2026-08-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ch3lhegarty
Sluta stirra på kvinnor som ammar då om det känns så jobbigt då?? DU tycker att det är intimt att amma, kanske inte vi andra.
Jag kan störa mig på saker ute på allmän plats jag med. Men lättast för mig är ju att titta bort.
Annars får man väl gå hem? Eller så får du och ni andra gå tio meter åt sidan.

En annan lyfte ju i tråden att vad ska man göra om man passar ett äldre barn som badar och den yngre vill amma? Såklart sitter man då kvar vid poolkanten och ammar så att man fortfarande kan vakta sitt äldre barn som badar.
Så om nån tycker att ”Det är naturligt att byta tamponger när man har mens” - vilket det ju ÄR - så är det ok att göra det på allmän plats, t ex bredvid poolen? De som inte gillar att se ett tampongbyte får i så fall titta bort?
Citera
2026-08-04, 16:13
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
När allt fler i Sverige tycker det är lämpligt att mörda sina egna barn för att bevara sin "heder" har vi betydligt större problem än att någon inte får amma vid en pool.
Dessa skall ju inte bara upp ur poolen, utan ut ur landet, utan någon som helst hänsyn till situationen där de kommer ifrån.
Citera
2026-08-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Tror problemet är egentligen att barnföräldrar är vana att få allt dom vill och gör som dom vill och bara ska andra ska göra som dom vill

Visar ingen respekt eller hänsyn för andra se bara beteendet i affärer gap och skrik river i allt föräldrarna står bara och tittar på finns dom som inte skulle blivit föräldrar men som tur är så är dom få, än så länge

Så man bemöter andra blir man själv bemött säger dom ju
Inte bara barnföräldrar tyvärr. Jag ser det här beteendet dagligen på tunnelbanan. Folk gör sin personliga hygien på tunnelbanan istället för att gå upp 15 min tidigare och göra det hemma. Man är dagligen inbjuden att se hudrutinen, sminkningen, hårfixningen, nagelfilandet, frukostätandet… Samtidigt får man höra högljudda tvåpartssamtal på allehanda språk via telefon genom FaceTime. Klipp spelas på TikTok o YouTube utan hörlurar. Folk trycker på en sin hygien, sina samtal och musik i det allmänna rummet utan hänsyn. Klagar man får man höra att man kan flytta sig. Jag väntar bara på den dag man får se nån klippa tånaglarna, raka sig under armarna eller byta tampong rakt framför mig. ”För det är ju naturligt”
Citera
2026-08-04, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Dessa skall ju inte bara upp ur poolen, utan ut ur landet, utan någon som helst hänsyn till situationen där de kommer ifrån.
Exakt!

När det genomförts har vi löst minst 1000x fler och större problem än käbbel om huruvida någon som ammar vid en pool känner sig kränkt eller inte.
Citera
2026-08-04, 16:43
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Vad gör du för att det ska bli så då? Röstar SD ha ha ha ha ha ha ha…
Citera
2026-08-04, 16:58
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ch3lhegarty
.

En annan lyfte ju i tråden att vad ska man göra om man passar ett äldre barn som badar och den yngre vill amma? Såklart sitter man då kvar vid poolkanten och ammar så att man fortfarande kan vakta sitt äldre barn som badar.

Eller så tar man tillfället i akt och lär barnet om respekt. Tänk om man har två barn och ena vill bajsa, ska man då låta det ena bajsa i poolen?

Det är en lika dum teori som den ovan. Jag är dör att man ska amma när det behövs och att det inte inte ska behöva skylas eller gömma, men de ska inte inkräkta på utrymmen som är avsedda för annat.

Jag ser det lite som en gunga. Att ta en i anspråk för att sitta och amma är ju att ta plats av någon annan som kanske vill gunga. Om det inte finns någon annan i kö är det ju hur lungt som hellst, men om någon påpekar att man inte kan sitta och amma för att andra vill kunna gunga är det ju inte amningen som är problemet.
Citera
2026-08-04, 17:01
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Vad gör du för att det ska bli så då? Röstar SD ha ha ha ha ha ha ha…
Nej, det skulle aldrig falla mig in att rösta på ett pajas-parti som SD. Faktum är att jag ger fullständigt fan i politiker och deras skit.
Citera
2026-08-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Ja, det finns förstås redan mycket andra föroreningar i vattnet, men det betyder ju inte att det är vettigt att smutsa ner det ännu mer.

De är inte ens i närheten av var urinet gör. Tror inte ens kloret hade gjort att de luktat av en slabb mjölk.
Citera
2026-08-04, 17:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://www.ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/artikel/amning-ifragasatt-vid-poolen-pa-parken-zoo/l781e30j
"Det var en av årets varmaste dagar.
Isabell Johansson, 40, åkte till Parken Zoo och badade med sönerna Viggo, 3, och Oliver, 1.
När hon klev ur vattnet och satte sig vid poolkanten för att amma minstingen kom en vakt fram och bad henne flytta sig.
– Jag blev ledsen, upprörd och besviken. Jag kände mig både stött och kränkt, säger Isabell".
"Rickard Sjödén, vd för Parken Zoo, säger att det inte finns ett generellt förbud mot att amma vid badet och att han pratat med badvakterna.
– I det här fallet bedömde de att det var mycket folk i poolen när kvinnan satt och ammade och därför bad de henne att flytta upp en bit, säger han".

OK att amma bland folk i en pool på ett utomhusbad eller ska man söka sig en annan lite mer avskiljd plats när man ammar?
Hon satt på poolkanten, inte i poolen -- och nej, eftersom hon hade ett barn där så kan hon inte gå undan. Hon måste ha uppsikt över sitt barn.
Citera
2026-08-04, 17:20
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Så om nån tycker att ”Det är naturligt att byta tamponger när man har mens” - vilket det ju ÄR - så är det ok att göra det på allmän plats, t ex bredvid poolen? De som inte gillar att se ett tampongbyte får i så fall titta bort?
Hur i hela friden kan du jämföra det? Men män tycks tycka det är ok att dra fram drulen och pissa överallt. Äckel! Hur fan kan man störa sig på ett barn som äter. Då är man riktigt störd!
Citera
2026-08-04, 17:24
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Nej, det skulle aldrig falla mig in att rösta på ett pajas-parti som SD. Faktum är att jag ger fullständigt fan i politiker och deras skit.
Ok du är en av få som fattat…
Citera
2026-08-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon satt på poolkanten, inte i poolen -- och nej, eftersom hon hade ett barn där så kan hon inte gå undan. Hon måste ha uppsikt över sitt barn.
Utan att lägga mig i ämnet överhuvudtaget då jag bara blir trött så måste jag ändå fråga dig :

Du menar att en 40-årig kvinna skulle vara oförmögen att säga åt sin 3-åring att följa med fem-tio minuter åt sidan här borta under amningen för att bibehålla uppsikten över barnet ? 3-åringen bara måste bada just då. Allt annat är otänkbart för dig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in