2026-08-05, 12:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du har inte gett ett enda unsa av bevis eller seriöst argument.

Så upp till bevis nu, vart är dina bevis på att det här är för att RfK Jr och Paul göra allt det här bara för att de vill sälja böcker?
Sist jag kollade var ämnet för debatt Fauci, hans dagbok och ett senatsförhör. Vad är det jag skall bevisa, menar du?

Om du vill hävda att det i förhöret framkommit bevis för det ena eller andra så är det DU som skall åtminstone visa var i förhöret de uppgifterna framkommit och vad de bestod av. Att som du bara SÄGA att det framkommit något känns minst sagt meningslöst.

Lustigt nog är det exakt det som Rand Paul ägnat sig åt. Listan över helt substanslösa anklagelser som Rand gjorde är ganska lång. Inte minst Rand Paul's anklagelser om att Fauci skulle ha begått mened känns totalt substanslösa.

Det hela verkar bottna i att Rand Paul menar att den virusforskning som finansierades av NIH skulle ha varit "farlig GoF" och att Fauci kände till detta. Hade de istället frågat Fauci "har ni finansierat virusforskning på WIV" hade svaret blivit ett annat.

Själva knäckfrågan här verkar vara att Rand Paul inte vill acceptera att det inte finns några som helst bevis för vare sig att det pågick någon farlig GoF på WIV (i den mening som avsågs) eller att ALLA vetenskapliga och epidemiologiska tecken tyder på att viruset INTE hade sitt ursprung på WIV.

Rand Paul kan kämpa bäst han vill, viruset kom inte från WIV, det inser alla med lite kunskap.

Hör av dig
Citera
2026-08-05, 12:39
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Sist jag kollade var ämnet för debatt Fauci, hans dagbok och ett senatsförhör. Vad är det jag skall bevisa, menar du?

Om du vill hävda att det i förhöret framkommit bevis för det ena eller andra så är det DU som skall åtminstone visa var i förhöret de uppgifterna framkommit och vad de bestod av. Att som du bar SÄGA att det framkommit något känns minst sagt meningslöst.

Lustigt nog är det exakt det som Rand Paul ägnat sig åt. Listan över helt substanslösa anklagelser som Rand gjorde är ganska lång. Inte minst Rand Paul's anklagelser om att Fauci skulle ha begått mened känns totalt substanslösa.

Det hela verkar bottna i att Rand Paul menar att den virusforskning som finansierades av NIH skulle ha varit "farlig GoF" och att Fauci kände till detta. Hade de istället frågat Fauci "har ni finansierat virusforskning på WIV" hade svaret blivit ett annat.

Själva knäckfrågan här verkar vara att Rand Paul inte vill acceptera att det inte finns några som helst bevisa för vare sig att det pågick någon farlig GoF på WIV (i den mening som avsågs) eller att ALLA vetenskapliga och epidemiologiska tecken tyder på att viruset INTE hade sitt ursprung på WIV.

Rand Paul kan kämpa bäst han vill, viruset kom inte från WIV, det inser alla med lite kunskap.

Hör av dig
Som vanligt då så an du inte stödja din påståenden.

Kan du visa att CIA hade fel i att det var en labbläcka?
Citera
2026-08-05, 12:41
Medlem
Citat:

Om du vill hävda att det i förhöret framkommit bevis för det ena eller andra så är det DU som skall åtminstone visa var i förhöret de uppgifterna framkommit och vad de bestod av. Att som du bara SÄGA att det framkommit något känns minst sagt meningslöst.

Själva knäckfrågan här verkar vara att Rand Paul inte vill acceptera att det inte finns några som helst bevisa för vare sig att det pågick någon farlig GoF på WIV (i den mening som avsågs) eller att ALLA vetenskapliga och epidemiologiska tecken tyder på att viruset INTE hade sitt ursprung på WIV.

Hör av dig
Fast om du vill hävda att det framkommit anklagelser helt utan substans så är väl det din uppgift att lyfta fram dom substanslösa anklagelserna?

Bevisa gärna också att ALLA vetenskapliga och epidemiologiska tecken tyder på att viruset INTE hade sitt ursprung på WIV?
Citera
2026-08-05, 12:54
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Som vanligt då så an du inte stödja din påståenden.

Kan du visa att CIA hade fel i att det var en labbläcka?
Du har nog inte läst CIAs rapport (som vanligt), utan bara SÄGER att det står något där. Jag har inte läst rapportern, men nöjer mig med följande pressmedelande som CIA skickat ut:

Citat:
"CIA assesses with low confidence that a research-related origin of the COVID-19 pandemic is more likely than a natural origin based on the available body of reporting. CIA continues to assess that both research-related and natural origin scenarios of the COVID-19 pandemic remain plausible," a spokesperson for the agency said in a statement, noting they "will continue to evaluate any available credible new intelligence reporting or open-source information that could change CIA's assessment."https://www.cbsnews.com/amp/news/cia-covid-likely-originated-lab-low-confidence-assessment/
Så CIA har lågt förtroende för en rapport där de påstår att:
Citat:
CIA fortsätter att bedöma att både forskningsrelaterade och naturliga ursprungsscenarier för covid-19-pandemin fortfarande är rimliga.
Jaha. Men du ljög som vanligt ihop lite skit om att CIA sagt att det VAR en labläcka? Så nu kan du sluta ljuga om det. Nej?

Vetenskapsmän håller som sagt inte med. Inte ens i närheten.

Citat:
Scientific conclusions are based on likelihood given the scientific data, and conclusions can change as new data are obtained. Based on the scientific data collected in the last 3 years by virologists worldwide, hypotheses 1 and 2 are unlikely. Hypotheses 3 and 4 cannot be ruled out by existing evidence. Since hypotheses 1 and 2 support the lab leak theory and hypotheses 3 and 4 are consistent with a zoonotic origin, the lab leak- and zoonotic-origin explanations are not equally probable, and the available evidence favors the latter. Further insight into CoVs in animals at the animal-human interface requires additional surveillance of circulating virus sequences from animals.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10117112/

Tant korrektamund0 hade rätt IGEN, och kunde dessutom citera och länka för att visa var, hur och varför.

Det här vet naturligtvis Rand Paul och andra som sitter i senaten och spelar teater, men de fortsätter att anklaga Fauci för att ha orsakat och ljugit om något som man inte ens vet om det skett.

Hör av dig.
Citera
2026-08-05, 13:00
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du har nog inte läst CIAs rapport (som vanligt), utan bara SÄGER att det står något där. Jag har inte läst rapportern, men nöjer mig med följande pressmedelande som CIA skickat ut:

Jaha. Men du ljög som vanligt ihop lite skit om att CIA sagt att det VAR en labläcka? Så nu kan du sluta ljuga om det. Nej?

Tant korrektamund0 hade rätt IGEN, och kunde dessutom citera och länka för att visa var, hur och varför.

Det här vet naturligtvis Rand Paul och andra som sitter i senaten och spelar teater, men de fortsätter att anklaga Fauci för att ha orsakat och ljugit om något som man inte ens vet om det skett.

Hör av dig.
CIA now backs lab leak theory to explain origins of Covid-19

Har du något som motbevisar konkret vad CIA säger? För den artikeln du gav nämner inte något av bevisen som CIA har.

Rand Paul var den som tog fram bevisen om att Fauci sa åt CIA att inte gå ut med det här.

Whistleblower: Fauci steered CIA away from lab-leak experts, analysts punished for findings

Kan du visa att detta inte stämmer? Jag tror inte det.
Citera
2026-08-05, 13:02
Medlem
Citat:

Hör av dig.
Men kan du inte lyfta fram deras felaktigheter iom att du påstår:
Citat:
ALLA vetenskapliga och epidemiologiska tecken tyder på att viruset INTE hade sitt ursprung på WIV.
Nu lyfter du ju fram en källa som säger nånting annat?
Citera
2026-08-05, 13:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Bevisa gärna också att ALLA vetenskapliga och epidemiologiska tecken tyder på att viruset INTE hade sitt ursprung på WIV?
Jag vet om det är någons skyldighet att BEVISA att tecken tyder på att viruset inte hade sitt ursprung på WIV. Men den forskning som gjorts i ämnet och den information som finns tillgänglig visar med emfas att sannolikheten för att det skulle handla om en labläcka inte ens hamnar i samma socken som sannolikheten för ett zoonotiskt ursprung.

Citat:
Scientific conclusions are based on likelihood given the scientific data, and conclusions can change as new data are obtained. Based on the scientific data collected in the last 3 years by virologists worldwide, hypotheses 1 and 2 are unlikely. Hypotheses 3 and 4 cannot be ruled out by existing evidence. Since hypotheses 1 and 2 support the lab leak theory and hypotheses 3 and 4 are consistent with a zoonotic origin, the lab leak- and zoonotic-origin explanations are not equally probable, and the available evidence favors the latter. Further insight into CoVs in animals at the animal-human interface requires additional surveillance of circulating virus sequences from animals. There is ample precedent for the seeding of pandemics and more geographically limited outbreaks from nonhuman species. Common-cold CoVs, SARS-CoV, Ebola virus, HIV, influenza A virus, mpox virus, and others all have zoonotic origins (31–33). SARS-CoV-2 is the ninth documented coronavirus to enter the human population. The best existing scientific evidence supports a direct zoonotic origin. As new evidence continues to emerge from scientific studies or other investigations, our understanding of the origin of SARS-CoV-2 will continue to evolve. Nevertheless, it is possible that its origin may never be known with certainty.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10117112/

Man undrar naturligtvis om Rand Paul och hans kompisar LÄST all den vetenskaplig dokumentation som finns i ämnet. Om de HAR det (och det verkar helt osannolikt att de inte känner till den konsensus som råder) så kan man fråga sig vad Rand Paul & Co har för sorts mjöl i påsen när de sitter och anklagar Fauci för mened samtidigt som de själva agerar under YTTERST smutsiga kappor.
Hör av dig.
Citera
2026-08-05, 13:05
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag vet om det är någons skyldighet att BEVISA att tecken tyder på att viruset inte hade sitt ursprung på WIV. Men den forskning som gjorts i ämnet och den information som finns tillgänglig visar med emfas att sannolikheten för att det skulle handla om en labläcka inte ens hamnar i samma socken som sannolikheten för ett zoonotiskt ursprung.

Man undrar naturligtvis om Rand Paul och hans kompisar LÄST all den vetenskaplig dokumentation som finns i ämnet. Om de HAR det (och det verkar helt osannolikt att de inte känner till den konsensus som råder) så kan man fråga sig vad Rand Paul & Co har för sorts mjöl i påsen när de sitter och anklagar Fauci för mened samtidigt som de själva agerar under YTTERST smutsiga kappor.
Hör av dig.
House panel concludes that COVID-19 pandemic came from a lab leak

FINAL REPORT: COVID Select Concludes 2-Year Investigation, Issues 500+ Page Final Report on Lessons Learned and the Path Forward

Och innan du skriker huvet av dig igen, den startades under Biden.

Det var en labbläcka.
Citera
2026-08-05, 13:06
Medlem
Citat:

Hör av dig.
Om dom har läst all vetenskaplig dokumenjtation som finns i ämnet? Det har nog ingen (Förrutom du då, precis som att du ljög om att du läst igenom förhöret och ändå trodde allt handlade om Faucis dagbok)
Citera
2026-08-05, 13:15
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
House panel concludes that COVID-19 pandemic came from a lab leak

FINAL REPORT: COVID Select Concludes 2-Year Investigation, Issues 500+ Page Final Report on Lessons Learned and the Path Forward

Och innan du skriker huvet av dig igen, den startades under Biden.

Det var en labbläcka.
Jaha, då gissar jag att du med din bristfälliga engelska tolkat artikeln som att ett gäng politiker i representanthuset nu bevisat och beslutat att det var en lab-läcka. Det har man inte.

Jag tror vi skall överlåta saken till vetenskapsmän, i synnerhet epidemiologer och virusforskare som är neutrala.

Citat:
The genomic features described here may explain in part the infectiousness and transmissibility of SARS-CoV-2 in humans. Although the evidence shows that SARS-CoV-2 is not a purposefully manipulated virus, it is currently impossible to prove or disprove the other theories of its origin described here. However, since we observed all notable SARS-CoV-2 features, including the optimized RBD and polybasic cleavage site, in related coronaviruses in nature, we do not believe that any type of laboratory-based scenario is plausible.
https://www.nature.com/articles/s41591-020-0820-9#Sec8

Synd att det där senatsförhöret inte hade någon som var kunnig i ämnet som hade kunnat förklara för Rand Paul & Co att den tillgängliga informationen och till och med viruset genetiska sammansättning i princip omöjliggör att viruset skulle ha läckt från WIV.

Vänta nu.....är inte Fauci immunolog?? Han kunde ju ha....äh strunt i det.

Hör av dig.
Citera
2026-08-05, 13:20
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jaha, då gissar jag att du med din bristfälliga engelska tolkat artikeln som att ett gäng politiker i representanthuset nu bevisat och beslutat att det var en lab-läcka. Det har man inte.

Jag tror vi skall överlåta saken till vetenskapsmän, i synnerhet epidemiologer och virusforskare som är neutrala.

Synd att det där senatsförhöret inte hade någon som var kunnig i ämnet som hade kunnat förklara för Rand Paul & Co att den tillgängliga informationen och till och med viruset genetiska sammansättning i princip omöjliggör att viruset skulle ha läckt från WIV.

Vänta nu.....är inte Fauci immunolog?? Han kunde ju ha....äh strunt i det.

Hör av dig.
De lade fram en rapport. Det är precis vad det är som jag länkar till.

Den rapporten bevisar det. Den är lättillgänglig.

Men du skiter i det, det här handlar om att ljuga och förvanska för dig.
Senast redigerad av Ajogen 2026-08-05 kl. 13:22.
Citera
2026-08-05, 13:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
De lade fram en rapport. Det är precis vad det är som jag länkar till.

Den rapporten bevisar det. Den är lättillgänglig.

Men du skiter i det, det här handlar om att ljuga och förvanska för dig.
Har du en länk till rapporten? Skulle vara bra om du länkar till det du hävdar. Länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in