2026-08-08, 07:44
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Kul text "kostar som en kärnreaktor i drift", men jag förstår inte riktigt vad det är du vill säga?
Menar du att HiFi stofiler har börjat köpa grejjer från Aliexpress som faktiskt låter bra?

De yngre eller nybörjarna om man kan kalla dem så, gör det ja och precis som Fanten säger, så får du jävulskt mycket ljud för pengarna.
De fullstora Chi-fi eller desktop audio prylarna (tänk cd spelare, dac förstärkare) är designade för att se bra ut på skrivbordet, oftast inkopplat till en laptop eller mindre dator. Storleken på dessa prylar håller sig oftast inom 20x20cm
Med en dator som signalkälla, så letar du lite så kan du hitta en splitt ny dac/pre och monoblock kombo för ca 6000sek

Om du vill söka själv, så kan du med fördel kolla efter märken som Topping Audio, SMSL, Fosi Audio, Fiio och AIYIMA
Citera
2026-08-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
De yngre eller nybörjarna om man kan kalla dem så, gör det ja och precis som Fanten säger, så får du jävulskt mycket ljud för pengarna.
De fullstora Chi-fi eller desktop audio prylarna (tänk cd spelare, dac förstärkare) är designade för att se bra ut på skrivbordet, oftast inkopplat till en laptop eller mindre dator. Storleken på dessa prylar håller sig oftast inom 20x20cm
Med en dator som signalkälla, så letar du lite så kan du hitta en splitt ny dac/pre och monoblock kombo för ca 6000sek

Om du vill söka själv, så kan du med fördel kolla efter märken som Topping Audio, SMSL, Fosi Audio, Fiio och AIYIMA

Ahaa, ok, ja det skulle vara kul att kolla upp.
Seriösa mini anläggningar för datorn.
Citera
2026-08-10, 14:15
Medlem
Stopmakingsenses avatar
Jag tycker trådstartartaren ska ge sina synpunkter på den här appen Viper4windows till denna mannen
https://www.youtube.com/@Paulmcgowanpsaudio
och se vad för svar han ger, om han nu gör det. Skulle vara intressant för vad jag kan se har han inget klipp om den appen.
För andra riktiga Hifi entusiaster så har han en hel del råd och fakta som är intressant.
Citera
2026-08-10, 16:17
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopmakingsense
Jag tycker trådstartartaren ska ge sina synpunkter på den här appen Viper4windows till denna mannen
https://www.youtube.com/@Paulmcgowanpsaudio
och se vad för svar han ger, om han nu gör det. Skulle vara intressant för vad jag kan se har han inget klipp om den appen.
För andra riktiga Hifi entusiaster så har han en hel del råd och fakta som är intressant.

Med tanke på att han står bakom PS audio bla, så skulle åtminstone jag vara väldigt skeptisk till vad han säger.
Citera
2026-08-11, 17:29
Medlem
Stopmakingsenses avatar
Citat:
Med tanke på att han står bakom PS audio bla, så skulle åtminstone jag vara väldigt skeptisk till vad han säger.
Ja klart man ska vara skeptisk. Jag har tittat på en del klipp där han tar upp frågor som han har fått via mail där han svarar på frågor. Har gett mig en del som jag haft nytta av.
Citera
2026-08-11, 17:35
Medlem
Fantens avatar
Citat:
För att? Genuint nyfiken alltså eftersom jag inte är insatt.
Citera
2026-08-11, 18:29
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
För att? Genuint nyfiken alltså eftersom jag inte är insatt.

En del av det han säger är totalt nonsens enligt de som tillhör kategorin mätnissar (Audiosciencereview, tillhör den kategorin) Medans subjektivisterna köper det han säger med hull och hår, trots att det kostar dem skjortan för minimala uppgraderingar.
Citera
2026-08-11, 18:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
En del av det han säger är totalt nonsens enligt de som tillhör kategorin mätnissar (Audiosciencereview, tillhör den kategorin) Medans subjektivisterna köper det han säger med hull och hår, trots att det kostar dem skjortan för minimala uppgraderingar.
Låter som minst hälften av audiofili-svängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in