2026-08-04, 21:52
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Nej, ideal är kontraproduktivt. Människan som varelse är inte felfri och kommer aldrig att kunna leva upp till ett ideal.

Både män och kvinnor har både feminin och maskulin energi i sig. Som exempel är de flesta kvinnor i sin maskulina energi när de är på jobbet eller ska prestera i största allmänhet, men i en relation vill vi kunna "vila" i vår feminina energi i mötet med den maskulina energin. Mannen mår också bra av att få vila i kvinnans energi. Det är ett givande och ett tagande där båda ger det de har och tar emot det som de behöver för att skapa balans. Det handlar om att skapa förutsättningar för välmående så kommer dessa saker naturligt för oss.

I skolan skulle det inte skada med fler manliga lärare som kan vara goda förebilder. Undervisningen skulle dessutom behöva anpassas utifrån att pojkar och flickor har olika förutsättningar och behov vid inlärning. Som det är nu tvingas pojkarna att anpassa sig utifrån vad som fungerar för flickor.
Ja det här med energier, det är nånting som jag märkt att kvinnor gillar att prata om.

Det maskulina går alltså ut på att jobba och sånt tråkigt och jobbigt, och det feminina på att bli daltad med?

Så om alla män jobbar tillräckligt hårt och spenderar det på kvinnorna så kommer de få ligga. Är det korrekt uppfattat?

Jag har hört nån tjej prata om det förr, men jag stängde av ganska snabbt. Utveckla gärna.
Citera
2026-08-04, 22:59
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vet inte hur det var på krogen på din tid men idag är det för hög musik för att man ska kunna göra något. Stå och skrika i någons öra är inte jättekul. Och dessutom är tjejerna upptagna i sina grupper, omringade av vänner. Så det finns inte direkt några förutsättningar på krogen numera. Antar att det såg annorlunda ut förr eftersom termen "krogragg" ens existerar.

Nej, enda alternativet till apparna idag är s k daygame, dvs gå fram till kvinnor dagtid ute på stan, tunnelbanan, butiker osv. Men det har ju också såklart en extremt låg hit rate för genomsnittsmannen.

Så man förstår ju varför det är stor efterfrågan på prostitution.

Min tid? Okej att jag inte är någon ungdom längre. Men jag går fortfarande ut på krogen emellanåt och känner inte igen att det skulle vara så pass hög musik att man måste skrika i folks öron för att kunna konversera, vet inte om du blandar ihop begreppet krog med klubb?

Om det ändå skulle vara åt helvete för hög volym kan man ju annars sätta sig på utomhusserveringen så här års. Visst, uteserveringar finns kanske inte överallt men jag menar ju inte heller att krogen är vettig i städer där det bara finns 2-3 ställen och där det ständigt är samma besökare.

Sen att tjejer sitter upptagna i grupper? Ja, en del sitter uppenbart med mig och andra... Jag vet inte varför en "grupp" skulle vara ett hinder om det inte är uppenbart att de vill vara i fred. Tycker egentligen bara att det är enklare. Man sätter sig vid bordet brevis och lyssnar lite smått vad de pratar om och sen är det bara att bryta in vid tillfälle och ursäkta sig med att säga: -Jag råkade höra att ni pratade om...

Jag är inte så säker på att det skulle vara någon speciellt hög efterfrågan på prostituerade...

Men vad det gäller krogen så kan man ju lugnt säga att vi har en förlorad generation, de födda i mitten av 90-talet och framåt har ju blivit rejält hämmade av covidhysterin som var. Sen kan man ju tycka att priserna på många ställen är direkt löjeväckande. Kostar en öl 90 kr är det inte så underligt att folk väljer bort krogen.
Citera
2026-08-05, 02:23
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Varför är det inte kvinnans fria val att sälja sex?

Alla män vill ha sex, men alla män kan inte vara åtrådda. Vill du berätta för alla oattraktiva män att de aldrig får ha sex p.g.a. att du inte tycker det? Jag tycker det är en sadistisk hållning, med tanke på att det uppenbarligen fungerar att ha en sexmarknad som de kan ta del av.
Eller gillar du inte tanken på att män kan betala för sex istället för att leva upp till en slags standard eller ideal som kvinnor har bestämt för att känna åtrå?
Kan inte varje kvinna få bestämma vad hon vill sätta för typ av standard för att låta någon få sexuell tillgång till henne?

Varför håller det inte?
Män objektifierar kvinnor sexuellt. Att alla män inte vågar stå för det är en annan fråga.
Även män som tänder på män objektfierar, men objektet är då en man istället.
Att en man sen idealiserar en kvinna och förälskar sig i henne gör inte att den sexuella objektifieringen upphör.

Moraliserande trams.
Min förväntan på sex i den här teoriteserade diskussionen är ju sprungen ur en drift jag är född med. Det är snarare en förhoppning än en förväntan. Men låt gå, säg att jag ger henne skulden för min förväntan (det gör jag inte irl), är det bättre att jag köper sex då, eller måste jag gråtrunka själv för att du ska bli nöjd? Antingen eller, ja/nej svar tack.

Hennes inre liv är separat från min drift att ha sex. Så ja, hennes inre liv är ointressant i sammanhanget.

Jag har inte blivit sårad mer än vanligt.
Alla är inte hjälplösa och styrda av sina känslor. Kan du tänka dig det eller skrämmer det dig?

Är det rationellt att bli sårad av en kvinna för att man inte lever upp till hennes ideal av en man eller kan du tro att vissa inte bygger sitt välmående efter hur bekräftade de blir av kvinnor?

Som på alla marknader så får man väga för och nackdelar och själv välja vad man är villig att uppoffra för att tjäna pengar. Gillar man det inte, så kan man skaffa ett annat jobb.

Du har nu själv formulerat kärnan: ”Hennes inre liv är ointressant i sammanhanget.” Det är inte ett motargument mot min analys, utan en direkt bekräftelse av den.

Att en kvinna har rätt att sälja sex är en helt separat fråga. Jag granskar inte kvinnors val, utan din uttalade likgiltighet inför kvinnans upplevelse – inklusive den flickvän du själv använde som exempel. Hennes frivillighet gör inte din hållning empatisk.

Du blandar också ihop att betrakta en kropp sexuellt med att reducera en människa till en kropp. De flesta kan känna stark fysisk åtrå och samtidigt påverkas av om den andra vill, njuter eller helst hade sluppit. Du säger uttryckligen att detta är irrelevant för dig. Det är det som sticker ut.

Och nej, alternativet till sexköp är inte att ”gråtrunka”. En vuxen människa klarar av att bära sin egen drift, söka ömsesidigt sex och acceptera att ingen är skyldig honom tillgång.

Du försöker kalla din empatiska avstängdhet för rationalitet och självständighet. Men när en annan människas inre liv upphör att ha betydelse så snart det står mellan dig och din behovstillfredsställelse, är det varken styrka eller realism. Det är en instrumentell människosyn och en påfallande svag empatisk broms.

Det du beskriver inte är någon allmän manlig sanning...det du uppvisar är ett relationellt och sexuellt oroande sätt att förhålla sig till andra människor.
Citera
2026-08-05, 07:16
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Du har nu själv formulerat kärnan: ”Hennes inre liv är ointressant i sammanhanget.” Det är inte ett motargument mot min analys, utan en direkt bekräftelse av den.

Att en kvinna har rätt att sälja sex är en helt separat fråga. Jag granskar inte kvinnors val, utan din uttalade likgiltighet inför kvinnans upplevelse – inklusive den flickvän du själv använde som exempel. Hennes frivillighet gör inte din hållning empatisk.

Du blandar också ihop att betrakta en kropp sexuellt med att reducera en människa till en kropp. De flesta kan känna stark fysisk åtrå och samtidigt påverkas av om den andra vill, njuter eller helst hade sluppit. Du säger uttryckligen att detta är irrelevant för dig. Det är det som sticker ut.

Och nej, alternativet till sexköp är inte att ”gråtrunka”. En vuxen människa klarar av att bära sin egen drift, söka ömsesidigt sex och acceptera att ingen är skyldig honom tillgång.

Du försöker kalla din empatiska avstängdhet för rationalitet och självständighet. Men när en annan människas inre liv upphör att ha betydelse så snart det står mellan dig och din behovstillfredsställelse, är det varken styrka eller realism. Det är en instrumentell människosyn och en påfallande svag empatisk broms.

Det du beskriver inte är någon allmän manlig sanning...det du uppvisar är ett relationellt och sexuellt oroande sätt att förhålla sig till andra människor.
Det du försöker göra är att säga att jag är en dålig person? Det är inte ämnet här. Du får tycka att jag är oempatisk om du vill. Men det är inget jag tänker diskutera med dig.

Jag kan bara notera en sak, och det är att du anser att män som inte får sex "gratis" inte förtjänar att ha sex överhuvudtaget, det menar jag är oemptaiskt. Vidare diskussion om (min) empati får tas på lämpligt forum för det.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-05 kl. 07:19.
Citera
2026-08-05, 15:12
Medlem
Citat:
Det du försöker göra är att säga att jag är en dålig person? Det är inte ämnet här. Du får tycka att jag är oempatisk om du vill. Men det är inget jag tänker diskutera med dig.

Jag kan bara notera en sak, och det är att du anser att män som inte får sex "gratis" inte förtjänar att ha sex överhuvudtaget, det menar jag är oemptaiskt. Vidare diskussion om (min) empati får tas på lämpligt forum för det.

Det är inte ens rättighet att få sex.
Citera
2026-08-05, 15:39
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Det är inte ens rättighet att få sex.
Det är inte din rättighet att äta mat heller. Du får betala för det.

Tänk om nån sa till dig att du inte har rätt att köpa mat. Du måste gå till en bonde och förföra honom tills han blir nöjd. Hade det känts irriterande?
Citera
2026-08-05, 15:43
Medlem
Citat:
Det är inte din rättighet att äta mat heller. Du får betala för det.

Tänk om nån sa till dig att du inte har rätt att köpa mat. Du måste gå till en bonde och förföra honom tills han blir nöjd. Hade det känts irriterande?

Ingen har sagt till dig att du behöver eller måste betala för att få sex.
Hur gick det med att få Agda att dra på smilbanden?
Citera
2026-08-05, 15:44
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ingen har sagt till dig att du behöver eller måste betala för att få sex.
Hur gick det med att få Agda att dra på smilbanden?
Men kan du bemöta mitt argument istället?

Jag tänker inte trakassera tanter på matbutiken. Det lämnar jag till dig.
Citera
2026-08-05, 15:57
Medlem
Citat:
Men kan du bemöta mitt argument istället?

Jag tänker inte trakassera tanter på matbutiken. Det lämnar jag till dig.

Om du mot förmodan skulle bli tillsagd att du måste förföra en bonde för att få mat kan du i värsta fall ringa 114 14.

Agda skulle bli glad om hon fick städa bort din sura min borta vid galltvålen
Citera
2026-08-05, 16:03
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Om du mot förmodan skulle bli tillsagd att du måste förföra en bonde för att få mat kan du i värsta fall ringa 114 14.

Agda skulle bli glad om hon fick städa bort din sura min borta vid galltvålen
Men om bonden bestämt det så kan inte polisen hjälpa dig. Han gör vad han vill med sin mat.
Citera
2026-08-05, 16:04
Medlem
Citat:
Men om bonden bestämt det så kan inte polisen hjälpa dig. Han gör vad han vill med sin mat.

Gå till nästa bonde som inte är ett creep eller erbjud dig att jobba för födan.
Citera
2026-08-05, 16:07
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Gå till nästa bonde som inte är ett creep eller erbjud dig att jobba för födan.
Så kan ju män göra med sex också.
Har man inga pengar kan man erbjuda någon att städa deras hem. Creepy att man ska behöva förföra någon ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in