2026-08-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Ja! Varför kan man ju undra?! Hon jobbar ju inte!
Exakt min tanke.
Han kunde väl fått vara hemma till skolan börjar?
Citera
2026-08-05, 12:32
Medlem
Fritids kräver säkert inskolning. Det är dessutom det bästa att komma hemifrån dårhuset. Bra för honom att få regler att förhålla sig till. Undrar om han kommer byta ut mamma, mamma, mamma mot fröken tills någon svarar 😂
Citat:
Ja! Varför kan man ju undra?! Hon jobbar ju inte!
Citera
2026-08-05, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Fritids kräver säkert inskolning. Det är dessutom det bästa att komma hemifrån dårhuset. Bra för honom att få regler att förhålla sig till. Undrar om han kommer byta ut mamma, mamma, mamma mot fröken tills någon svarar 😂
Fritids kräver inte två veckors inskolning.
Det borde väl vara viktigare att fokusera på vila inför förskoleklass än fritids när det fortfarande är sommarlov?
Citera
2026-08-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AniaraMara
Fritids kräver inte två veckors inskolning.
Det borde väl vara viktigare att fokusera på vila inför förskoleklass än fritids när det fortfarande är sommarlov?

Han har varit hemma så mycket annars ändå, han behöver definitivt mer umgänge med barn i hans egna ålder och att slippa mammans spelande och ojande. Det skapar oro och stress hos barn, de märker ju att föräldern är sjuk. Att vara på fritids blir mer semester för honom. Säkert roliga saker att göra där också, och som någon sade, rutiner och regler. Det är bra för någon med spralliga ben att både ha kompisar men också med rutiner och regler.
Citera
2026-08-05, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Han har varit hemma så mycket annars ändå, han behöver definitivt mer umgänge med barn i hans egna ålder och att slippa mammans spelande och ojande. Det skapar oro och stress hos barn, de märker ju att föräldern är sjuk. Att vara på fritids blir mer semester för honom. Säkert roliga saker att göra där också, och som någon sade, rutiner och regler. Det är bra för någon med spralliga ben att både ha kompisar men också med rutiner och regler.
Håller med.
Citera
2026-08-05, 14:15
Medlem
Citat:

En vecka innan skolstart absolut, men inte två.
Det är fortfarande sommar och sommarlov.
Det handlar uteslutande om att hon inte vill ha honom hemma enl mig.
Citera
2026-08-05, 14:24
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
"Vi säger alltid till våra barn att det läker till imorgon"
Jag har aldrig hört någon säga det. Är det ett vanligt uttryck?
Undrar om hon fastar från kaffet också....? själv mår jag skit när jag fastar och framförallt pga att jag tar bort kaffet. Men E påverkas kanske bara positivt när hon fastar

Nu har inte jag sett vad hon sagt men att fasta och hur man mår är nog högst individuellt och svart kaffe är okej att dricka.
Jag själv älskar att fasta (vattenfasta) och mår förvånansvärt bra.
Citera
2026-08-05, 14:25
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:

Jag håller med!
Citera
2026-08-05, 14:41
Medlem
Citat:
Fast det får han i förskoleklass. Man får inte ha fritids om man inte jobbar. Ellie jobbar inte eller studera längre!
Citera
2026-08-05, 14:55
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Fast det får han i förskoleklass. Man får inte ha fritids om man inte jobbar. Ellie jobbar inte eller studera längre!

Hon jobbar väl med sociala medier och sköter väl något bolags bokföring vill jag minnas.

Är man arbetslös så får barnet vara på fritids vissa tider vad jag kunde läsa mig till.
Citera
2026-08-05, 15:25
Medlem
Citat:

Jag har iaf uppfattningen att han får en mer hälsosam miljö och vardag på fritids än hemma just nu. Berikande miljö fri från någon som spelar på sin sjukdom hela tiden. Att vara på fritids 1 vecka mer gör knappast honom illa oavsett, eftersom han varit hemma till och från i veckorna det senaste året ändå.

Studerar gör hon inte, men arbetslös är hon nog inte heller. Hon gjorde ju bara för några veckor sen bokföringsjobb, så det har hon säkert kvar. Inte säkert han är på fritids heltid heller.
Citera
2026-08-05, 16:07
Medlem
Citat:

Från Gävle kommuns hemsida: "Om du eller barnets andra vårdnadshavare är arbetssökande får ditt barn gå på fritidshem mellan 09.00 och 14.00 varje dag."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in