2026-08-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du får läsa igen.

Fauci har garanterat saken klar för sig, och Rand Paul & Co verkar ha precis lika dåligt på fötterna som vanligt. Fanns det verkligen inget mer i dagboken? Säg inte att det här var allt Man skulle anklaga Fauci för? För att han klottrat lite i en privat dagbok?
Enklast är väl om du tittar på hearingen du pratar om istället för att fråga mig? Vad av allt som lyftes fram av Rand Paul & Co tyckte du var mest oroväckande om du nu ska påstå att du kollat på det?

Man skulle hålla en hearing för att granska covids ursprung och myndighetens pandemihantering. Pratade du inte om dig själv som en som hade koll på läget precis men du vet inte ens det?
Citera
2026-08-04, 18:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Enklast är väl om du tittar på hearingen du pratar om istället för att fråga mig? Vad av allt som lyftes fram av Rand Paul & Co tyckte du var mest oroväckande om du nu ska påstå att du kollat på det?
Ja, jag har läst förhöret. Det framkom ju ingenting annat än en mängd påsåtenden och vad som bäst framstår som konstruktiva tolkningar. Om du vill diskutera något speciellt är jag rädd att du får citera och förklara vad det är du anser vara "bevis" och för vad.

Citat:
Man skulle hålla en hearing för att granska covids ursprung och myndighetens pandemihantering.
Det verkar mest som man lagt krutet på att kommentera en mans privata dagboksanteckningar? Vad har de med ett myndighetsutövande att göra?
Citera
2026-08-04, 18:50
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ja, jag har läst förhöret. Det framkom ju ingenting annat än en mängd påsåtenden och vad som bäst framstår som konstruktiva tolkningar. Om du vill diskutera något speciellt är jag rädd att du får citera och förklara vad det är du anser vara "bevis" och för vad.

Det verkar mest som man lagt krutet på att kommentera en mans privata dagboksanteckningar? Vad har de med ett myndighetsutövande att göra?
Nu sprider du missinformation igen.

I dagboken (arbetsdagboken) skriver han saker som motsäger honom själv om allt han sa om covid.

Du tyckte ju att det var så viktigt med att inte sprida missinformation och rykten. Vad gör du det nu för då?
Citera
2026-08-04, 18:53
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Nu sprider du missinformation igen.

I dagboken (arbetsdagboken) skriver han saker som motsäger honom själv om allt han sa om covid.

Du tyckte ju att det var så viktigt med att inte sprida missinformation och rykten. Vad gör du det nu för då?
Och som vanligt har du inget citat. Bara en massa tomma ord?

Man förstår PRECIS hur Fauci måste skratta när han hör Rand Pauls trams.
Citera
2026-08-04, 18:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Och som vanligt har du inget citat. Bara en massa tomma ord?

Man förstår PRECIS hur Fauci måste skratta när han hör Rand Pauls trams.
Suck...

Här har du dem din lata missinformatör.

https://thefederalist.com/2026/07/27/faucis-diary-shows-5-major-covid-lies-he-told-the-american-public/
Citera
2026-08-04, 18:57
Medlem
Citat:

Innan jag lyfter fram nånting, du har alltså läst förhöret och inget framkom som du tyckte var oroväckande? Om du vill ändra dig är du fri att presentera det, du som har koll.

Citat:
Dagboken skrevs på statlig dator och innehöll redogörelser för möten, samtal och interna disksussioner om pandemipolitiken. Förstår du då vad det har med myndighetsutövande att göra? Hade inte du bra koll på läget sa du?
Citera
2026-08-04, 19:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Suck...

Här har du dem din lata missinformatör.

https://thefederalist.com/2026/07/27/faucis-diary-shows-5-major-covid-lies-he-told-the-american-public/
Lat misinformatör?
Du sitter i timmar varje dag och spyr ur dig lögner och påståenden utan att så mycket som tillhandahålla ETT ENDA bevis samtidigt som du uppmanar andra att ta redan på vad det är du menar, och har sedan mage att kalla andra lata"

Jag vet fortfarande inte vad det är som bevisats eller vad Fauci skall ha ljugit om. Skall jag behöva sitta och försöka läsa mig till vad det är du menar?

Jag kan slå vad om att Fauci undrar vad i hela friden som pågår. Han kan säkert inte riktigt begripa hur någon på Rand Pauls nivå kan ägna sig åt den här typen av sandlåderetorik. Återigen, Fauci har rätt att ro och tycka precis vad han vill. Det är inte Fauci's ÅSIKTER som står till svars i utfrågningen, det är han MYNDIGHETSUTÖVANDE. Förstår du inte det kanske du inte skall ge dig in diskussioner av det här slaget.
Citera
2026-08-04, 19:15
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Innan jag lyfter fram nånting, du har alltså läst förhöret och inget framkom som du tyckte var oroväckande? Om du vill ändra dig är du fri att presentera det, du som har koll.

Dagboken skrevs på statlig dator och innehöll redogörelser för möten, samtal och interna disksussioner om pandemipolitiken. Förstår du då vad det har med myndighetsutövande att göra? Hade inte du bra koll på läget sa du?
Du menar att jag skall presentera det som jag inte tyckte var oroväckande? Nej, men jag är inte förvånad över att någon som kastar ur sig anklagelser som han inte kan styrka, sedan menar att någon ANNAN skall presentera det DE inte tyckte var oroväckande.

Fauci's privata dagbok är inte del av hans officiella roll och inte en officiell handling. I själva verket kan man fråga sig om det finns fog för en upphovsrättslig stämning, men det är nog flera aspekter där som jag inte har koll på. Men att det inte är en officiell handling knuten till hans roll kan jag säga med säkerhet.

mvh
En som har koll.
Citera
2026-08-04, 19:19
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Lat misinformatör?
Du sitter i timmar varje dag och spyr ur dig lögner och påståenden utan att så mycket som tillhandahålla ETT ENDA bevis samtidigt som du uppmanar andra att ta redan på vad det är du menar, och har sedan mage att kalla andra lata"

Jag vet fortfarande inte vad det är som bevisats eller vad Fauci skall ha ljugit om. Skall jag behöva sitta och försöka läsa mig till vad det är du menar?

Jag kan slå vad om att Fauci undrar vad i hela friden som pågår. Han kan säkert inte riktigt begripa hur någon på Rand Pauls nivå kan ägna sig åt den här typen av sandlåderetorik. Återigen, Fauci har rätt att ro och tycka precis vad han vill. Det är inte Fauci's ÅSIKTER som står till svars i utfrågningen, det är han MYNDIGHETSUTÖVANDE. Förstår du inte det kanske du inte skall ge dig in diskussioner av det här slaget.
Nu ljuger du ju om mig, precis som du gör om Fauci.

Vad Fauci tänker är "Fuck fuck FUCK de har kommit på mig!

Det du skriver om myndighetsutövande här är helt fel i kontexten. Vad sysslar du med?

Du har fel, Fauci ljög, han finansierade gain of funtion i Wuhan.

https://nypost.com/2026/06/19/us-news/anthony-fauci-gave-millions-in-taxpayer-dollars-to-fund-wuhan-lab-research-tulsi-gabbard/

NIH’s Letter to Wuhan Lab Confirms Rand Paul Was Right and Fauci Was Wrong about Gain-of-Function

Francis Collins, then the director of NIH, which oversees NIAID, claimed the letters were sent “to set the record straight” on the controversial research. In reality, NIH sent the letters a month after the Intercept published documents revealing NIH had funded gain-of-function research at the Wuhan lab.
Citera
2026-08-04, 19:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Vad Fauci tänker är "Fuck fuck FUCK de har kommit på mig!
Diskussionen handlar alltså om vad du tror att Fauci TÄNKER?

Är det så illa?
Jag kan med 100% säkerhet säga att det nog kommer bli svårt att få fast Fauci för något som ni baserat på vad ni TROR att Fauci TÄNKTE. Det måste du ju förstå?

Undrar om det är därför Fauci skrattar? Vad tror du?
Citera
2026-08-04, 19:26
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Diskussionen handlar alltså om vad du tror att Fauci TÄNKER?

Är det så illa?
Jag kan med 100% säkerhet säga att det nog kommer bli svårt att få fast Fauci för något som ni baserat på vad ni TROR att Fauci TÄNKTE. Det måste du ju förstå?

Undrar om det är därför Fauci skrattar? Vad tror du?
Nej men den här diskussionen går åt helvete för du inte vet hur man tänker.

Det är ytterligare ett bevis på den enorma högen av bevis man nu har mot att Fauci ljög om Covid och gain of funtion.

Jag förstår inte hur detta tycks vara en fullkomlig omöjlighet för dig att förstå.
Citera
2026-08-04, 19:27
Medlem
Citat:
Du menar att jag skall presentera det som jag inte tyckte var oroväckande? Nej, men jag är inte förvånad över att någon som kastar ur sig anklagelser som han inte kan styrka, sedan menar att någon ANNAN skall presentera det DE inte tyckte var oroväckande.
Nej det vill jag inte, då hade jag skrivt det. Jag vill att du som lyfter fram dig själv som någon som har koll och påstår att du läst förhöret bekräftar att du inte tyckte nånting som lyftes fram var oroväckande. Kan du bekräfta det? När du bekräftat det så ska jag lyfta fram lite av det jag tycker är oroväckande samt ifrågasätta dig hur du inte kan tycka det.

Citat:
Fauci's privata dagbok är inte del av hans officiella roll och inte en officiell handling. I själva verket kan man fråga sig om det finns fog för en upphovsrättslig stämning, men det är nog flera aspekter där som jag inte har koll på. Men att det inte är en officiell handling knuten till hans roll kan jag säga med säkerhet.

mvh
En som har koll.
Privata dagböcker ska man hålla privata, inte på myndighetsservrar, trodde du som hade koll förstod det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in