2026-08-04, 20:41
Medlem
Egentligen påverkar det mig faktiskt inte så mycket mer negativt mer än att det är otroligt deprimerande att röra sig ute och se princip inte en enda svensk, utan bara indier, araber, svartingar och allt annat annat man kan tänka sig.
Hurra för att Sverige har blivit så poppis ute i världen, eller kanske inte alls!
Citera
2026-08-04, 20:44
Medlem
Det var först 2013-2014 som invandringen gick bananas
Oseriösa lokaluthyrare tog ockerhyror av staten och det blev totalt kaos på våra gator
Staten Sverige hade inte någon direkt tullkontroll för flyktingar då, inom EU

Det blev mycket mer skjutningar och bomber
Före det. Var det fortfarande inte bra. Men betydligt bättre än idag
Senast redigerad av Max1494 2026-08-04 kl. 20:50.
Citera
2026-08-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Spelar det någon roll vad de gör? Menar du att beroende på vad dessa 20 miljoner afrikaner gör i Sverige så avgör det om de påverkar dig eller inte?

Oavsett om allihopa jobbar eller knarkar så kommer det väl att påverka dig att majoritetsbefolkningen i Sverige nu består av afrikaner? Iallafall mer eller mindre? Annars kan du med den logiken flytta till Afrika just nu utan att märka någon skillnad.
Jag är delvis Cherokee och delvis svart
Så kanske ska flytta då
Citera
2026-08-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Vad är välfärd för dig och hur är du drabbad?

Längre tid att få vård, sämre väghållning, sämre skolmat till barnen för att nämna några exempel.. Ju fler som skall dela på kakan desto mindre till alla och envar.

Att arbetslösheten dessutom är hög bland migranterna gör att kostnaderna för försörjningsstödet kostar.
Citera
2026-08-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Jag är genuint nyfiken.

Läser man Flashback får man intrycket att precis allt som går fel i livet kan spåras till invandring eller politiker. Bussen är sen? Invandring. Maten är dyr? Invandring. Man trivs inte på jobbet? Politiker. Man får ingen dejt? Också invandring, verkar det som ibland.

För de flesta ser väl livet ungefär likadant ut som för 10-20 år sedan. Man går till jobbet eller skolan, handlar mat, tränar, spelar spel, tittar på serier, umgås med familj och vänner. De största problemen i ens liv handlar ofta om ekonomi, relationer, hälsa eller jobbet, saker som de flesta människor haft att brottas med i alla tider.

Missförstå mig inte. Det finns integrationsproblem, kriminalitet och områden där utvecklingen varit dålig. Det är rimligt att diskutera dem. Men det känns som att många har gjort invandringen till en universalförklaring på exakt allt.

Jag undrar ibland om vissa är mer påverkade av att läsa om invandring på internet än av invandringen i sig.

Hur ofta påverkas ni egentligen personligen negativt? Inte "jag läste en artikel", utan något som faktiskt förändrade er vardag.

Ibland känns det som att en del nästan vill att allt ska bero på invandringen, för då slipper man prata om andra problem. Sverige har problem med bostäder, vårdköer, energifrågor, åldrande befolkning, låg produktivitet i vissa sektorer och en trög byråkrati. Alla de problemen fanns eller började utvecklas oavsett invandringen.

Jag säger inte att invandringen saknar konsekvenser. Klart den gör. Men när varje samhällsproblem reduceras till samma förklaring blir diskussionen ganska ointressant. Världen är mer komplicerad än så.

Hjälper inte heller att kanske 80% av användarna på forumet lever på internet och uppslukas av allt som stämmer med deras världsuppfattning.

Blir deprimerad varje dag när somaliskorna vaggar fram med sina 9 barn & Ahmed begår våldtäkter och mord.
Citera
2026-08-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Jag skäms när vänner från andra länder kommer hit och dom bara ser blattar/ araber på gatorna.
I Sverige har kvinnor som inte ens bar hijab i hemlandet börjat att bära det i Sverige. Muslimska kvinnor har under de senaste 10 åren använt plagget som ett personligt ställningstagande för sin tro och vill visa att dom är muslimer.

ÅK HEM!

Många kvinnor från muslimska länder upplever att det är striktare kontroll av moralpoliser i invandrartäta områden.

Politiken har varit toleranta mot de intolleranta. Skicka ut hela släkten som ägnar sig åt att hedersförtrycka sina fruar och döttrar.
Citera
2026-08-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Jag är delvis Cherokee och delvis svart
Så kanske ska flytta då

Det var inte svar på min fråga dock. Oavsett vem du är så påverkas du väl av en stor invandring?

Sedan kanske man påverkas olika beroende på vem man är, men visst kommer väl även du att påverkas?

Men visst det finns säkert en hel den invandrare i Sverige som vill ha hit ännu fler av sina landsmän. Jag kanske skulle ha velat ha fler svenskar till Japan om jag var svensk invandrare i Japan. Inte helt onaturligt. Men då sker det på bekostnad av ursprungsbefolkningen att det kommer många andra människor till landet. Speciellt när vissa kulturer är så olik vår kultur.
Citera
2026-08-04, 20:59
Medlem
NYZ367s avatar
Nyligen har vi fått in folk som vill bo kvar

Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Många kvinnor från muslimska länder upplever att det är striktare kontroll av moralpoliser i invandrartäta områden.

Politiken har varit toleranta mot de intolleranta. Skicka ut hela släkten som ägnar sig åt att hedersförtrycka sina fruar och döttrar.
Jag som 62 åring f.d soldat med tre barn jag är säker på att muslimerna bör åka hem.

Jag minns i mitten av 90-talet när man mötte Araber på krogen sade dom.
"vi är Kristna och flyr från muslimer"

Muslimer skämdes över att vara muslimer. Jag var 30 är 1994
Citera
2026-08-04, 21:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Inte nödvändigtvis !
av 10 par jag ser i västerås så är 7 av de etniska svenska tjejer/kvinnor som är med sina etniska pojkar/män!
Möjligt att det skiljer sig geografiskt.
Citera
2026-08-04, 21:30
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Jag kanske skulle ha velat ha fler svenskar till Japan om jag var svensk invandrare i Japan.

Du vill ha mer av din egna ras i landet, som en slags backup. Smart. Men svensken går inte att lita på, för många passvenskar. Svensken överlag är för uppblandat nu att det börjar bli svårt att definera vad en svensk ens är. En iranie? En somalie? En hazar?

Man vet inte vad man får om man importerar 100 tusen svenskar.

Och svensken istället för att förkovra sig själv, förädla sina gener, arkitektur, infrastruktur, rikedom och lycka i samhället har man valt.. invällarimport. Det liksom leder alltid tillbaks till att invällningen har förstört allt.

Av deras frukt skolen I känna dem. Icke hämtar man väl vindruvor från törnen, eller fikon från tistlar?
Senast redigerad av lagfrukt 2026-08-04 kl. 21:34.
Citera
2026-08-04, 21:39
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Det går inte att lita på folk längre. Ett helt annat samhälle jämfört med när jag växte upp på 80-talet.
Citera
2026-08-04, 21:44
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Jag som 62 åring f.d soldat med tre barn jag är säker på att muslimerna bör åka hem.

Jag minns i mitten av 90-talet när man mötte Araber på krogen sade dom.
"vi är Kristna och flyr från muslimer"

Muslimer skämdes över att vara muslimer. Jag var 30 är 1994

Jag är rädd att jag är unik om att varit på semester först i Jerusalem 3 dagar sedan till Egyptien för att sedan avsluta 5 dagar i Alanya Turkiet 1987.
Ämnet

Det var extremt sällsynt att se någon dölja håret på den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in