2026-08-04, 09:04
Medlem
thecatfisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Allt åt alla är ju vänsterns paroll inför valet. Om hon bara ammade ett barn så borde du då fått låna det lediga mjölkpaket.
Ja det hade varit gött ju, hört att det smakar lite sött 🥰
Citera
2026-08-04, 09:57
Medlem
Två saker kan vara sanna samtidigt.

Givetvis ska det vara ok att amma offentligt.

Man kan göra det diskret och inte sätta sig på poolkanten.

Kvinnan låter som att hon går runt med en offerkofta.
Citera
2026-08-04, 10:02
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Fast det var ingen bebis, det handlade om en 1-åring som man kan ge en banan eller en klämmis eller nåt annat.

Haha va? Har du barn själv?
Det finns ettåringar som fortfarande ammar mycket och inte riktigt kommit igång med maten. Alla är inte samma.
Jag vet flera barn som inte velat ha varken banan eller klämmis utan ätit de stora måltiderna och sedan har amning varit mellanmål över dagen.
Varför ska jag vägra mitt barn mat och närhet??? För att någon tycker det är jobbigt att se en tutte när det inte är en sexuell situation?
Citera
2026-08-04, 10:10
Medlem
DoedaMinHunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Men herregud, "flasha", "visa upp sig"
Vad är ni för slut-huvuden (typ juggar)

Hon har ett äldre barn i poolen.

Här på Södermalm, Stockholm, plockade en mamma fram en bärbar toalett till plaskdammskanten varefter hon beordrade sitt barn att komma upp ur vattnet och uträtta både det ena och det andra.
Hon hade inte ytterligare ett barn i dammen.
Toaletten var dekorerad med lilla sjöjungfrun.

så, för att det är trash som bor på södermalm så ska hela landet vara så?
Citera
2026-08-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det som det handlar om varför vakten sade till är att badhus och offentliga pooler är numera i stort muslimska domäner, så det handlar om att visa hänsyn till dem.
Deras kvinnor är ju helt inlindade när de är på offentliga bad och badar i en heltäckande dräkt.
Dessutom är det inte helt ovanligt med muslimer som tafsar på tjejer på badhusen, så det kan mycket väl vara av den anledningen hon blev tillsagd.
Exakt
Hatten av för denna kvinna som orkar hålla front mot ockupanterna.
Citera
2026-08-04, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoedaMinHund
så, för att det är trash som bor på södermalm så ska hela landet vara så?
Vi som bor på Södermalm har fått/får klä skott för pk-ismen och den påtvingade mångkulturen tack vare att det är här journalisterna och "kulturarbetare" valt att bosätta sig.

Men, i fallet med amning har vi gjort och gör vi definitivt rätt.

Själv har jag, i ett krisläge, både ammat i steget och stått på en refug och ammat. Den sonen som hel-ammades i ett år är idag 1,95 (apropå åsikterna i tråden om när man ska sluta).
Citera
2026-08-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Vi som bor på Södermalm har fått/får klä skott för pk-ismen och den påtvingade mångkulturen tack vare att det är här journalisterna och "kulturarbetare" valt att bosätta sig.

Men, i fallet med amning har vi gjort och gör vi definitivt rätt.

Själv har jag, i ett krisläge, både ammat i steget och stått på en refug och ammat. Den sonen som hel-ammades i ett år är idag 1,95 (apropå åsikterna i tråden om när man ska sluta).

"vi som bor på Södermalm" säger du, du menar nyinflyttad bonnläpp som inte lärt sig hur man beter sig i en storstad?
Ingen bryr sig om din misslyckade bastard.
Citera
2026-08-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://www.ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/artikel/amning-ifragasatt-vid-poolen-pa-parken-zoo/l781e30j
"Det var en av årets varmaste dagar.
Isabell Johansson, 40, åkte till Parken Zoo och badade med sönerna Viggo, 3, och Oliver, 1.
När hon klev ur vattnet och satte sig vid poolkanten för att amma minstingen kom en vakt fram och bad henne flytta sig.
– Jag blev ledsen, upprörd och besviken. Jag kände mig både stött och kränkt, säger Isabell".
"Rickard Sjödén, vd för Parken Zoo, säger att det inte finns ett generellt förbud mot att amma vid badet och att han pratat med badvakterna.
– I det här fallet bedömde de att det var mycket folk i poolen när kvinnan satt och ammade och därför bad de henne att flytta upp en bit, säger han".

OK att amma bland folk i en pool på ett utomhusbad eller ska man söka sig en annan lite mer avskiljd plats när man ammar?

Man kan ju undra vem badvakten är/var?? I Sverige ammade ju riksdagspolitiker sina barn i riksdagen för över 30-40 år sedan. Kvinnor kunde bada utan överdel på badplatser för över 50 år sedan. Så att amma ett barn vid poolkanten är väl inget denna badvakt behövde bry sig om. Bara fånigt av badvakten att överhuvudtaget bry sig. Barn kan ammas delvis upp till 2-3 års åldern. Ibland är bröstet för en del barn viktigt då de ej heller vill suga på en napp. Så denna badvakt var bra fånig och kränkande mot mamman som ammade sitt barn. Badvakten bör be om ursäkt för sitt beteende att neka en kvinna att amma sitt barn, även om det är vid poolkanten.
Citera
2026-08-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Å, du är nu nummer tre, tror jag, som citerar mig och underförstått är kränkt för att jag pikade dig för dina tatueringar. Tänk att ni inte kan vara öppna med det utan måste hävda att jag är det. Vekt.
Hm. Då jag inte är tatuerad så får jag inte riktigt ihop ditt resonemang.

Jag anser att tatueringar i 999 fall av 1000 är fula. Och modet med att ha många är direkt läskigt. Jag anser också att de flesta människor man ser vid en pool är fula och att de ser bättre ut med kläder. Och en mjälksvullen patte är väl inte det jag blir kåt på.

Men, går jag på en badstrand så vet jag ju vad jag kommer att få se. Så att bli irriterad över andras kroppar, tatueringar osv är inte riktigt min grej. Och om någon skulle pika mig för mina kroppsliga defekter (de finns även om inte i form av tatueringar) så skulle jag inte bry mig om det (så länge det inte är min sambo som levererar kritiken). Så du är ute och cyklar helt enkelt.

Huruvida även jag är ute och cyklar det vet jag inte. Men nog verkar du lite känslig allt.
Citera
2026-08-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cansada
Kommentarerna på flashback slutar aldrig leverera när man behöver sig ett gott skratt 😃
Kvinnor har ammat sen urminnes tider för att barnet ska överleva.

Hade hon gått ifrån poolen för att amma så hade hennes äldre barn lämnats utan uppsikt och något kunde ha hänt det barnet.

Hade hon tagit upp det äldre barnet för ha med det när hon ammade så hade det barnet börjat gapa och skrika, för det är så barn fungerar.

Hur hon än hade gjort är jag 100% säker på att hon hade "gjort fel".

Att man som ammande mamma gör det för att man vill flasha brösten!!?? Ni är fan inte kloka🤦🏽‍♀️

Jag hade också gjort som denna kvinnan! Det var den bästa lösningen.
Enda lösningen!
Man kan tro på resonemanget här att ingen haft mer än ett litet barn åt gången, att de satt hemma dagarna i ända när de hade barn. Eller så är det som vanligt - det är de som inte har barn som gapar.
Citera
2026-08-04, 10:56
Medlem
Alplandskaps avatar
Att amma är inget sexuellt. Ett bart kvinnobröst är inget konstigt. Ammande kvinnor har ett högt värde och skall respekteras. Respekteras. Badvakten kunde bett ev störande ungar hålla sig undan.

Vad är det för fel på er? En kvinna som har burit er i nio månader och ammat eller handmatat er dygnet runt i ett år är själva orsaken till att ni sitter och hamrar på ett tangentbord framför Flashback just nu. Visa din egen mor den respekt hon förtjänar!

”Jag är man och är stor och stark. Men jag pallar faan inte att se en kvinna amma ett barn.” Då ska samhället specialanpassa sig efter mig! Lösning: är det jobbigt kan du titta bort ett litet tag och framför ALLT hålla käften och sluta gnälla.

/Alplandskap
Citera
2026-08-04, 11:04
Medlem
Byxfuckers avatar
Verkar ju på artikeln som att hon satt på ett ställe där det var mycket spring och att det var för säkerhetens skull hon ombads flytta på sig.

Vad gäller att amma bland folk så ser jag inget fel med det. Amma på förfan, bara lättkränkta snöflingor som bryr sig.

Några i tråden skriver att det är äckligt om det hamnar bröstmjölk i poolen
Beroende på olika faktorer som ex vilken ålder på bebisen, mjölkproduktionsmängen hos mamman eller tom om barnet skriker så läcker ett bröst mjölk lite till och från.
Ni känsliga bör därför inte bada om en ammande mamma befinner sig i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in