2026-08-04, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ha! Trump erkänner inget nånsin. Moraliskt vakum.

Tvärtom ryktas skrikbäbisen avskeda (har han befogenheten?) Pirro, DA i DC, för att hon lägger ner målet mot olympiern. Han har tydligen varit i upplösningstillstånd för att Pirro inte fortsatt ljuga och strukit hans ömtåliga ego

Satan vilket drägg Trump är.

Jag trodde faktiskt Pirro var den mest korkade av alla hans utnämningar. Hon visade sig i stället vara den kanske smartaste.

Hon insåg naturligtvis att hon riskerade att förlora sin advokatlicens, så som så många av Trumps advokater, exempelvis Giuliani, från den första mandatperioden. Om en medlem av Advokatsamfundet medvetet ljuger i en rättsprocess så förlorar man sin licens. Detta tror jag är hela skälet till att hon backade från sin tidigare uppfattning, nu när rättegången skulle till att starta.
Citera
2026-08-04, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Iq snittet i usa är nog relativt lågt. Att kunna domdera massan tyder på befolkningen är på gränsen till retarderade.

Man får hoppas någon snöper fanskapet och tar ifrån bebisen skallrorna i midterm. Sedan blir det hearings för fullt i kongressen. Det kommer bli riktigt intressant. Plus release av allt vad Epstein innefattar.

Jag har bott i USA under många år. Och det ligger något i att IQ snittet är lågt, speciellt på den amerikanska landsbygden. Vad som dock är värre är att allmänbildning, inom alla områden, vågar jag påstå, är extremt låg.

Minns exempelvis mitt första prov på ett JC College när jag mer eller mindre precis hade anlänt från svenskt gymnasium till USA. Vi skulle korrekt fylla i namnen och den geografiska platsen för så många delstater i USA som möjligt. Med 46 av 50 stycken var jag bäst i klassen. Det svenska utbildningssystemet visade sig vara bättre på amerikansk geografi/samhällskunskap än vad den amerikanska var. Ganska skrämmande.
Citera
2026-08-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Säg det till den amerikanska befolkningen som just nu går på knä. Cirka 20% ger Trump godkänt för hans ekonomiska politik.
LOL. Ingen går på knä. Detta är inte Bidenomics. Det faktum att aftonbladet inte skriver så mycket omUSAs ekonomi är i sig det största beviset hur enormt bra det går just nu!
Citera
2026-08-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
LOL. Ingen går på knä. Detta är inte Bidenomics. Det faktum att aftonbladet inte skriver så mycket omUSAs ekonomi är i sig det största beviset hur enormt bra det går just nu!

Nu läser jag inte Aftonbladet utan mina källor är strikt amerikanska och inkluderande medier från bägge sidor det politiska fältet.
Citera
2026-08-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531

Trots hatet. Fortsätter han varje dag. Hur känns det att vara en simpel hatare?
Citera
2026-08-05, 02:46
Medlem
develis avatar
En man har lurkat runt och rekat vid Trumps golfbana i LA.
Han misstänkt för att ha filmat och fotat säkerhetsplaneringen.

"I samband med gripandet hittades ammunition i mannens ficka och en skarpladdad pistol i hans bil. När hans bostad senare genomsöktes fann polisen flera vapen, skyddsvästar och anteckningsböcker med vad som beskrivs som ”oroande uttalanden”.
(AB live)
Citera
2026-08-05, 06:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En man har lurkat runt och rekat vid Trumps golfbana i LA.
Han misstänkt för att ha filmat och fotat säkerhetsplaneringen.

"I samband med gripandet hittades ammunition i mannens ficka och en skarpladdad pistol i hans bil. När hans bostad senare genomsöktes fann polisen flera vapen, skyddsvästar och anteckningsböcker med vad som beskrivs som ”oroande uttalanden”.
(AB live)

Verka en skum rackare, får se hur detta utvecklar sig ..
Citera
2026-08-05, 08:46
Medlem
Donald Trump har beordrat entreprenörer att riva upp arbetet på hans planerade helikopterplatta på Vita husets södra gräsmatta och börja om från början. För nästan en månad sedan tillkännagav Trump med stor pompa och ståt att han bygger en helikopterplatta i granit för att skydda South Lawn från den intensiva avgasvärmen och rotorspolen som genereras av den nya VH-92A Patriot-helikoptern som kommer att transportera honom

Bild: https://www.twz.com/wp-content/uploads/2026/08/White-House-helipad-redo.jpg
Citera
2026-08-05, 08:59
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Donald Trump har beordrat entreprenörer att riva upp arbetet på hans planerade helikopterplatta på Vita husets södra gräsmatta och börja om från början. För nästan en månad sedan tillkännagav Trump med stor pompa och ståt att han bygger en helikopterplatta i granit för att skydda South Lawn från den intensiva avgasvärmen och rotorspolen som genereras av den nya VH-92A Patriot-helikoptern som kommer att transportera honom

Bild: https://www.twz.com/wp-content/uploads/2026/08/White-House-helipad-redo.jpg

Märklig helikopter som har utblåset neråt
Citera
2026-08-05, 12:27
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Nu läser jag inte Aftonbladet utan mina källor är strikt amerikanska och inkluderande medier från bägge sidor det politiska fältet.
Ground news är en bra nyhetskälla. De tar samma nyhet och visar vad Fox, cnn, bbc, AP skriver och låter läsaren få trycka på en barometer.
Citera
2026-08-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Ground news är en bra nyhetskälla. De tar samma nyhet och visar vad Fox, cnn, bbc, AP skriver och låter läsaren få trycka på en barometer.

Nu tycker jag om att titta på originalkällorna och själv skapa mig en uppfattning om vad jag tycker. Jag har tillgång till alla de medier du nämner och ytterligare några.
Citera
2026-08-05, 18:52
Medlem
Citat:
Trots hatet. Fortsätter han varje dag.
Det är ju ett argument MOT Trump. Han är ju så korkad att han inte lyssnar ens om saker han inte begriper ett dugg om...

Citat:
Hur känns det att vara en simpel hatare?
Definitivt inte simpel jämfört med Trump. Inte många är simplare än honom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in