Citat:
Ursprungligen postat av
NobelPrizeWinner
Vem f-n är Laura Loomer?
Hade inte hört talas om henne förrän hon omtalades i denna TS.
Jag tycker att jag har hyfsad koll på.alla möjliga "pro-ryska" bloggare, podcast och kanaler osv.
Det finns väldigt många faktiskt i Väst inte minst i USA och de brukar ofta referera till varandra.
Hon var alltså inte så "inflytelserik" i den sfären.
Jag kollade upp henne nu på X och hon verkar vara en typisk MAGA.
Kanske vill hon backa upp Trump som fått mycket kritik av magafolket för att han inte avslutat kriget ännu?
Vi har alla våra algoritmer, ukrainagrejen var nog främst en bisak för LL. Blott en liten ingrediens i en stor sörja av bögar, transor, vapenlagar, aborter, invandring, covid, Israel, Iran, Trump, Vance, Kid Rock, Hemskolning, kriminalitet, Biden, Newsom, Clinton och allt annat som hennes MAGA-följare tyckte var mer intressant än Ukraina.
De du följer tror jag helst undvek att referera till henne (om de ens visste vem hon var). Dels för att hon framstår som lätt hysterisk men även för att hon inte riktigt skrev något om hur det faktiskt går i kriget eller några analyser om varför det blev som det blev. ”Zelenskyj är en knarkarnazist som stjäl våra tax dollars!” Skulle måhända många pro-ryssar instämma med men det blir liksom inte så matnyttigt för en ambitiös propagandist.