Citat:
Ursprungligen postat av
OceanDeep
Jag tror lösningen är lättare än du tror.
Skit fullständigt i vad barnen säger eller vad de tycker och vilka rykten de sprider.
Du kan ju parera tidigare genom att passa på att ringa föräldrarna "i annat ärrende" så att säga snacka med deras föräldrar och säga nej till alla deras förslag att deras barn gärna tar en macka eller skit.
Barn curlas sönder av söndercurlade föräldrar... så framtidens offerkoftor kommer ju att böla på gator och torg så att ingen kan sova snart.
Ärligt talat så bryr du dig för mycket. Du kanske har lite bokstäver och lider av att tänka för mycket. Det är inte ditt ansvar och inte mitt heller även om jag skulle önska att barnen gjorde rätt... eller vuxna. I slutändan måste barn och vuxna göra fel för att lära sig och en del lär sig aldrig. Det är så det är och alltid har varit.
Vi kan acceptera situationen men att du ska oroa dig och få ångest och tänka på rykten när du bjuder på fin mat tycker jag inte är rimligt till den gåva du ger.
Eller hur. Man kan inte styra över vad de säger hemma.
Har man själv skärmfritt när barnens kompisar har egna mobiler och fri tillgång till spelande ajälva så kommer de gå hem och säga "Stackars X som inte har Playstation hemma" / "Stackars X som inte får ha mobil".
"Stackars X som måste göra läxorna", "X måste gå och lägga sig kl 20 när jag får vara uppe till midnatt varje dag".
De jämför antagligen allt som är olikt och tycker att så som de har de hemma är bäst; precis som TS gör själv.
Skitsamma.