Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Vilka målstolpar? Bitcoin är med goda skäl klassad som just en råvara i de flesta länder, eftersom det inte finns någon utgivare, med mera.
Vad som är en råvara eller ej defineras av naturvetenskapen i slutändan, inte köpta ekonomer. Sen tror jag du blandar ihop commodity och raw material här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Det finns inga väsentliga likheter med aktier, vilket de flesta torde vara eniga om, undantaget en fåkunnig och minskande minoritet av marknaden som förefaller tro att bitcoin verkligen är ett slags riskaktie.
Kalla det vad du vill, egentligen är det oväsentligt, men det är uppenbart att du placerar Bitcoin på en påhittad piedestal.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Vet inte vad du menar med risk här, men det är väl den bedömningen som gör att du inte är investerad i bitcoin, antar jag.
Jag är övertygad om att Bitcoin går mot närmare 0 långsiktigt, teknik går konstant framåt och Bitcoin har inte ens lyckats få att fotfäste värt att nämna idag, ca 18 år senare.
Det är 99.9% spekulation som lägger värdet i dagsläget.
Det finns uppenbarligen ENORMA risker att investera i Bitcoin, precis som i princip allt annat. Men att du blundar för det när det kommer till Bitcoin är din ensak.