2026-08-04, 11:11
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Verkar ju på artikeln som att hon satt på ett ställe där det var mycket spring och att det var för säkerhetens skull hon ombads flytta på sig.

Vad gäller att amma bland folk så ser jag inget fel med det. Amma på förfan, bara lättkränkta snöflingor som bryr sig.

Några i tråden skriver att det är äckligt om det hamnar bröstmjölk i poolen
Beroende på olika faktorer som ex vilken ålder på bebisen, mjölkproduktionsmängen hos mamman eller tom om barnet skriker så läcker ett bröst mjölk lite till och från.
Ni känsliga bör därför inte bada om en ammande mamma befinner sig i vattnet.
Jag tror de som oroar sig för bröstmjölk i en publik pool har andra saker som de borde oroa sig för desto mer.

En undersökning tidigare visade att mer än var tredje bassäng här i Stockholm innehöll farliga bakterier.
Citera
2026-08-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Man kan ju undra vem badvakten är/var?? I Sverige ammade ju riksdagspolitiker sina barn i riksdagen för över 30-40 år sedan. Kvinnor kunde bada utan överdel på badplatser för över 50 år sedan. Så att amma ett barn vid poolkanten är väl inget denna badvakt behövde bry sig om. Bara fånigt av badvakten att överhuvudtaget bry sig. Barn kan ammas delvis upp till 2-3 års åldern. Ibland är bröstet för en del barn viktigt då de ej heller vill suga på en napp. Så denna badvakt var bra fånig och kränkande mot mamman som ammade sitt barn. Badvakten bör be om ursäkt för sitt beteende att neka en kvinna att amma sitt barn, även om det är vid poolkanten.
Tror du missförstod problemet.
En kvinna sätter sig i en stimmig och välbesökt pool och ammar sitt barn.
Det är inte en bra miljö utan vakten ber henne flytta bak från poolen till en miljö som är lugnare utan barn som hoppar skvätter och far omkring.
Det handlar om säkerhet för barnet som ammades.
Pool miljön är inte bra lika så att sätta sig på kanten till en hockeyrink i direkt anslutning till en trång infart till en parkering.
Frågan är väl snarare om det skall skapas en oros anmälan mot mamman för hennes agerande.
Citera
2026-08-04, 11:46
Medlem
Karmans avatar
Satt hon med ungen och ammade vid poolkanten? Låter inte det lite farligt rentav?
Citera
2026-08-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Man kan ju undra vem badvakten är/var?? I Sverige ammade ju riksdagspolitiker sina barn i riksdagen för över 30-40 år sedan. Kvinnor kunde bada utan överdel på badplatser för över 50 år sedan. Så att amma ett barn vid poolkanten är väl inget denna badvakt behövde bry sig om. Bara fånigt av badvakten att överhuvudtaget bry sig. Barn kan ammas delvis upp till 2-3 års åldern. Ibland är bröstet för en del barn viktigt då de ej heller vill suga på en napp. Så denna badvakt var bra fånig och kränkande mot mamman som ammade sitt barn. Badvakten bör be om ursäkt för sitt beteende att neka en kvinna att amma sitt barn, även om det är vid poolkanten.

Nej varför försöker du försköna hur det var förr? Jävla tramsinlägg.
Du var nog inte ens född för 30-40år sedan om man ska utgå ifrån ditt inlägg.
Citera
2026-08-04, 12:30
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytrewq151
Ställ dig frågan vilket som är värst. Att det kommer att råka spilla nån enstaka cl mjölk i poolen.
Eller om du kommer till en pool som luktar starkt klor.
Fundera på doften av klor vad det innebär egentligen. Det är en reaktion av smuts, dvs urin, hud, svett osv osv.
Mjölk är inte äckligt, om du dricker komjölk så är de bara märkligt att reagera så.

Men folk är rädda för mycket idag men badar gärna i piss och skit istället och är livrädda för en cl mjölk........

Ja, det finns förstås redan mycket andra föroreningar i vattnet, men det betyder ju inte att det är vettigt att smutsa ner det ännu mer.
Citera
2026-08-04, 12:42
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Hm. Då jag inte är tatuerad så får jag inte riktigt ihop ditt resonemang.

Jag anser att tatueringar i 999 fall av 1000 är fula. Och modet med att ha många är direkt läskigt. Jag anser också att de flesta människor man ser vid en pool är fula och att de ser bättre ut med kläder. Och en mjälksvullen patte är väl inte det jag blir kåt på.

Men, går jag på en badstrand så vet jag ju vad jag kommer att få se. Så att bli irriterad över andras kroppar, tatueringar osv är inte riktigt min grej. Och om någon skulle pika mig för mina kroppsliga defekter (de finns även om inte i form av tatueringar) så skulle jag inte bry mig om det (så länge det inte är min sambo som levererar kritiken). Så du är ute och cyklar helt enkelt.

Huruvida även jag är ute och cyklar det vet jag inte. Men nog verkar du lite känslig allt.
Man kan inte bli kränkt av behöva se ammande mammor eller blaffiga tatueringar, du har rätt i det. Irriterad är inte samma sak.
Citera
2026-08-04, 12:45
Avstängd
För h-e växt upp Gen z
Citera
2026-08-04, 12:47
Avstängd
Hon blev ledsen upprörd besviken stött och kränkt
Inte dåligt på en gång

Såg en kvinna sitta i parken och amma medan två pappor satt och "djupsnackade" med henne
Deras fruar såg sura ut
Citera
2026-08-04, 12:52
Avstängd
Kan ju vara narcissim
Det finns bland ammande mammor också som andra
Citera
2026-08-04, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ch3lhegarty
Haha va? Har du barn själv?
Det finns ettåringar som fortfarande ammar mycket och inte riktigt kommit igång med maten. Alla är inte samma.
Jag vet flera barn som inte velat ha varken banan eller klämmis utan ätit de stora måltiderna och sedan har amning varit mellanmål över dagen.
Varför ska jag vägra mitt barn mat och närhet??? För att någon tycker det är jobbigt att se en tutte när det inte är en sexuell situation?
Det finns 4-åringar som ammar, so what? Jag tycker att det är intimt att amma, särskilt större barn som inte längre är bebisar. Då kan man sätta sig avsides. Det är ingen som vägrar nån att få amma. Snacka om att göra en hel hönsgård av en fjäder. Gå tio meter åt sidan och sätt dig med ryggen emot, vad är problemet?
Citera
2026-08-04, 13:18
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det finns 4-åringar som ammar, so what? Jag tycker att det är intimt att amma, särskilt större barn som inte längre är bebisar. Då kan man sätta sig avsides. Det är ingen som vägrar nån att få amma. Snacka om att göra en hel hönsgård av en fjäder. Gå tio meter åt sidan och sätt dig med ryggen emot, vad är problemet?

Sluta stirra på kvinnor som ammar då om det känns så jobbigt då?? DU tycker att det är intimt att amma, kanske inte vi andra.
Jag kan störa mig på saker ute på allmän plats jag med. Men lättast för mig är ju att titta bort.
Annars får man väl gå hem? Eller så får du och ni andra gå tio meter åt sidan.

En annan lyfte ju i tråden att vad ska man göra om man passar ett äldre barn som badar och den yngre vill amma? Såklart sitter man då kvar vid poolkanten och ammar så att man fortfarande kan vakta sitt äldre barn som badar.
Citera
2026-08-04, 13:29
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Underbar tråd. Folk retar sig på den lättkränkta kvinnan och visar att de är ännu värre själva.

Två tips till alla som har problem med att se andra människor.

- Stanna hemma!
- Blunda ifall ni behöver gå ut!

Klart att kvinnor ska få amma vid en pool om de vill det. Vill de sola topless så kör på det också. Störs man av kvinnliga bröst måste man vara fundamental islamist.
Inte för att jag tycker att det är negativt att en 40-årig mamma ammar på ett privatägt bad, tvärtom men här är några tips till:
Om du har problem att få en tillsägelse.
- Stanna hemma!
- Stoppa i öronproppar ifall du behöver gå ut.
- Ring inte lokablaskan så fort du känner minsta kränkning.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-08-04 kl. 13:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in