2026-08-05, 02:34
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Ert hem och era regler. Dock gör jag skillnad på besök och besök. Är det ett planerat besök med middag så anstränger jag mig alltid för attgöra något som passar gästerna, oavsett ålder på dessa. Är det ett spontanbesök så får man äta vad som finns och ska vi äta något "konstigt" så frågar jag kompisen om denne gillar det samt klargör att man får äta så lite eller så mycket man vill och att man inte behöver äta upp.
Och sedan när dom blir hungriga efter en timme så brer du inte ens en macka till dom?
Senast redigerad av Iwasbanned2 2026-08-05 kl. 02:37.
Citera
2026-08-05, 02:41
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Och sedan när dom blir hungriga efter en timme så brer du inte ens en macka till dom?
Om det är ett planerat besök så gör jag som sagt allt för att gästerna ska trivas. Den där mackan hade serverats vid matbordet under middagstid så att de inte blir hungriga snart igen. Vid spontanbesök meddelar jag att "vi inte har planerat att äta igen snart". Vid spontakbesök stannar de inte många timmar och hinner inte hungra ihjäl.
Citera
2026-08-05, 02:44
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Så om deras barn inte tycker det ser aptitligt ut eller smakar gott får dom gå hungriga? Övriga samhället har definitivt en annan livsfilosofi, att låta sina egna eller andras barn få äta när dom är hungriga är en självklarhet för dom flesta.

Barn kan vara sjukt kräsna och bråka tills de får den mat de vill ha. Deras föräldrar kan välja mellan att vara strikta vilket är jättesvårt, bara ge det barnen beställer, vilket är jättedumt, eller ta strider ibland vilket är det mest vanliga och normala. Är de bortskämda hemma hos sig så ser jag bara det som positivt att de får svälta lite hos kompisen. De dör inte av det. Men det kanske leder till att de inte fastnar i Mamma Scans och makaroner för resten av livet. Och mat ska ges med rutiner. Precis som sömn. De behöver ha med sig detta från början. Ge barn när de är hungriga kallas att amma, det gör man med bebisar.
Citera
2026-08-05, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Jag tror lösningen är lättare än du tror.

Skit fullständigt i vad barnen säger eller vad de tycker och vilka rykten de sprider.

Du kan ju parera tidigare genom att passa på att ringa föräldrarna "i annat ärrende" så att säga snacka med deras föräldrar och säga nej till alla deras förslag att deras barn gärna tar en macka eller skit.

Barn curlas sönder av söndercurlade föräldrar... så framtidens offerkoftor kommer ju att böla på gator och torg så att ingen kan sova snart.

Ärligt talat så bryr du dig för mycket. Du kanske har lite bokstäver och lider av att tänka för mycket. Det är inte ditt ansvar och inte mitt heller även om jag skulle önska att barnen gjorde rätt... eller vuxna. I slutändan måste barn och vuxna göra fel för att lära sig och en del lär sig aldrig. Det är så det är och alltid har varit.

Vi kan acceptera situationen men att du ska oroa dig och få ångest och tänka på rykten när du bjuder på fin mat tycker jag inte är rimligt till den gåva du ger.

Eller hur. Man kan inte styra över vad de säger hemma.
Har man själv skärmfritt när barnens kompisar har egna mobiler och fri tillgång till spelande ajälva så kommer de gå hem och säga "Stackars X som inte har Playstation hemma" / "Stackars X som inte får ha mobil".
"Stackars X som måste göra läxorna", "X måste gå och lägga sig kl 20 när jag får vara uppe till midnatt varje dag".
De jämför antagligen allt som är olikt och tycker att så som de har de hemma är bäst; precis som TS gör själv.
Skitsamma.
Citera
2026-08-05, 03:11
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Om det är ett planerat besök så gör jag som sagt allt för att gästerna ska trivas. Den där mackan hade serverats vid matbordet under middagstid så att de inte blir hungriga snart igen. Vid spontanbesök meddelar jag att "vi inte har planerat att äta igen snart". Vid spontakbesök stannar de inte många timmar och hinner inte hungra ihjäl.
Dom ringer ju hem och berättar att dom är hungriga. Då har man inte varit en bra värd.
Citera
2026-08-05, 03:20
Medlem
Conams avatar
Citat:
Dom ringer ju hem och berättar att dom är hungriga. Då har man inte varit en bra värd.
Tack för dit inlägg, bekräftar till viss del varför ungdjävlar idag är helt jävla dumma i huvet.
Citera
2026-08-05, 03:24
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Barn kan vara sjukt kräsna och bråka tills de får den mat de vill ha. Deras föräldrar kan välja mellan att vara strikta vilket är jättesvårt, bara ge det barnen beställer, vilket är jättedumt, eller ta strider ibland vilket är det mest vanliga och normala. Är de bortskämda hemma hos sig så ser jag bara det som positivt att de får svälta lite hos kompisen. De dör inte av det. Men det kanske leder till att de inte fastnar i Mamma Scans och makaroner för resten av livet. Och mat ska ges med rutiner. Precis som sömn. De behöver ha med sig detta från början. Ge barn när de är hungriga kallas att amma, det gör man med bebisar.
Låter mer som ett maktmissbruk.
Citera
2026-08-05, 03:25
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Tack för dit inlägg, bekräftar till viss del varför ungdjävlar idag är helt jävla dumma i huvet.
Exakt. Det är nog bara en av tusentals regler där hemma ska du se.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2026-08-05 kl. 03:31.
Citera
2026-08-05, 03:45
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Låter mer som ett maktmissbruk.

För att man äter på bestämda tider och inte bara serverar det barnen önskar?

Barn ska vara barn, vuxna ska vara vuxna. När jag var barn så åt man sällan hos sina kompisar, man satt på deras rum medan de åt. Men det kanske är barnmisshandel?
Citera
2026-08-05, 03:57
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Är väl bara att traska hem och äta då..
Citera
2026-08-05, 04:35
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
För att man äter på bestämda tider och inte bara serverar det barnen önskar?

Barn ska vara barn, vuxna ska vara vuxna. När jag var barn så åt man sällan hos sina kompisar, man satt på deras rum medan de åt. Men det kanske är barnmisshandel?

Barn måste få äta sig mätta oavsett dina jävla regler
Citera
2026-08-05, 04:44
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Är väl bara att traska hem och äta då..
Ja det är ju det dom tvingas göra. Det är inte ens säkert hon lagar god mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in