2026-08-05, 11:30
Medlem
nu har de släppt bild på de nya deltagarna, intrycket är väl plastiga influencers ungefär, men det var väl rätt väntat.
Citera
2026-08-05, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
nu har de släppt bild på de nya deltagarna, intrycket är väl plastiga influencers ungefär, men det var väl rätt väntat.

Fakta: De är med i XL-versionen

Olivia Björklund, 28, Bromma
Urban Nyman, 36, Solna
Yasmin Pourmokhtar, Saltsjö-Boo
Felix Pastucha Eliasson, Göteborg
Belinda Hillman, Halmstad
Max Turpeinen, 31, Handen
Sara Linderholm, Bromma
Gabriel Pagés, Malmö
Helena Vanhanen, Mölndal
Sasan Momeni, 32, Uppsala
Julia Jansson, 29, Örebro
Edin Memic, 28, Uppsala

https://www.svt.se/kultur/har-ar-deltagarna-i-arets-gift-vid-forsta-ogonkastet-xl

https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/alla-deltagare-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-xl-2026-/
Senast redigerad av kamerat 2026-08-05 kl. 12:35.
Citera
2026-08-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat

Urban Nyman, 36, Solna
Sara Linderholm, Bromma
Gabriel Pagés, Malmö
Helena Vanhanen, Mölndal
Edin Memic, 28, Uppsala

https://www.svt.se/kultur/har-ar-deltagarna-i-arets-gift-vid-forsta-ogonkastet-xl

https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/alla-deltagare-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-xl-2026-/

Spännande att två deltagare finns sökbara på tjänsten ”merinfo” (men syns inte på Ratsit), båda är skrivna på samma adress som gifta. Så det blir väl kanske ett par i alla fall!
Citera
2026-08-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Spännande att två deltagare finns sökbara på tjänsten ”merinfo” (men syns inte på Ratsit), båda är skrivna på samma adress som gifta. Så det blir väl kanske ett par i alla fall!

Citera
2026-08-05, 20:24
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Jag gillade Australiens men Norges var ju inte alls bra med hon ljusa tjejen som trodde hon var en ängel eller barbie eller vad det nu var.

Det här ska bli roligt att följa och se om produktionen lyckas.
Hoppas det blir lite glass …..

ÄLSKADE Norges senaste säsong! Och fén, som trodde att hon var en fé på riktigt, det blev väldigt bra TV!

Citat:
Ursprungligen postat av kamerat

Urban Nyman, 36, Solna
Sara Linderholm, Bromma
Gabriel Pagés, Malmö
Helena Vanhanen, Mölndal
Edin Memic, 28, Uppsala

Yes, LET'S GO! Ska in och spana och se vilka som kan tänkas paras ihop!

Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel

Även en sån här kommentar ska läggas i spoiler, många av oss vill inte veta NÅGOT i förväg, inte ens om några par sa ja!
Citera
2026-08-05, 20:31
Medlem
Spider-Girls avatar
Dessa tror jag paras ihop:

Belinda och Max

Yasmin och Felix

Urban och Gabriel

Har inga fler gissningar än!
Citera
2026-08-06, 21:26
Medlem
Steff83s avatar
Detta konceptet känns roligare tycker jag. Mer tittarvänligt (mindre transportsträcka som det ofta blev i många fall) och jag tror också att det är bättre för deltagarna där dom faktiskt ges mycket mer tid att lära känna varandra och även i hur man är med andra vilket också är viktigt. Tror alla får mycket mer ut av sig själva här än i att kastas in i någon konstlad vardag snabbt. Den kommer ändå sedan men då har dom fått mycket kött på benen här innan för dom som väljer att fortsätta. Jag tror definitivt att fler par kan hålla med detta. Sen att det kanske lockar mer en viss typ personer får man ta helt enkelt.
Senast redigerad av Steff83 2026-08-06 kl. 21:29.
Citera
2026-08-07, 06:14
Medlem
Med tanke på Arvid och Idas galna uppmärksamhetssökande, Jannika och Malmö-bon, den blonda göteborgskan med fillers och aggressionsproblem, paret med den långa brunetten och PTSD-militären, TACO-paret osv., samtliga uppenbart deltagare för att bli kändisar, så känns det orättvist att anta att de nya deltagarna skulle vara mer oseriösa än tidigare.
Skönt att slippa deltagare som ska prata terapispråk och tro att de blivit experter med sin medverkan. Nu är programmet ärligt med att det är en dokusåpa i underhållningssyfte vilket är mer hälsosamt för alla inblandade.
Nu kommer kanske jag se en hel säsong istället för att sluta titta av uttråkning efter två avsnitt.
MAFS Australia är ändå bäst 😄
Citera
2026-08-07, 08:56
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Med tanke på Arvid och Idas galna uppmärksamhetssökande, Jannika och Malmö-bon, den blonda göteborgskan med fillers och aggressionsproblem, paret med den långa brunetten och PTSD-militären, TACO-paret osv., samtliga uppenbart deltagare för att bli kändisar, så känns det orättvist att anta att de nya deltagarna skulle vara mer oseriösa än tidigare.
Skönt att slippa deltagare som ska prata terapispråk och tro att de blivit experter med sin medverkan. Nu är programmet ärligt med att det är en dokusåpa i underhållningssyfte vilket är mer hälsosamt för alla inblandade.
Nu kommer kanske jag se en hel säsong istället för att sluta titta av uttråkning efter två avsnitt.
MAFS Australia är ändå bäst 😄

Jag älskade ju lyftet serien fick när Norge gick över till det här konceptet och håller med om allt du skriver!
Citera
2026-08-09, 07:08
Medlem
SnutteFia03s avatar
Ser fram emot XL versionen, även om valet av titel känns märklig. Trodde att det handlade om att de tagit med enbart personer med större kroppsomfång och BMI när jag först såg titeln faktiskt.

Första intrycket av deltagarna är väl att det är lite blandat, en del klassiska GVFÖ sökanden blandat med de som uppenbart vill få mer exponering framför en kamera och sådana som skulle kunna delta i vilken reality som helst. Så det ser ju inte ut som att det kommer bli så många "riktiga" par som håller i längden, och i det avseendet var nog det förra konceptet ändå det bättre. Detta kommer nog bjuda på mer drama och intressanta situationer dock.

Jag tror förändringen kan ha varit nödvändig. Med det förra konceptet blev det dels färre avsnitt och betydligt fler scener som kändes rätt menlösa och inte tillförde så mycket. Sen huruvida detta faktiskt löser de problemen återstår att se, men fler avsnitt verkar det bli åtminstone då det finns 16 stycken uppradade på svtplay jämfört med de 9 eller 10 de förra säsongerna brukade ha.
Citera
2026-08-23, 10:29
Medlem
Olivia och Urban. Tror hon kommer bli så nedtryckt och tappa bort sig själv i relationen med honom. Varningssignalerna TJUTER.
Citera
2026-08-23, 12:21
Medlem
Skurhinkens avatar
Edin är ju fan Fredde Granbergs enäggstvilling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in