2026-04-21, 13:17
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har knappt hört det argumentet. Det lät simplistiskt.
Vem talar du för som analyserar Maga?

De flesta är nog medvetna att Trumps uppsvällda person och vallöften handlade om ekonomi.

Men det är lika känt att många av väljarna var lågutbildade män på bygden som tog honom till makten.
Hur låter dessa?

Skönt att Orban förlorade btw.
Peter Magyar är inte så olik Orban ska du veta. Dessutom planerar Orban att utmana Urusla om ordförandeskapet i EU.
Citera
2026-04-21, 13:21
Medlem
Citat:
Har knappt hört det argumentet. Det lät simplistiskt.
Vem talar du för som analyserar Maga?

De flesta är nog medvetna att Trumps uppsvällda person och vallöften handlade om ekonomi.

Men det är lika känt att många av väljarna var lågutbildade män på bygden som tog honom till makten.
Hur låter dessa?

Skönt att Orban förlorade btw.
Jag använder inte "liberaler" som skällsord här, och jag har naturligtvis ingen lust alls att försvara MAGA-väljarna. De får stå sitt kast. Men en del skribenter (t ex på olika ledarsidor) vill gärna diskutera så att ondska och rasism hos väljarna framställs som den helt dominerande orsaken till att Trump lyckades vinna två val och kom ganska nära att vinna även 2020. Anne Applebaum har drivit liknande resonemang borta i USA.

Lockelsen med den modellen är att man kan peka på en enda universalorsak, som dessutom är lika med det man själv ser som roten till det onda i den samtida världen - men jag menar att det är en förenkling, En hel del av Trumps väljare har verkligen råkat illa ut pga hur samhället och arbetsmarknaden har utvecklats unde de senaste trettio åren, detas ve är inte påhittat - men Trumps förslag till lösningar hjälper dem inte på allvar, även om han sålde in dem med schwung.

Med ett gammaldags (vänster)uttryck skulle man kunna säga att "Trump är opium för folket" eller att många av hans väljare lider av falskt medvetande : de har erfarenhet av att deras livschanser har begränsats, att många har förlorat sina jobb och besparingar, att de har fått betala priset för en kortsiktig rovdriftspolitik, men det alternativ de satsade på ger inga verkliga lösningar utan de blir bara lurade på nytt. Brucs Springsteen, som ju verkligen inte kan kallas höger, beskrev Trumps rörelse i dessa termer redan 2016, före valdagen dessutom.
Citera
2026-04-21, 13:33
Medlem
Madagascars avatar
Trump har storhetsvansinne! Kolla hans inlägg nyss på Truth om Tim Cook:

"I have always been a big fan of Tim Cook, and likewise, Steve Jobs, but if Steve was not taken from the Planet Earth so young, and ran the company instead of Tim, the company would have done well, but nowhere near as well as it has under Tim. For me it began with a phone call from Tim at the beginning of my First Term. He had a fairly large problem that only I, as President, could fix. Most people would have paid millions of dollars to a consultant, who I probably would not have known, but who would say that he knew me well. The fees would be paid but the job would not have gotten done. When I got the call I said, wow, it’s Tim Apple (Cook!) calling, how big is that? I was very impressed with myself to have the head of Apple calling to “kiss my ass.” Anyway, he explained his problem, a tough one it was, I felt he was right and got it taken care of, quickly and effectively. That was the beginning of a long and very nice relationship. During my five years as President, Tim would call me, but never too much, and I would help him where I could. Years latter, after 3 or 4 BIG HELPS, I started to say to people, anyone who would listen, that this guy is an amazing manager and leader. He makes these calls to me, I help him out (but not always, because he will, on occasion, be too aggressive in his ask!), and he gets the job done, QUICKLY, without a dime being given to those very expensive (millions of dollars!) consultants around town who sometimes get it done, and sometimes don’t. Anyway, Tim Cook had an AMAZING career, almost incomparable, and will go on and continue to do great work for Apple, and whatever else he chooses to work on. Quite simply, Tim Cook is an incredible guy!!! President DONALD J. TRUMP"
Senast redigerad av Madagascar 2026-04-21 kl. 13:37.
Citera
2026-04-21, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

"I have always been a big fan of Tim Cook, and likewise, Steve Jobs, but if Steve was not taken from the Planet Earth so young, and ran the company instead of Tim, the company would have done well, but nowhere near as well as it has under Tim. For me it began with a phone call from Tim at the beginning of my First Term. He had a fairly large problem that only I, as President, could fix. Most people would have paid millions of dollars to a consultant, who I probably would not have known, but who would say that he knew me well. The fees would be paid but the job would not have gotten done. When I got the call I said, wow, it’s Tim Apple (Cook!) calling, how big is that? I was very impressed with myself to have the head of Apple calling to “kiss my ass.” Anyway, he explained his problem, a tough one it was, I felt he was right and got it taken care of, quickly and effectively. That was the beginning of a long and very nice relationship. During my five years as President, Tim would call me, but never too much, and I would help him where I could. Years latter, after 3 or 4 BIG HELPS, I started to say to people, anyone who would listen, that this guy is an amazing manager and leader. He makes these calls to me, I help him out (but not always, because he will, on occasion, be too aggressive in his ask!), and he gets the job done, QUICKLY, without a dime being given to those very expensive (millions of dollars!) consultants around town who sometimes get it done, and sometimes don’t. Anyway, Tim Cook had an AMAZING career, almost incomparable, and will go on and continue to do great work for Apple, and whatever else he chooses to work on. Quite simply, Tim Cook is an incredible guy!!! President DONALD J. TRUMP"
Haha, ja, snacka om att dreducera historien och samhället till att "de stora alfahannarna gör upp om saker och ting". Trump tänker som en typisk stjärn-VD, även i Vita huset, det har jag alltid sagt.
Citera
2026-04-21, 13:52
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Haha, ja, snacka om att dreducera historien och samhället till att "de stora alfahannarna gör upp om saker och ting". Trump tänker som en typisk stjärn-VD, även i Vita huset, det har jag alltid sagt.
Ja jösses... Jag tror dock trump är värre än en typisk stjärn-vd.

Notera särskilt:

"I was very impressed with myself"
Citera
2026-04-21, 13:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag använder inte "liberaler" som skällsord här, och jag har naturligtvis ingen lust alls att försvara MAGA-väljarna. De får stå sitt kast. Men en del skribenter (t ex på olika ledarsidor) vill gärna diskutera så att ondska och rasism hos väljarna framställs som den helt dominerande orsaken till att Trump lyckades vinna två val och kom ganska nära att vinna även 2020. Anne Applebaum har drivit liknande resonemang borta i USA.
Såg det inte som påhopp mot liberaler. Undrade vart du tog uppgiften. Vilka "de" var. Mer knastertorrt om fakta.
Jag har aldrig sett det framföras att "de helst vill beskriva det så att "de som röstar på Trump gör det för att de är onda och rasister".

Angående Appelbaum är det väl hotet mot demokratin om man ska tolka hennes senaste boktitlar.
"seductive lure of authoritarianism" och "Autocracy, Inc: The Dictators Who Want to Run the World".

Eller har du nån direkt hänvisning med nåt citat ang henne?
Citat:
Lockelsen med den modellen är att man kan peka på en enda universalorsak, som dessutom är lika med det man själv ser som roten till det onda i den samtida världen - men jag menar att det är en förenkling, En hel del av Trumps väljare har verkligen råkat illa ut pga hur samhället och arbetsmarknaden har utvecklats unde de senaste trettio åren, detas ve är inte påhittat - men Trumps förslag till lösningar hjälper dem inte på allvar, även om han sålde in dem med schwung.
Man vet väl via valundersökningar vilka som i huvudsak bar fram Trump (den grupp jag nämnde) och evangelkala som inbillar sig att han ska höja deras kristna status via politiken tex.

Därför förvånades jag över ditt påstående. Att det lät simplistiskt relaterat en komplex grupp.

Självklart hjälper inte Trump. De gick väl på sedvanlig Propaganda om förbättrade levnadsvillkor och storslagna löften om ett stundande Golden Age.

Själva kärnan av Maga som lever i personkulten vann han inte på. Dessa råttor lämnar inte skeppet i första taget.

Republikanska partiet vann via att locka andra grupper och han tappar inför midterms via bland annat latinos.
Som efter ett år inser att gubbjäveln var en glappkäft. Han sägs även tappa bland unga män som var en stor väljargrupp.

Gissa varför Trump har Rogan i Vita rummet nu. Trots alla hans faktiska påhopp under året.
Citat:
Med ett gammaldags (vänster)uttryck skulle man kunna säga att "Trump är opium för folket" eller att många av hans väljare lider av falskt medvetande : de har erfarenhet av att deras livschanser har begränsats, att många har förlorat sina jobb och besparingar, att de har fått betala priset för en kortsiktig rovdriftspolitik, men det alternativ de satsade på ger inga verkliga lösningar utan de blir bara lurade på nytt. Brucs Springsteen, som ju verkligen inte kan kallas höger, beskrev Trumps rörelse i dessa termer redan 2016, före valdagen dessutom.
De satsade helt enkelt på fel häst. Gick på Propaganda och klassisk populism.

Trots idoga varningar om vem han är som person. Om vad project 2025 innebär.

Nu går Amerika mot fascism med stormsteg.

Det är väl lätt att charmas och bli blåst när man vill se en frälsare eller strongman och blundar för verkligheten och varningstecken.
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Peter Magyar är inte så olik Orban ska du veta. Dessutom planerar Orban att utmana Urusla om ordförandeskapet i EU.
Jag är medveten om att han är ett osäkert kort men efter 16 år var Orban en värdelös Putinkramare som drev landet åt helvete ihop med backup från USA.

Så det återstår att se vart det tar Ungern.
Senast redigerad av develi 2026-04-21 kl. 13:56.
Citera
2026-04-21, 14:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag hittar ingenting som jag inte gillar. Hittar du något?

https://www.whitehouse.gov/releases/2026/01/365-wins-in-365-days-president-trumps-return-marks-new-era-of-success-prosperity/
Så även pedofili/sexa med minderåriga med Epstein?
Även olagliga tullar, eller är du en sådan som anser att lagar inte ska gälla donalds?
Citat:
Då måste du vara väldigt glad nu då när Peter vann.
Kan aldrig tänka mig att det finns är många länders ledare som vill få Orban dit, men låt inte hoppet överge dig, det kan vara roande för oss andra.

Och stöder donalds Peter?
Om inte, så vad har detta i Politik USA och göra, har du ens ett argument där?
Citera
2026-04-21, 14:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Mitt i sin absurda narcissism så blottlägger han på ett vis lämmeltåget av tech som vallfärdade till Mar-a-Lago.

Han missade dock att beskriva 2025.
Citera
2026-04-21, 14:54
Medlem
Citat:
Såg det inte som påhopp mot liberaler. Undrade vart du tog uppgiften. Vilka "de" var. Mer knastertorrt om fakta.
Jag har aldrig sett det framföras att "de helst vill beskriva det så att "de som röstar på Trump gör det för att de är onda och rasister".

Det är kanske en mer uitbredd uppffattning i svensk media än öster om Bottenhavet. Jag kan ofta se det här perspektivet att "de är primärt motiverade av hat och rasism" i svensk press och TV, inte minst på dagstidningarnas ledarsidor. Martin Gelin (långvarig USA-korre för DN, numera skriver han i Aftonbladet) är ett typiskt exempel, Han har genomgående drivit den linjen, här är en artikel av honom publicerad i DN 29/12 2016, alltså några veckpr innan Trump första gången flyttade in i Vita huset. Gelins tes är just att Trump-väljarnas viktigaste motivation är främlingshat och rasism, och att de inte drevs av ihoprasade privateonomier eller förlorade/deprecierade jobb.

Artikeln ligger numera bakom betalvägg, men som prenumerant kan jag kopiera en central bit:

Citat:
Ursprungligen postat av Martin Gelin
/ingress/ Snart flyttar en öppet främlingsfientlig president in i Vita huset. Och det är tydligt att Donald Trump ser sin valseger som ett mandat för vit nationalism, skriver Martin Gelin.

(---)

Det har utmålats en bild av den högerpopulistiska vågen som ett slags klassuppror från förbisedda vita arbetare. Det är en bekväm berättelse, både för högern och för vänstern.

För högern innebär det att man slipper ägna sig åt plågsam självrannsakan över hur det egentligen gick till när öppna rasister som Donald Trump och Marine Le Pen blev globala nyckelfigurer för 2000-talets konservativa. Så länge vi pratar om vänsterns svek mot arbetarna så slipper högern ta itu med sina egna rasistiska skelett i garderoben. För vänstern erbjuder berättelsen om högerpopulismens arbetaruppror en lika efterlängtad chans att belysa nyliberalismens tillkortakommanden. Man letar upp statistik som, åtminstone indirekt, tyder på Trump-väljarnas ekonomiska utsatthet och utbrister: om vi inte skapar tryggare anställningsvillkor så kommer alla att bli rasister.

Forskningen om Trumps väljare visar däremot entydigt att det var vita amerikaner i alla inkomstgrupper som enades bakom främlingsfientlighet och en reaktionär protest mot USA:s kulturella utveckling. Det visar sig att rasismen mår utmärkt oavsett klasstillhörighet.

Statsvetaren Philip Klinkner har visat att de enskilt viktigaste faktorerna för att avgöra om någon skulle stödja Trump snarare än Clinton varken var inkomst eller utbildningsnivå, utan huruvida de hade negativa uppfattningar om muslimer och svarta..

https://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/rasismen-ar-en-politisk-kraft-i-egen-ratt/

2022 gav Gelin ut boken "Den vita stormen: Rasismens historia och USA:s fall".

En som läste artikeln var Jan Guilllou, och i Aftonbladet tio dagar senare kopplar han på:

Citat:
Rasismen är en återuppstånden, kraftfull och helt fri­stående politisk kraft i hela den demokratiska världen. Det bär mig emot att skriva det. Men den slutsatsen är nu ofrånkomlig.

Ty rasismen visade sig vara den enskilt viktigaste förklaringen till Donald Trumps seger i det amerikanska presidentvalet. Det låter häpnadsväckande, jag vet. Själv har jag liksom de flesta andra som intresserar sig för amerikansk politik uppfattat USA som ett land på stadig marsch bort från rasismen, allt ifrån kampen för allmän rösträtt på 1960-talet till valet av Barack Obama år 2008.

Men nu när USA valt den mest ­öppet främlingsfientlige presidenten i landets moderna historia, i det land som brukar beskrivas som västvärldens ledande demokrati, så är mardrömmen ett faktum.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/wE0E1d/vagen-bort-fran-det-rasistiska-monstret-maste-vara-politisk

Peter Wolodarski och Per Svensson, bägge två veteraner från/ tidigare chefer för DN:s ledarsida är ett par andra som alltid brukat inskärpa att det är rasismen, hatet och det onda hyckleriet som utgör basen för Trumps rörelse, inte någon sorts reaktion på två-tredjedelssamhället och arbetarklassens urholkning, Per Svensson avled häromåret, men båda två har varit mycket tongivande i media de senaste tjugofem åren, inte minst när det gäller debatt om politik, populism och rasism.

DN och andra Bonniertidningar är starkt för marknadsliberalism, avregleringar och en "städad" högerpolitik, ekonomiskt alltså, ungefär som under Reinfeldt-epoken - därför är det känsligt för dem att på något vis kännas vid att arbetarklassen och de som inte har en miljon på banken får betala ett pris för den sortens förändringar, och att stödet för Trump har något att göra med detta.

Citat:
Angående Appelbaum är det väl hotet mot demokratin om man ska tolka hennes senaste boktitlar.
"seductive lure of authoritarianism" och "Autocracy, Inc: The Dictators Who Want to Run the World".

Eller har du nån direkt hänvisning med nåt citat ang henne?
Man vet väl via valundersökningar vilka som i huvudsak bar fram Trump (den grupp jag nämnde) och evangelkala som inbillar sig att han ska höja deras kristna status via politiken tex.

Anne Applebaum talar om auktoritära, icke-liberala och västfientliga regeringar, men även hon ser vad jag förstår rasism, populism och "hat mot friheten" som de pådrivande krafterna bakom, snarare än ekonomisk urgröpning som drabbar de mindre bemedlade klasserna. Hon förväntar sig att alla ska köpa hennes utopi, och blev förfärad när det visade sig att många inte gjorde det. Även om man kan säga att de därmed "satsade på fel man".
Senast redigerad av HepCat-X 2026-04-21 kl. 15:08.
Citera
2026-04-21, 17:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är kanske en mer uitbredd uppffattning i svensk media än öster om Bottenhavet.
Som svensk läser jag givetvis svensk media.

Det är ett känt faktum att Trumps politik är både främlingsfientlig och högerextrem.
Man protesterar i USA mot en regim som går i en profascistisk riktning på bara ett år.
Miljoner med människor reagerar på hur ICE beter sig, eller som Santana sjunger:
..rich is getting richer,The poor is getting poorer.

Om då själva kärntruppen i Maga bifaller detta så begriper jag inte vad du opponerar dig emot?
Därmed inte sagt att alla är rasister för den skull.
Många som röstade på Trump föll för den ökända populismen och en bombastisk gubbe med storslagna löften.
Citat:
Jag kan ofta se det här perspektivet att "de är primärt motiverade av hat och rasism" i svensk press och TV, inte minst på dagstidningarnas ledarsidor.
Det stämmer, om begreppet "de" begränsas och inte innebär "alla".

Jag vet inte hur många som Trump nominerat som de facto är högerextrema. Som jag lagt in i tråden allt eftersom.
Skandaler i chattar som är rasism och högerextremism. Antisemitism som florerar för fullt sen Tucker bjöd in Fuentes.
Trumps sjuka benådning av allt från dömda nazister till kristna supporters. Att Bondi anställt en J6er på JUSTIEDEPARTEMENTET som skanderade död åt poliser.

Syltryggen Vance som slätar över både chatten och den av Musk anställda rasisten på DOGE som promotade eugenik. Att fullt vuxna män är kids man ska ha överseende med..

Att AfD i Tyskland backas upp och är i USA och lär upp sig av administrationen. Fucking nazimedlemmar som är pro Putin och som säkerhetsklassat efter flera års bevakning som högerextrema.
Trump, Musk och Vance definition av patrioter.
And on and on and....

Om man inte backar från Trump efter allt detta är man en medlöpare - om än passiv.
Ett blindstyre som mer likt en gapande fågelholk.

Detta är problemet med många inom MAGA.
För att Trump och Trumps administration är ett enda fett hot mot demokratin. Mot tryckfrihet. Mot religionsfrihet.
Citat:
Gelins tes är just att Trump-väljarnas viktigaste motivation är främlingshat och rasism, och att de inte drevs av ihoprasade privateonomier eller förlorade/deprecierade jobb
Här gäller det som sagt att sålla agnarna från vetet för faktum är att det ena behöver heller inte utesluta det andra.
Om huvuddelen är egen ekonomi så kan lika gärna samma person härbärgera andra åsikter.

Att vilja förändra och strama upp invandringspolitik är en sak och inte mig emot - men the devil is in the details.

Vad som är väldigt patetiskt enligt mig är när vissa haters eller kristna drar på sig dubbel offerkofta och känner sig förolämpade och framställer sig som offer.
Citat:
"Snart flyttar en öppet främlingsfientlig president in i Vita huset. Och det är tydligt att Donald Trump ser sin valseger som ett mandat för vit nationalism"
Detta skrev 2016 och 2025 börjar det lukta skit.

Jag skulle dock själv ha skrivit kristen nationalism och högerextremism än vit kopplat till nån identitär ideologi om en vit etnostat.
Men ingen kan ha missat Great Replacment Theory och snyftande om risken att vara utrotningshotad?
Citat:
DN och andra Bonniertidningar är starkt för marknadsliberalism, avregleringar och en "städad" högerpolitik, ekonomiskt alltså, ungefär som under Reinfeldt-epoken - därför är det känsligt för dem att på något vis kännas vid att arbetarklassen och de som inte har en miljon på banken får betala ett pris för den sortens förändringar, och att stödet för Trump har något att göra med detta.
Är det?

Jag är av den sort som snarare anser att folk behöver se över vad som är arbetarklassens framväxt, varför behovet av fackföreningar uppstått, kampen för rättvisa om det så är för kvinnor, barn eller andra medborgarrättsliga kamper.
Det ligger inte så väldigt långt bak i tiden och demokrati vårdar man.

Jag må låta som Kata Dahlström men det ligger djupare än så.

De upproren som fanns historiskt var inte populistiska.
Men det var ett jäkla röj mot överhögheten.
De var faktiskt emot sådana som Trump med quick fix och falska löften. Som skor sig på just låginkomsttagare. Mot klyftor, mot orättvisa.
Så vad vittnar det om? Att rösta fram fascism som lösning i värsta fall? Likt Maga som röstat på nån jävla knös och inbillade sig att denna skulle ha lösningen?

Det mest underliga är att de hade alla varningssignaler och en prövoperiod. De köpte inte grisen i säcken.

För folk har tamejfan inte blivit mer fattiga eller mer arbetarklass än tidigare i historien.

Föll de för populismens kärna? Att peka ut en ultimat fiende och syndabock och tro att det sen löser sig via en som Trump?
Ingen aning om det heller men i min värld är det korkat.
Senast redigerad av develi 2026-04-21 kl. 18:47.
Citera
2026-04-21, 21:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Anne Applebaum talar om auktoritära, icke-liberala och västfientliga regeringar, men även hon ser vad jag förstår rasism, populism och "hat mot friheten" som de pådrivande krafterna bakom, snarare än ekonomisk urgröpning som drabbar de mindre bemedlade klasserna. Hon förväntar sig att alla ska köpa hennes utopi, och blev förfärad när det visade sig att många inte gjorde det. Även om man kan säga att de därmed "satsade på fel man".
Jag glömde bort Appelbaum. Som konstant varnar för autokrater. Vilket hon ser Trump som sen en längre tid.

Jag är helt beredd att hålla med Appelbaum att just populism är den drivande kraften bakom Trump.

Att det florerar främlingsfientlighet och rasism ser en blind höna.

Vad du menar med "hat mot friheten" är mer svårtolkat? Är det Appelbaums formulering iom citattecken?

Självklart utnyttjar Trump väljarna vilket är populismens kärna.
Att det står nån högljudd jävel och projicerar skuld på andra (en out-group) och pekar finger på en syndabock - är det inte media så är det judar eller invandrare eller marxister eller liberaler eller svarta eller homosexuella... eller, eller, eller.
Vad jag menar är att mönstret är det samma men fienden byts ut.

Däri ligger det hat och gror. Till och med den heltossiga MTG har kommit till insikt ( om än temporärt och ytterst selektivt) och pratar om vilka emotioner som drev henne.

Hon pratar klokt nog om projicering i några få klara stunder. Att hon var arg, bitter och hatisk.

Detta går inte att bortse från imo. Det är frågan om det ens är ett lands ekonomi eller den privata alla ggr.

Jag vill även påtala den toxiska manosfären som heller inte går att bortse ifrån och som normala män inte ägnar sig åt.
De gillar Trump! Den sexistiska, gränslösa apskithögen.
Som saknar moral, där fullständigt rappakalja blir boys will be boys likt Vance som kör med sitt kids.
Om vuxna män som borde veta bättre.

Det är en opportunistisk missnöjespolitik blandat med nån nostalgi om svunna tider som inte var det minsta bättre.
Där som sädesfälten böjer sig för vinden, står dock nån jävel där och böjer dem tillbaks.

Dra tillbaka klockan till innan medborgarättsrörelsen, tradwifes som på 50-talet, det ljuva abortfria livet.
Ett förkläde med spets som torkar mannens panna vid hemkomst efter att ha slitit i sitt anletes svett.
Aftonbön till kvällsvarden och schhh barn - stör inte pappa som vill se på sporten med en kanal på tvn.

... och även om jag överdriver så finns det en kärna av sanning.
Faktum är att friheten är i farozonen för vissa grupper om valfriheten försvinner.

Om det nu är demokratiska friheter, där jämlikhet och valfrihet är honnörsord, som du menar som
"hat mot friheten"?

Det riskerar nämligen bli hat mot friheten när autokrater som Trump får makt.
Senast redigerad av develi 2026-04-21 kl. 21:29.
Citera
2026-04-21, 22:50
Medlem
Såg denna sammanfattning i en kommentar på clownens egna plattform (förmodligen raderad nu):

Trump
Is this the guy that avoided the draft, made shady business in Moscow, fraternatized with the pedofile Epstein?
Treatened do destroy a civilization, pictured him self as Jesus Christ?
Enriched himself and his klan with insider trading.
Promised peace but started more wars than any president.
Treathening allies to occupy Greenland. Wants to disolve NATO.
Shut down free speech. Ordered ICE to murder Americans.
And this clown goes against the holy father, the POPE, that wants peace on earth.
Wake up America! Thake the 25th, now!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in