2026-07-31, 04:07
Medlem
Ja har ej sån våg o ja e ej säker på hur stora linor ja ska ta om ja snortar, jae nybörjare när d kmr t tjack kan ngn ge en ungefärliga uppskattning hur mke man ska ta som nybörjare samt hur ofta ska man ta d syftar då på hur många timmar efter första linan exempelvis? Vill ej bli helt tweakad lixåm vill endast ha sånt rus så ja kan göra uppgifter elr va ja nu behöver göra på jobbet o dylikt ...
Citera
2026-07-31, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andriusBilevicius
Ja har ej sån våg o ja e ej säker på hur stora linor ja ska ta om ja snortar, jae nybörjare när d kmr t tjack kan ngn ge en ungefärliga uppskattning hur mke man ska ta som nybörjare samt hur ofta ska man ta d syftar då på hur många timmar efter första linan exempelvis? Vill ej bli helt tweakad lixåm vill endast ha sånt rus så ja kan göra uppgifter elr va ja nu behöver göra på jobbet o dylikt ...

0.1g
Man fyller på oftast vid behov, men är du nybörjare å fått tag på dugliga grejer så vänta helst uppemot 8h😁
Citera
2026-08-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PovelRamlar
Hej! Jag undrar varför man väljer att ta amfetamin när det är så uppenbart skadligt för en på så många sätt? Det räcker ju att läsa tråden för att förstå effekterna. Låg impulskontroll eller svag konsekvensanalys?

1. Enligt forskning ungefär hälften till ~2 / 3 så skadligt som alkohol. Dock endast de direkt toxiska effekterna. Amfetamin är betydligt mer beroendeframkallande, vilket i sig är ett problem (såklart). Sen är toxiciteten svår att avgöra rörande amfetamin - dvs hur mycket som är preparatet och hur mycket som är effekterna av preparatet (dvs att man äter / dricker mindre, samtidigt som man bränner enorma mängder energi = dåligt).

2. Det dör 5 gånger fler till följd av alkoholbruk (ca 3 miljoner människor / år) än vad som dör av alla andra droger tillsammans ("narkotika") (ca 600 000 människor / år). Av dessa "alla andra droger" dör 80 %+ av opiater / heroin.

3. Amfetamin har inget fysiskt beroende (dvs man blir inte sjuk när man försöker sluta). Detta till skillnad mot t.ex. heroin eller... alkohol.

4. Enl. en statlig, amerikansk studie krävs kontinuerligt bruk i upp till 12 månader för att bygga upp ett beroende av amfetamin (klart det är individuellt).

5. Jag skulle snarare säga tvärt om rörande impulskontrollen. Där det annars är lätt att bara hugga på en impuls så sitter man (på amfetamin dvs) snarare med laserfokus och kan inte ta in något annat än en enda sak!

6. Det är roligare än alkohol. Dvs skön känsla, makalöst driv - men man blir inte dum i huvudet (i alla fall inte initialt... klart man blir konstig efter att ha varit vaken i 4 dygn, men ja... du fattar).

7. Man blir (initialt) inte flummig och presterar inte sämre. Jag har byggt klockrena IT-lösningar, proddat en massa musik (där jag spelat saker jag har mycket svårt för att spela lika tajt i nyktert tillstånd) m.m. när jag rejsat med amfetamin (till skillnad mot alkohol där man hela tiden blir sämre och sämre på precis allt).

8. Jag upplever sällan avtändningarna som jobbiga. Det är betydligt jobbigare att vara bakis efter riktigt hårt festande på alkohol. Det har dock hänt vid 2 tillfällen att jag mått svindåligt vid avtändning på amfetamin. Vid 1 av dessa 2 tillfällen var det så illa att den enda räddningen var att jag kunde lugna mig med att "det är drogens fel, det kommer gå över snart". Men det är inte ens 1 % av gångerna... så... well... hanterbart.

9. Det är det absolut skönaste man gjort. Att en orgasm på amfetamin är ~10 000 gånger skönare än en "vanlig orgasm"... well... jag hade ljugit om jag sa att det var en liten sak. Det är nog det absolut närmaste jag kommit en religiös upplevelse i livet!
Citera
2026-08-05, 02:15
Medlem
Hur många klarar egentligen ansvarsfullt bruk av amfetamin utan att bli beroende på lång sikt? 10-15 år?

För alkohol klarar de flesta ett långvarigt kontrollerat bruk även om rätt många utvecklar ett beroende där också, 10-15% ungefär.
Citera
2026-08-05, 06:45
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmackk
Hur många klarar egentligen ansvarsfullt bruk av amfetamin utan att bli beroende på lång sikt? 10-15 år?

För alkohol klarar de flesta ett långvarigt kontrollerat bruk även om rätt många utvecklar ett beroende där också, 10-15% ungefär.

Hur definierar du "beroende"? Menar du ett medicinskt beroende, eller att drogen orsakar problem i livet? Det är inte riktigt samma sak, och det går inte riktigt bara svara ja eller nej på frågan.

Är inte säker på vad alkoholjämförelsen tillför. Att en viss andel människor kan dricka alkohol kontrollerat säger inte särskilt mycket om hur många som kan använda amfetamin i 10–15 år utan att utveckla beroende eller andra problem. Det är helt olika substanser med olika riskprofiler.

Min egen erfarenhet är att jag definitivt var beroende av- och brukade amfetamin under långa perioder. Samtidigt skötte jag ett arbete, och när jag väl bestämde mig för att sluta var det inte särskilt svårt. Men det var definitivt inga "läkemedelsdoser" jag tog, och jag brände till slut ut mig fysiskt därför att långsiktigt blev det i slutändan för lite sömn, för lite näring, vätska etc. Samtidigt så blev det inte någon stereotypisk konstant ökning av dosering heller, jag låg ganska stadigt på samma nivå under hela aktiva perioden.
Citera
2026-08-07, 05:01
Medlem
NancyViciouss avatar
Jag är väldigt mycket nybörjare av amfetamin. Började ta kanske klockan 12 och tog fyra linor under dagen (sista 20.00). Klockan är fem på morgonen och jag har fortfarande inte somnat. Borde jag kliva upp och ta en till lina bara såjag klarar dagen, eller vad ska jag göra? Har inget planerat imorgon/idag, däremot ska jag på en konsert på lördagen så vill gärna kunna sova natten fredag-lördag (alltså inatt).

Tips någon?
Citera
2026-08-07, 05:31
Medlem
Ravanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NancyVicious
Jag är väldigt mycket nybörjare av amfetamin. Började ta kanske klockan 12 och tog fyra linor under dagen (sista 20.00). Klockan är fem på morgonen och jag har fortfarande inte somnat. Borde jag kliva upp och ta en till lina bara såjag klarar dagen, eller vad ska jag göra? Har inget planerat imorgon/idag, däremot ska jag på en konsert på lördagen så vill gärna kunna sova natten fredag-lördag (alltså inatt).

Tips någon?

Lite konstigt att ta tjack om du inte vill vara vaken. Vanligtvis så är det ett större problem att man inte kommer till skott med att lägga sig än att faktiskt somna om man väl mörklägger och går o lägger sig.
Funkar inte det så va vaken men ta inte mer, fyller du på nu blir det ingen sömn inatt heller.
Alternativt sänker du dig med sömnisar.
Citera
2026-08-07, 19:40
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NancyVicious

Tips någon?
Du kanske ska fundera på om just amfetamin är något du faktiskt vill hålla på med? Speciellt om du har gör avsikt att kunna sova på nätterna..

Kanske lite sent nu, men om du vill vara säker på att du ska kunna sova på kvällen så se till att inte ta något alls under dagen, inte ens på morgonen. Bara kämpa dig igenom dagen och hålla dig vaken fram tills kvällen, sen gå o lägga dig och hoppas att du sommar fort.
Ett tips för framtiden är att inte använda INNAN du ska hitta på något speciellt, håll dig fram till den dagen och kliv på då istället. Man kan såklart hålla sig vaken i några dygn och ständigt fylla på med tjack, men man blir ganska skev ganska fort så det är inte att rekommendera någon som inte är van
Citera
2026-08-15, 09:32
Medlem
En vän köpte 5 gram från stor säljare på DNM som från början kändes klibbigt och luktade kemiskt. Körde det genom en acetontvätt med kemiskt rent aceton.

Kvar blev en sörja som liknar hudkräm och är lämnar efter sig oljefläckar på tallriken .

300-400 mg av klibbet get ingen effekt alls.

Man kan nästan tro att det faktiskt är hudkräm.

Ordentlig blåsning väl?
Citera
2026-08-19, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmackk
En vän köpte 5 gram från stor säljare på DNM som från början kändes klibbigt och luktade kemiskt. Körde det genom en acetontvätt med kemiskt rent aceton.

Kvar blev en sörja som liknar hudkräm och är lämnar efter sig oljefläckar på tallriken .

300-400 mg av klibbet get ingen effekt alls.

Man kan nästan tro att det faktiskt är hudkräm.

Ordentlig blåsning väl?

Det beter sig inte som allt amfetamin jag haft
Citera
2026-08-20, 10:15
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PovelRamlar
Hej! Jag undrar varför man väljer att ta amfetamin när det är så uppenbart skadligt för en på så många sätt? Det räcker ju att läsa tråden för att förstå effekterna. Låg impulskontroll eller svag konsekvensanalys?
Alltså tjack behöver inte vara en speciellt dum drog överhuvudtaget speciellt om man undviker flera dagars tjackrace och kör normala doser.
Citera
2026-08-20, 13:50
Medlem
Är det bara jag som mår bra (för det mesta) på ATn också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in