Citat:
Jag anser inte att man är en ingenjör för att man kan pilla med en app. Har man använt appen för att skapa något unikt skulle man kunna kalla sig ljudkonstnär.
De som har gjort appen skulle man dock mycket väl kunna kalla för ljudingenjörer, precis som de som designar hård- och mjukvara för ljud och musikproduktion.
De som har gjort appen skulle man dock mycket väl kunna kalla för ljudingenjörer, precis som de som designar hård- och mjukvara för ljud och musikproduktion.
Ja tydligen så var det ju en vanlig snubbe som gjorde appen. Appen har kraftfulla ljudförbättrare dock så det är självklart att man blir en ljudingenjör, bara baserat på mängden av vägar att modifiera ljudbilden.. gör att det finns skillnad mellan en nybörjare och nån som mig som har tvingat mig fram till ren ärlighet med mig själv gällande om en ändring är bra eller inte.
Jag kan ju kompressorer, pluss alla de andra pluginsen. Kompressorer i vipern har dock mängder med olika mindre delar som går att ställa in, men jag har klickat I auto på alla dom, för jag har inte kommit så långt i kunskapen , men nån dag lär jag ju ta bort auto från en efter en av dom.. och lyssna mig fram till rätt kompression. Har alltid haft lite problem med kompression, men jag har gjort en kick som kompressade allt annat i beaten.. genom att följa en guide på Youtube.
Självklart kan man kalla sig ljudingenjör om man kan ratta alla avancerade verktyg i viper4android, men jag tycker personligen att man måste kunna höra skillnader i förbättringar och försämringar, innan man kan kalla sig ljudingenjör.. som ju kan bygga ljudbilder med diverse verktyg som apps eller fysiska kompressorer. Utan örat för just det så kan man inte det.