2026-08-05, 02:19
Medlem
Xtramarls avatar
1. Svenskar flyttar från områden.
2. Vårdköerna har blivit längre.
3. Avgifter för tandvård rabatteras.
4. Valkampanjer genomförs på arabiska.
5. Halal mat i mataffären
6. Offentliga medel går till tolkbehov.
7. Förtur i bostadsköer.
8. Rån utförda av personer med invandrarbakgrund.
9. Knivhuggningar.
10. Kvinnor utsätts för förföljelse, sexuella trakasserier ("catcalling") och antastanden.
11. Våldtäkter.
12. Ökad drogförsäljning och hög tillgänglighet, där en stor majoritet av säljarna har invandrarbakgrund.
13. Störande och ingen respekt på tidigare lugna platser som badplatser och parker.
14. Etablering av moskéer samt brister i språkintegration hos personer som bott i landet under lång tid.
15. Svenska ungdomar med svenska föräldrar som anammar förortsslang.
16. Förnedringsrån.
16. Handgranater och bomber.
17. Våldet i konfrontationer har eskalerat från knytnävsdslagsmål till användning av knivar och skjutvapen.
18. Ökad massövervakning genom drönare och kameraövervakning, vilket minskar det tidigare tillitsbaserade samhället.

Listan kan göras lång, allt detta är endast på grund av massinvandringen eller till stor del påverkad av den, självklart sker det våldtäkter och liknande av svenskar också. Men inte alls i samma grad.

Detta påverkar nog de flesta.
Citera
2026-08-05, 02:45
Medlem
Det är omöjligt att inte överlag påverkas negativt av massinvandringen.

Flytta till Mogadishu i Somalia med dina barn ett par år och känn efter om människorna, samhället och kulturen påverkar dig eller inte.

Eller prova att bo i random invandrarghetto i Sverige med dina barn ett par år.

Visst, du kan träffa en dömd mördare som avtjänat sitt fängelsestraff som är jättetrevlig och snäll mot dig, det betyder inte att särskilt många skulle påverkas "positivt" om vi släppte ut alla fängelsedömda våldsbrottslingar i samhället. Ändå används ständigt den logiken om massinvandringen.
Citera
2026-08-05, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
...
vem ska ta hand om din mamma sen? du? (inte en chans) nä, hon hamnar på ett hem, ett hem som skriker efter personal. vem kommer att ta hand om henne?
...
Åldrande sköra mammor "tas om hand" på äldreboenden av Baasim Yusuf, Melsh Keleta, Ali Hassan Zada och andra invandrade muslimska våldtäktsmän med genomrutten kvinnosyn helt utan respekt för svenska ickemuslimer.
Citat:
■ Baasim Yusuf filmade när han våldtog äldre kvinnor under sina arbetspass.

■ Melsh Keleta togs på bar gärning när han våldtog en kvinna med alzheimer i duschen på äldreboendet.

■ Ali Hassan Zada våldtog en kvinna när han jobbade ensam – men avslöjades av en spermafläck.

De är tre av åtta män som förra året dömdes för våldtäkter och andra grova sexbrott mot kvinnor inom äldreomsorgen
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/de-ar-mannen-som-valdtar-i-aldrevarden/

Är din mamma dement kan hon inte berätta om övergreppen och vanvården.

Innan invandrarna kom hit hade vi bättre vård och omsorg med enbart svenskar och rimliga löner.
Citera
2026-08-05, 03:20
Medlem
Påverkan? Jag känner inte igen mitt land längre! Söker alternativ till att bo kvar här.

Konceptet med välfärdssamhälle och folkhemmet var något som var riktat inåt, inte som ett globalt erbjudande! Idén förutsatte en föreställningarnas homogenitet och ideal som inte fungerar med det mångkulturella samhället.
Citera
2026-08-05, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonderJuniorDeluxe
Påverkan? Jag känner inte igen mitt land längre! Söker alternativ till att bo kvar här.

Gissar att du är EU-medborgare. Så djävla svårt är det inte att flytta då.
Citera
2026-08-05, 04:30
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Inte på något större vis. Jag kan liksom inte bry mig mindre om det råkar vara en neger som kör bussen eller om det är en arab i kassan på snabbköpet ist för en vit svensk . Jag skall åka buss och handla,jag varken skall eller behöver inleda en relation med negern och araben.

Tycker det är smått humoristiskt att se hur svärjisar skyller allt på invandrare och invandring.

Allt från att bussen var sen på morgonen till att frugan vill skiljas är dom där jävla invandrarnas fel verkar vara ett återkommande mantra i svärjisars världsbild.
Citera
2026-08-05, 05:58
Bannlyst
Trakasserier på jobbet av invandrare som den etniskt svenska arbetsgivaren inte vågar göra ett skit åt. Kommunister är SMUTS och borde avrättas. Borde vara fritt att avrätta kommunister.
Citera
2026-08-05, 06:04
Medlem
Galejans avatar
Flashback är en ventil där etniskt svenska män i medelåldern får utlopp för sin frustration över vad de upplever som livets orättvisor. Man är missnöjda med sin lott och sin position och därför känner man behov av att vädra byken anonymt här eftersom man har möjlighet att göra så utan konsekvenser. Därav att allting är invandrarnas fel. Eller kvinnornas. Eller sossarnas. Och så vidare. Flashback forum är som Aschberg en gång uttryckte det i Aftonbladet, en pissränna. Det ligger en del i det.

Personligen påverkas jag inte alls av invandringen. Åtminstone inte i negativ bemärkelse. I motsats till majoriteten av folket här känner jag faktiskt invandrare. Jag har invandrade vänner och har haft invandrade flickvänner. Därför ser jag inte invandringen i sig som ett problem. Problemet ligger snarare i olika kulturer som inte fungerar tillsammans. Det är inte etniskt baserat utan handlar mer om individer, familjer, sociala normer.

Sedan är vissa kulturer bättre än andra, det ska vi inte sticka under stol med. Åtminstone om man med bättre menar mer anpassade för social smidighet och utvecklad civilisation. Det är heller varken lögn eller rasism. Det är bara så det är. Men alla kulturer fungerar i sitt sammanhang. Det är när det blandas som problemen uppstår, särskilt mellan kulturer som strävar i olika riktningar. Nordbor brukar exempelvis komma bra överens med ostasiater och perser eftersom det, som sagt, inte handlar om etnicitet utan om samsyn. Håller man sig till kulturer med någotsånär samsyn så är invandringen snarast berikande. Så har det varit för mig.

I motsats till stora delar av SD-pöbeln på Flashback har jag som sagt erfarenhet av både invandrare i Sverige och att bo och leva i andra kulturer utanför Sverige. Jag är väl medveten om att Sverige inte är världens bästa land att leva i och att svenskarna inte är mänsklighetens kronjuvel.
Citera
2026-08-05, 06:39
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonderJuniorDeluxe

Konceptet med välfärdssamhälle och folkhemmet var något som var riktat inåt, inte som ett globalt erbjudande! Idén förutsatte en föreställningarnas homogenitet och ideal som inte fungerar med det mångkulturella samhället.
Precis. Deportera alla välfärdsturister och inför medborgarlön för etniska svenskar. Robotarna tar jobben.
Citera
2026-08-05, 06:40
Medlem
Det finns eg inget som INTE påverkas av massinvandringen.

ALLT påverkas om befolkningen ökar med miljoner på något årtionde.

Bostäder, skola, sjukvård, infrastruktur, ekonomi, kriminalitet, och inte minst känslan av att känna igen sig i sitt eget land.

Jag hade lika gärna kunnat vara i Libanon när jag handlar på ICA. Så ser klientelet ut i min mataffär.
Citera
2026-08-05, 07:11
Medlem
En av mina första gånger när jag gick ut på krogen så blev det ett bråk ute på gatan utanför där flera krogar låg.
Det var ett stort invandrargäng på säkert 15 pers som jagade en stackars svensk.
Inga vakter agerade.

Det är typiskt så det fungerar. De driver runt i stora gäng o samarbetar medans svenskar är ensamma i sin vardag.

Jag har även arbetat på arbetsplatser där merparten är invandrare. Man pratar arabiska vid matbordet när tre av fyra är araber. Man skiter i att det sitter en svensk med o äter.
De är slarviga i sina arbetsuppgifter, det skall gå fort och kvalitén är inte av betydelse.

Försäljning av bil på blocket.
Ringer och på knackig svenska förklarar att de är beredda att betala halva priset vid en snabb affär.
Kommer o vill titta på bilen men har inga pengar, slutar aldrig prata.
En mardröm att lägga ut en annons där.

Är inte helt sällan väldigt otrevliga för ingen anledning alls.
Luktar svett, stark parfym, konstig kryddning.
Skriker och beter sig gränslösa.

Invandring från ställen utanför Europa kan vi avvara.
De kan framstå som trevliga när de är ensamma men vid tillräckligt stort antal direkt otrevliga och aggressiva.

Edit:
Kom o tänka på alla gånger man haft dispyter med bussförare som inte är svenskar.
De kör i mitten när de passerar under en bro, de prejas o lever fan.
Man kan undra om de ens har ett körkort.
Senast redigerad av 45Lokar 2026-08-05 kl. 07:23.
Citera
2026-08-05, 07:12
Medlem
Refunds avatar
Rent konkret så undviker man vissa områden och de centrala delarna av städer. Det brukar vara som värst nära centralstationer och liknande. Åker aldrig tåg länge utan det är flyget som gäller, så slipper man folk som pratar högt på arabiska i telefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in