2026-08-04, 17:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det var massvis med läkare som påstod att Fauci ljög som nu visats rätt. Men de lyssnade du inte på trots att de var läkare.

Rand Paul är läkare han med.
Oh... "massvis" och kongressens superspridare Rand Paul....

Du försökte göra det hela till min sammanställning.
Det var en läkare som granskat icke-läkaren Kennedy uttalanden nyss om Fauci, covid och mässlingutbrottet.

Thats it.

RFKjr serverar Fauci på silverfat till seloten Rand Paul.
Hälsofaran RFKjr vill i sin tur skylla på Fauci och covid för sina egna misslyckanden angående akut mässlingutbrott.

Genomskinligt så det förslår.
Senast redigerad av develi 2026-08-04 kl. 17:20.
Citera
2026-08-04, 17:20
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Oh... "massvis" och kongressens superspridare Rand Paul....

Du försökte göra det hela till min sammanställning.
Det var en läkare som granskat icke-läkaren Kennedy uttalanden nyss om Fauci, covid och mässlingutbrottet.

Thats it.

RFKjr serverar Fauci på silverfat till seloten Rand Paul.
Hälsofaran RFKjr vill i sin skylla på Fauci och covid för sina egna misslyckanden angående akut mässlingutbrott.

Genomskinligt så det förslår.
Du har haft fel om Fauci och Covid.

Så enkelt är det. RfK Jr tog sitt ansvar som tjänsteman när han gav Rand Paul dagboken så att rättvisa kan skipas.
Citera
2026-08-04, 17:21
Medlem
Citat:
Han ansåg dock att spridning från djur var det mest sannolika - likt övervägande i vetenskapsvärlden.
Inte ens Fauci själv håller med om det

"After a considerable amount of discussion about half of the people felt that this was possibly a constructed virus and the other half were convinced that this was a natural occurrence." Fauci
Citera
2026-08-04, 17:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har haft fel om Fauci och Covid.

Så enkelt är det. RfK Jr tog sitt ansvar som tjänsteman när han gav Rand Paul dagboken så att rättvisa kan skipas.
Haha. Dränerad på försvar likt i den andra tråden.

RFKjr skulle behöva avsättas innan han gör en Samoa av hela USA och fler barn dör.

Det kommer inte skipas ett dugg när Paul jagar mened som besatt.

En kumulativ effekt via Fauci. Där flera weirdos samverkar.

Trump utlyser väl undantagstillstånd snart mot utbrottet så han kan sätta in nationalgardet och ICE.

Skulle inte förvåna mig ett dugg
Citera
2026-08-04, 17:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Inte ens Fauci själv håller med om det

"After a considerable amount of discussion about half of the people felt that this was possibly a constructed virus and the other half were convinced that this was a natural occurrence." Fauci
Vilken tidsspegel rör du dig i?
Tidig spekulativ när alla stod som fågelholkar?
(FB) Förhör i Senaten: Dr. Anthony Faucis dagböcker – avslöjandena som skakar narrativet

I sina anteckningar skriver Fauci att "det inte rådde fullständig enighet" om virusets ursprung under samtalet.

Så är det än idag.

Förutom det initiala "Having said that, somewhere the virus jumped from animals to humans" skriver
Fauci senare att han "är nästan säker på att viruset utvecklades naturligt från ett arthopp, även om ... jag har ett öppet sinne om möjligheten av en laboratorieläcka", och "att bara för att två alternativ är möjliga betyder det inte att de är lika sannolika".

Så är det än idag.
Citera
2026-08-04, 17:43
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vilken tidsspegel rör du dig i?
Tidig spekulativ när alla stod som fågelholkar?
(FB) Förhör i Senaten: Dr. Anthony Faucis dagböcker – avslöjandena som skakar narrativet

I sina anteckningar skriver Fauci att "det inte rådde fullständig enighet" om virusets ursprung under samtalet.

Så är det än idag.

Förutom det initiala "Having said that, somewhere the virus jumped from animals to humans" skriver
Fauci senare att han "är nästan säker på att viruset utvecklades naturligt från ett arthopp, även om ... jag har ett öppet sinne om möjligheten av en laboratorieläcka", och "att bara för att två alternativ är möjliga betyder det inte att de är lika sannolika".

Så är det än idag.
Jag vet inte hur många gånger jag visat dig när Fauci står och öppet anklagar folk för att vara galna konspirationsteoretiker för att de påstår att det var en labbläcka.

Har han erkänt att han gjorde fel och bett om ursäkt för det?
Citera
2026-08-04, 17:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag vet inte hur många gånger jag visat dig när Fauci står och öppet anklagar folk för att vara galna konspirationsteoretiker för att de påstår att det var en labbläcka.

Har han erkänt att han gjorde fel och bett om ursäkt för det?
Fauci är gjord till politisk syndabock efter 40 års tjänst, erfaren och högt utbildad.
När det kommer till outbildat pack som RFKjr så begriper vem som helst att din önskan är som ett enda stort skämt mitt i utbrott av känd sjukdom med känd behandling som heter vaccin.
Han hade väl utrotat halva befolkningen ihop med Trump...han klarar inte ens av mässling.

Att det är ett politiskt rävspel mitt I ett kaotiskt USA råder ingen tvekan. Jag undrar dock om det är mer som kommer i form av undantagstillstånd.
Man kan förvänta sig exakt vad som helst inför val med dessa losers.

Samoa på dig. Nu måste jag tyvärr lämna dig och plocka hälsosamma hallon inför ett ev stundande skyfall.
Senast redigerad av develi 2026-08-04 kl. 18:01.
Citera
2026-08-04, 18:00
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Fauci är gjord till politisk syndabock efter 40 års tjänst, erfaren och högt utbildad.
När det kommer till outbildat pack som RFKjr så begriper vem som helst att din önskan är som ett enda stort skämt mitt i utbrott av känd sjukdom med känd behandling som heter vaccin.

Att det är ett politiskt rävspel mitt I ett kaotiskt USA råder ingen tvekan. Jag undrar dock om det är mer som kommer i form av undantagstillstånd.
Man kan förvänta sig exakt vad som helst inför val med dessa losers.

Samoa på dig. Nu måste jag tyvärr lämna dig och plocka hälsosamma hallon inför ett ev stundande skyfall.
Nej, du är inkorrekt.

Fauci gjorde om hälsoministerierna till ett kluster av organiserad brottslighet.

Han har översett korruptionen som har lett till den farligaste pandemin i modern tid.
Citera
2026-08-04, 18:04
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ja men om du ser på förhöret och de tidigare förhören Paul haft så ser man klart och tydligt att han belägger anklagelserna med adekvat bevisföring.
Men då förslår jag att du visar var "bevisen " är. Du har fattat att åsikter i en dagbok inte utgör någon form av bevis eller ens indikation?

Att du är komplett dum i huvudet inser nog alla vid det här laget, men rent vetenskapligt finns det inget bevis för att viruset uppkommit vare sig på ena eller andra sättet. Men det fattar inte du.

Vad du inte heller fattar är att rent vetenskapligt tittar man på saker om t.ex. infektionsmönster, möjliga smittvägar, phylogentik och prover som tagits. Och ALLA de sakerna indikerar på en zoonotisk överföring.

Och det skall du nu ställa mot vad en egenhändigt antivaxxar-ihopkrafsad tolkning av en dagboksanteckning?

Står det i dagboken hur det kan finnas TVÅ phylogentiska linjer på den aktuella marknaden.

Om din hypotes om en läcka från labbet skulle vara sann, skulle alltså ett SARS-CoV-1 virus läckt UTAN att smitta någon person på vägen till en plats 40 minuter bort. Jag utgår från en person. Sedan skulle viruset genomgått en zoonotisk överföring till ett värddjur, därefter skulle värddjuret smittat en annan person alternativt genomgår ytterligare en möjlig rekombinering alternativt statistiskt nära nog helt osannolik mutering där 20-30% av gentiken förändras så att den får ett EXAKT samma genetiska uppsättning som ett SARS-CoV-2 virus för att sedan smitta en till människa. Vilket förklarar varför ALLA som konstaterats vara smittade har direkt koppling till marknaden eller bor precis i närheten. INGA personer med koppling till de tre personer som PÅSTÅS varit sjuka (det finns INGA bekräftelser på att de ens existerar eller att de hade luftvägsinfektioner) har blivit smittade av något. Inga familjemlemmer, inga i deras närhet, inga kollegor, inga personer i deras direkta närhet. INGEN. Och dessutom har man inte hittat ETT ENDA spår av det SARS-CoV-1 som initialt då skulle ha läckt

Alternativet är den den vetenskapliga hypotesen som säger att viruset kom med en fladdermus (det fanns hundratals på marknaden), smittade ett värddjur (Mårdhund är det sannolikaste efter den fanns på marknaden och är MYCKET mottaglig för SARS-CoV-2) Mårdhunden har sedan befunnit sig smittad på marknaden en tid och smittat allt fler människor, och viruset muterar under tiden i mårdhunden. Två steg. Hopp->Hopp.

Vilken av de här vägarna känns troligast? Occams rakkniv löser således den här saken åt oss.

Men för att inte förstöra det roliga för Fauci (som helt klart skrattar åt idioterna om de har samma dåliga kunskap som den du nu ger prov på), kan vi lugnt konstatera att man behöver inte ens BÖRJA att titta på ledtrådarna för att inse vartåt det barkar. Precis som den vetenskapliga konsensus som råder, kommit fram till.

Men Rand Paul lär köra på medans hela det vetenskapliga skranket gapskrattar.
Citera
2026-08-04, 18:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, du är inkorrekt.

Fauci gjorde om hälsoministerierna till ett kluster av organiserad brottslighet.

Han har översett korruptionen som har lett till den farligaste pandemin i modern tid.
Det klart farligaste i USA är om en pandemi utbryter nu med gränslösa nötter som RFKjr och Trump.

Förutom att de raserar demokratin, bortom virus, parasiter och bakterier vill säga.

Au revoir.
Citera
2026-08-04, 18:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så bevisa att det kommer från marknaden du som verkar så säker på det? Var det inte du som tog upp vad journalerna innehöll, har du bevis för det iom att journalerna inte är släppta till allmänheten tvivlar jag på det... Om det nu är en häxjakt, ge bevis för det?
Du får läsa igen.

Fauci har garanterat saken klar för sig, och Rand Paul & Co verkar ha precis lika dåligt på fötterna som vanligt. Fanns det verkligen inget mer i dagboken? Säg inte att det här var allt Man skulle anklaga Fauci för? För att han klottrat lite i en privat dagbok?
Citera
2026-08-04, 18:07
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men då förslår jag att du visar var "bevisen " är. Du har fattat att åsikter i en dagbok inte utgör någon form av bevis eller ens indikation?

Att du är komplett dum i huvudet inser nog alla vid det här laget, men rent vetenskapligt finns det inget bevis för att viruset uppkommit vare sig på ena eller andra sättet. Men det fattar inte du.

Vad du inte heller fattar är att rent vetenskapligt tittar man på saker om t.ex. infektionsmönster, möjliga smittvägar, phylogentik och prover som tagits. Och ALLA de sakerna indikerar på en zoonotisk överföring.

Och det skall du nu ställa mot vad en egenhändigt antivaxxar-ihopkrafsad tolkning av en dagboksanteckning?

Står det i dagboken hur det kan finnas TVÅ phylogentiska linjer på den aktuella marknaden.

Om din hypotes om en läcka från labbet skulle vara sann, skulle alltså ett SARS-CoV-1 virus läckt UTAN att smitta någon person på vägen till en plats 40 minuter bort. Jag utgår från en person. Sedan skulle viruset genomgått en zoonotisk överföring till ett värddjur, därefter skulle värddjuret smittat en annan person alternativt genomgår ytterligare en möjlig rekombinering alternativt statistiskt nära nog helt osannolik mutering där 20-30% av gentiken förändras så att den får ett EXAKT samma genetiska uppsättning som ett SARS-CoV-2 virus för att sedan smitta en till människa. Vilket förklarar varför ALLA som konstaterats vara smittade har direkt koppling till marknaden eller bor precis i närheten. INGA personer med koppling till de tre personer som PÅSTÅS varit sjuka (det finns INGA bekräftelser på att de ens existerar eller att de hade luftvägsinfektioner) har blivit smittade av något. Inga familjemlemmer, inga i deras närhet, inga kollegor, inga personer i deras direkta närhet. INGEN. Och dessutom har man inte hittat ETT ENDA spår av det SARS-CoV-1 som initialt då skulle ha läckt

Alternativet är den den vetenskapliga hypotesen som säger att viruset kom med en fladdermus (det fanns hundratals på marknaden), smittade ett värddjur (Mårdhund är det sannolikaste efter den fanns på marknaden och är MYCKET mottaglig för SARS-CoV-2) Mårdhunden har sedan befunnit sig smittad på marknaden en tid och smittat allt fler människor, och viruset muterar under tiden i mårdhunden. Två steg. Hopp->Hopp.

Vilken av de här vägarna känns troligast? Occams rakkniv löser således den här saken åt oss.

Men för att inte förstöra det roliga för Fauci (som helt klart skrattar åt idioterna om de har samma dåliga kunskap som den du nu ger prov på), kan vi lugnt konstatera att man behöver inte ens BÖRJA att titta på ledtrådarna för att inse vartåt det barkar. Precis som den vetenskapliga konsensus som råder, kommit fram till.

Men Rand Paul lär köra på medans hela det vetenskapliga skranket gapskrattar.
Då är vi ju tillbaka till det här att du återkommande får de bevisen du vill ha men vägrar acceptera dem.

Du har fel om Fauci.

Han har korrumperat regleringsministerierna för egen vinningsskull och han finansierade gain of function som läckte ut och orsakade den värsta pandemin i mordern historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in