2026-08-04, 19:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Menar du att UNICEF är en världens mest korrupta organisationer? Vad har du för belägg för det?

i det här fallet så handlade det ju inte om populationsstudier, det är som att välja en dålig mätmetod , istälelt för en bra (dvs MUAC istället för WHZ) , gå in på en annorexia klinik eller på en barnläkarmotagning full av inavlade barn med genetiska skador. och sen ta det resultatet och säga att den landets befolkning befinner sig i "svältkatastrof".

något som visade sig stämma när deras "bedömning" skulle falsiferas (då var det aldrig "svältkatastrof" helt plötsligt".

Det mest häpnadsväckande är att gaza är den enda platsen på jorden där MUAC istället för WHZ skapar "fler svältande barn" när båda metoderna används eller ska sammanställas.

men att där fanns en lokal kris under juni-augusti (där datan för juli månad specefikt gav "svält-katstrof" i en begränsad del i gaza city) , tillskillnad från "alla barnen i gaaaaaaza". stämmer. eller , skulle nog kunna stämma, då antalet som dog i undernäring under de sommarmånaderna faktiskt översteg antalet som dör i undernäring i frankrike ett "vanligt år". (per capita då)
Citera
2026-08-04, 19:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ja artiklarna visar att UNICEF, liksom många andra stora internationella organisationer, har haft problem och kontroverser. Den äldsta artikeln du länlade handlar om förskingring av dn miljon dollar av UNICEF anställda. Vad detta nu har med svält rapporten att gör får nog utveckla.

Att UNICEF är korrupta. Det framgår mer om du läser artikeln om deras samröre med terrororganisationer.
Citera
2026-08-04, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Att UNICEF är korrupta. Det framgår mer om du läser artikeln om deras samröre med terrororganisationer.

Ok, använder vi oss av din metod för bevisa att en organisation är korrupt så bör du också medge att IDF är korrupta.

Länkarna innehåller allt från mutor,stöld, penningtvätt, smuggling, bedrägerier, och hur IDF utreder misstänkta brott bland sin egen personal.

https://www.ynetnews.com/article/5029149

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/idf-officer-indicted-for-smuggling-prohibited-goods-into-gaza-in-exchange-for-1-6-million/

https://www.timesofisrael.com/several-military-and-police-officers-charged-with-corruption-in-multiple-cases/

https://www.ynetnews.com/article/bkhssi0sk

https://www.ynetnews.com/article/bkldfi6sk

https://www.idf.il/en/mini-sites/military-advocate-generals-corps/addressing-alleged-misconduct-in-the-context-of-the-war-in-gaza-published-february-24-2024/

https://www.idf.il/en/mini-sites/military-advocate-generals-corps/military-prosecution/

https://www.timesofisrael.com/top-official-held-in-graft-probe-named-as-former-security-aide-pick/
Citera
2026-08-04, 20:00
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ok, använder vi oss av din metod för bevisa att en organisation är korrupt så bör du också medge att IDF är korrupta.

Självklart förekommer korruption inom IDF och jag har aldrig påstått att jag alltid tror på allt som IDF påstår heller. Men nu handlade det inte om det utan att ni inte har någon form av kritiskt tänkande alls. Om ni har två stycken motsägelsefulla källor så är det rimligt att tänka att åtminstone den ena av dem är felaktig. Men ni tänker inte så, ni tänker "för att jag ska veta om det är motsägelsefullt så måste du först berätta vad det står i dokumentet och om det är en jude som skrivit det".
Citera
2026-08-04, 23:35
Medlem
Citat:
Självklart förekommer korruption inom IDF och jag har aldrig påstått att jag alltid tror på allt som IDF påstår heller. Men nu handlade det inte om det utan att ni inte har någon form av kritiskt tänkande alls. Om ni har två stycken motsägelsefulla källor så är det rimligt att tänka att åtminstone den ena av dem är felaktig. Men ni tänker inte så, ni tänker "för att jag ska veta om det är motsägelsefullt så måste du först berätta vad det står i dokumentet och om det är en jude som skrivit det".
Grundaren av unicef kom från en polsk judisk familj, menar du att det är därför unicef ljuger och är en av världens mest korrupta organisationer?

Är det judiskt inflytande genom unicef som ger Palestinakonflikten mer engagemang än andra konflikter?
Citera
2026-08-05, 07:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Grundaren av unicef kom från en polsk judisk familj, menar du att det är därför unicef ljuger och är en av världens mest korrupta organisationer?

Är det judiskt inflytande genom unicef som ger Palestinakonflikten mer engagemang än andra konflikter?

Du har en grav psykiatrisk störning om du tror det.
Citera
2026-08-05, 08:14
Medlem
Citat:
Du har en grav psykiatrisk störning om du tror det.
Verkar som om du missade ironin där, men knappast oväntat. Du och din egen sida brukar reflexmässigt säga "de ljuger, det är klart att de ljjuger, det är ju en organisation som leds av /med koppling till ARABER!" om alla möjliga slags NGOs, mediebolag osv.

Då är det natuiirligtvis en snygg retur att peka på att UNICEF, som du skällde ut som rekordmässigt korrupt, grundades av en polsk-judisk person.
Citera
2026-08-05, 08:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Verkar som om dui missade ironin där, men knappast oväntat. Du och din egen sida brukar reflexmässigt säga "de ljuger, det är klart att de ljjuger, det är ju en organisation som leds av /med koppling till ARABER!" om alla möjliga slags NGOs, mediebolag osv.

Då är det natuiirligtvis en snygg retur att peka på att UNICEF, som du skällde ut som rekordmässigt korrupt, grundades av en polsk-judisk person.

Jag skrev inte att UNICEF alltid varit korrupt, jag skrev att det ÄR korrupt NU.
Citera
2026-08-05, 12:37
Medlem
Citat:

Hhmm, nu när det framkommit att UNICEF startades av en jude, börjar man ju undra om det finns någon korrelation mellan judar och korruption. Enligt dig själv är ju både IDF och UNICEF korrupta. Får kolla vidare på detta. Tack för tipset!
Citera
2026-08-05, 12:40
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Hhmm, nu när det framkommit att UNICEF startades av en jude, börjar man ju undra om det finns någon korrelation mellan judar och korruption. Enligt dig själv är ju både IDF och UNICEF korrupta. Får kolla vidare på detta. Tack för tipset!

Nej, man börjar inte undra om det finns någon korrelation mellan judar och korruption baserat på ett fall om man inte är ett retard. Tack för att du belägger att du är ett äkta retard.
Citera
2026-08-05, 19:26
Avstängd
Ingen har hittills utan hjälp från AI lyckats komma med konkreta argument om varför Palestina förtjänar mer engagemang än andra konflikter. Följdfrågan då blir ju varför man då ändå väljer att prioritera Palestina före andra krig och konflikter?
– Det är inte det dödligaste kriget
– Det är inte det dödligaste folkmordet
– Det är inte det kriget Västvärlden har mest direkt påverkan på
– Det är inte den dödligaste ockupationen
– Det påverkar inte Sveriges säkerhet
– Det är inte den längst pågående konflikten
Osv.

Vad som däremot gör konflikten unik är att den får unikt mycket uppmärksamhet i media i förhållande till dess omfattning. Och därför tror jag, som jag redan varit inne på, att engagemanget i synnerhet handlar om att folk påverkats av media.
Citera
2026-08-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ingen har hittills utan hjälp från AI lyckats komma med konkreta argument om varför Palestina förtjänar mer engagemang än andra konflikter. Följdfrågan då blir ju varför man då ändå väljer att prioritera Palestina före andra krig och konflikter?
– Det är inte det dödligaste kriget
– Det är inte det dödligaste folkmordet
– Det är inte det kriget Västvärlden har mest direkt påverkan på
– Det är inte den dödligaste ockupationen
– Det påverkar inte Sveriges säkerhet
– Det är inte den längst pågående konflikten
Osv.

Vad som däremot gör konflikten unik är att den får unikt mycket uppmärksamhet i media i förhållande till dess omfattning. Och därför tror jag, som jag redan varit inne på, att engagemanget i synnerhet handlar om att folk påverkats av media.

Är det därför du engagerar dig så mycket i denna konflikten istället för andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in