta del av förundersökningen just nu men dom nämnde att jag beställt ”7-OH samt pseudo” vilket jag tvär nekade till såklart.. vet inte allt var som kommer hända nu för jag vet inte om det verkligen är den gamla sorten eller den nya.
Därför vill jag härmed varna alla som fått sitt paket taget och ÄNNU inte fått svar från Tullverket, räkna med förhör! Jag har skrivit till SS för att få innehållsförteckningen på det dom sålde innan det blev olagligt men för första gången har jag ej fått svar..(konstigt va &#128579
Så nu är det droppen, kommer inte spendera en krona till hos dom. Kämpa på alla, ATn är verkligen kortvarig! Kommer ni över första 48H blir resten mycket enklare 🌸
Lycka till alla detta var droppen att beställa från dom efter sisådär 10år..
va i helvete, undrar om dom öppnat en undersökning mot ss eller om dom targetar kunderna. Fattar inte riktigt hur för det va ju inte olagligt när man beställde. En sak jag har tänkt på är ifall någon batch kanske innehållit en liten del mitragyna och att de på så sätt är olagligt. Vad frågade dom på förhöret och skedde det genom telefon eller?
Citera
2026-08-05, 18:40
Medlem
Mitt paket blev också taget av tullen i våras, gick på förhör och sen blev det nedlagt eftersom mgm var lagligt när jag beställde👍🏻
Citera
2026-08-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jexxx22
Mitt paket blev också taget av tullen i våras, gick på förhör och sen blev det nedlagt eftersom mgm var lagligt när jag beställde👍🏻

Fick två paket tagna runt februari/mars och fick brev gällande den första att den förverkats och inget mer, den andra har jag ännu inte fått något brev om… blev lite nojig nu.

Vad sa dom att du var misstänkt för, dom vet ju att MGM är lagligt?

Vad sa du i förhör? Du erkände bara beställningen och sen lades det ner?

Man blir ju lite undrande om någon batch kan innehållit nåt olagligt. Minns att det var nån i 7oh tråden som gick på förhör då de hävdade att tabletterna innehöll mitragynin. Han nekade då att han beställt sen lades det ner.
Citera
2026-08-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaFIare
Fick två paket tagna runt februari/mars och fick brev gällande den första att den förverkats och inget mer, den andra har jag ännu inte fått något brev om… blev lite nojig nu.

Vad sa dom att du var misstänkt för, dom vet ju att MGM är lagligt?

Vad sa du i förhör? Du erkände bara beställningen och sen lades det ner?

Man blir ju lite undrande om någon batch kan innehållit nåt olagligt. Minns att det var nån i 7oh tråden som gick på förhör då de hävdade att tabletterna innehöll mitragynin. Han nekade då att han beställt sen lades det ner.

Jag blev misstänkt för ringa narkotikasmuggling, böter är påföljden.

Jag sa som det var, jag beställde och företaget marknadsförde det som något lagligt, vilket det var också. Och efter det fanns det inget underlag för fällande dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in