2026-07-24, 08:46
Medlem
Smutzs avatar
Tjena alla monsterdiggare, en måhända intressant liten sak har hänt i ankdammen bland Amerikanska tokstollar som har åsikter på internet.

För er som inte vet är Laura Loomer en smått hysterisk figur med en ganska stor MAGA-publik som påstått allt möjligt kring COVID, skolskjutningar, FEMA, muslimer, mm. Läs gärna under ”Views” för en omfattande översikt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Laura_Loomer

Som vanligt med sådana filurer har hon under många år haft mycket starka åsikter kring Ukraina. Det är det gamla vanliga med att amerikanskt stöd handlar om att tvätta pengar för demokraterna, att de har massa diaboliska ”biolabs” och att Ukraina överlag är onda nazister som ryssarna bara försvarar sig mot.

De senaste dagarna har hon dock tvärvänt på den punkten och offentligt gjort avbön och förklarat för sina följare att hon blivit manipulerad av rysk propaganda. Hon har även rest till Ukraina och till och med fått intervjua Zelenskyj.

Jag tycker det här känns regisserat. Det vore såklart glädjande om hon bara tagit sitt förnuft till fånga men jag misstänker att hon helt enkelt inte har några egna åsikter och känner vartåt vinden blåser. Många av hennes mycket besvikna följare spekulerar kring att hon helt enkelt blivit mutad av Ukraina. Vem vet, det är inte gratis att resa till Kiev från USA och vem som helst får inte träffa presidenten bara så där.

Vad tror ni har hänt här?

En annan pikant detalj är att Tim Pool som också länge varit emot amerikanskt stöd till Ukraina (i övrigt vet jag inte om han är en knäppgök av samma dignitet som LL) twittrade idag:

Citat:
Ukraine has been fighting for their very existence against an evil dictator

I see now the importance of the Ukrainian victory against Russia

I hope Trump and the people of the United States will lend their support

https://x.com/timcast/status/2080438553717129383?s=46&t=5Aw5zOi0jYypKDrqO44pHA

Här bör vi nog dock avvakta lite tills han utvecklar sin ståndpunkt, det kan vara någon sorts test för att se hur folk reagerar.
Citera
2026-07-24, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
För er som inte vet är Laura Loomer en smått hysterisk figur med en ganska stor MAGA-publik som påstått allt möjligt kring COVID, skolskjutningar, FEMA, muslimer, mm. Läs gärna under ”Views” för en omfattande översikt.

De senaste dagarna har hon dock tvärvänt på den punkten och offentligt gjort avbön och förklarat för sina följare att hon blivit manipulerad av rysk propaganda. Hon har även rest till Ukraina och till och med fått intervjua Zelenskyj.

Jag tycker det här känns regisserat.
Att Zelenski lägger ner tid på att synas med en sån här pajas är rätt anmärkningsvärt ja.
Citera
2026-07-24, 09:24
Medlem
Jordgubbes avatar
Ukrainas regering har under kriget regelbundet bjudit in journalister, opinionsbildare och politiker från många olika länder för att de ska se kriget på plats. Samtidigt ugglar Putin i sin bunker, eller som när han hade det där patetiska iscensatta "mötet på fronten" uppenbarligen hemma i en bunker, för dagen med kamouflagenät som tapet.

https://www.president.gov.ua/en/news/sergij-kislicya-zustrivsya-z-amerikanskoyu-blogerkoyu-loroyu-105561
https://apnews.com/article/laura-loomer-ukraine-russia-zelenskyy-trump-8ae91d7f5bfb3940388de800301b34ce
https://nypost.com/2026/07/22/world-news/laura-loomer-apologizes-for-downplaying-ukraine-war-after-witnessing-the-horror/
Citera
2026-07-24, 09:42
Avstängd
Citat:
Tjena alla monsterdiggare, en måhända intressant liten sak har hänt i ankdammen bland Amerikanska tokstollar som har åsikter på internet.

Som vanligt med sådana filurer har hon under många år haft mycket starka åsikter kring Ukraina. Det är det gamla vanliga med att amerikanskt stöd handlar om att tvätta pengar för demokraterna, att de har massa diaboliska ”biolabs” och att Ukraina överlag är onda nazister som ryssarna bara försvarar sig mot.

Jag tycker det här känns regisserat. Det vore såklart glädjande om hon bara tagit sitt förnuft till fånga men jag misstänker att hon helt enkelt inte har några egna åsikter och känner vartåt vinden blåser. Många av hennes mycket besvikna följare spekulerar kring att hon helt enkelt blivit mutad av Ukraina. Vem vet, det är inte gratis att resa till Kiev från USA och vem som helst får inte träffa presidenten bara så där.

Vad tror ni har hänt här?

En annan pikant detalj är att Tim Pool som också länge varit emot amerikanskt stöd till Ukraina (i övrigt vet jag inte om han är en knäppgök av samma dignitet som LL) twittrade idag:

Här bör vi nog dock avvakta lite tills han utvecklar sin ståndpunkt, det kan vara någon sorts test för att se hur folk reagerar.
Hot och skrämslel såklart
Citera
2026-07-24, 09:44
Medlem
Bogandoffs avatar
Dessa personer vänder väl ofta kappan efter vinden. Nu när Ukraina har fått mer och mer medvind och faktiskt slår mål inne i Ryssland på daglig basis så är det helt plötsligt inte så fel att hålla på dem. Man vill ju trots allt inte sitta med Svarte Petter i handen när kriget är över.
Citera
2026-07-24, 09:45
Medlem
Trump USA har väl blivit mer Ryssland fientligt efter att Ryssland bistår Irans militär i den pågående MÖ konflikten där. Tidigare försökte man ju få fördelar via Ryssland men just nu i detta läge inser man att ett försvagat Ryssland ger ett försvagat Iran.
Citera
2026-07-24, 09:45
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Och , hur är det tänkt att människor ska fortsätta lita på dom där kappvändande clownerna i framtiden ?

Finns det nåt värre än gökar i infosvängen som har NOLL integritet ?
Citera
2026-07-24, 09:46
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Att Zelenski lägger ner tid på att synas med en sån här pajas är rätt anmärkningsvärt ja.

Jag är kluven. Amerikanskt stöd är ju viktigt för Ukraina och en god präst bör väl snarare predika för syndarna än för kyrkokören. Hade han lagt den här tiden på en kunnig och välkammad MSM-journalistik hade det kanske blivit en mer intressant intervju men det hade ju direkt avfärdats av de som geggar i konspirationsträsket. Intervjun med LL kanske faktiskt kan få en handfull ”fritänkare” att nyktra till såhär inför mellanårsvalet. Eller så är jag naiv som vanligt.
Citera
2026-07-24, 09:57
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Dessa personer vänder väl ofta kappan efter vinden. Nu när Ukraina har fått mer och mer medvind och faktiskt slår mål inne i Ryssland på daglig basis så är det helt plötsligt inte så fel att hålla på dem. Man vill ju trots allt inte sitta med Svarte Petter i handen när kriget är över.

Vissa människor beundrar styrka, beundrar vinnaren, beundrar makt. De saknar egna värderingar eller moral. De skiter i om samhället eller världen brinner, för de tror att deras beundran för mäktiga personer kommer skydda och rädda dom.

Jag gissar att dessa två clowner, och de flesta inom maga och trump sekten, är sådana.
Citera
2026-07-24, 09:59
Medlem
Citat:
Jag är kluven. Amerikanskt stöd är ju viktigt för Ukraina och en god präst bör väl snarare predika för syndarna än för kyrkokören. Hade han lagt den här tiden på en kunnig och välkammad MSM-journalistik hade det kanske blivit en mer intressant intervju men det hade ju direkt avfärdats av de som geggar i konspirationsträsket. Intervjun med LL kanske faktiskt kan få en handfull ”fritänkare” att nyktra till såhär inför mellanårsvalet. Eller så är jag naiv som vanligt.

Det är ju allmänt känt att Trump inte vill vara en förlorare och inte heller vill bli associerad med förlorare. Som det ser ut för tillfället är det ryzzland som är förloraren. Att MAGA-rörelsen ska ta åt sig av sina ledares attityder är väl inte direkt något konstigt.

Jag är medveten om att det här är lätt konspiratoriskt men det skulle kunna vara förberedelser inför en 180-graderssväng i frågan om Ukraina. När tongivande republikaner (och Loomer kan nog betraktas som en sådan) ”plötsligt kommer på” att Ukraina har haft rätt hela tiden så kan det kanske undvika en svekdebatt som annars skulle uppstå. Eller i alla fall göra den debatt som uppstår mindre intensiv.

Bara spekulationer från min sida, så klart. Jag har inga som helst belägg utan det här är vad jag tror kan var en (del)förklaring.
Citera
2026-07-24, 10:11
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Varje av ondskan dittills förledd som kommer till insikt och ser Ljuset, är en vinst för den fria världen.

Amerikaner, synes oss har lättare för byta fot, än svenskar.

Vi välkomnar Ms. Laura L00mer till den vinnande sidan och hoppas fler tocken däringa influencers strömhoppar, nu när Volodja börjat få pyrt med bitar av sitt imperiums vardagsförsörjning.

HisStory: Vi med många mil på mätar'n minns i ankdammens 90-tal när journalist Göran Skyytte kom till insikt om att den ideologi han dittills så varmt omhuldat var bajs. Ett moment av klarhet, som vi önskar många fler media-peeps och intellektuella att få uppleva.
Citera
2026-07-24, 10:18
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd

HisStory: Vi med många mil på mätar'n minns i ankdammens 90-tal när journalist Göran Skyytte kom till insikt om att den ideologi han dittills så varmt omhuldat var bajs. Ett moment av klarhet, som vi önskar många fler media-peeps och intellektuella att få uppleva.

Jag känner inte till Göran, så jag googlade ämnet.

Citat:
Göran Skytte skriver i sin kolumn: "Ledarna befallde att folket skulle hylla dem genom att i oändliga parader bära deras porträtt. De lät framställa sig som oövervinnerliga gudar."

Påminner om Trump idag, som vill byta namn på Kennedy center, till Trump center, och vill ha (och får) flygplatser namngivna efter sig själv:

Citat:
In February 2026, the Florida Legislature approved a bill to rename the airport to the "President Donald J. Trump International Airport"

Än har han ju inte makt nog att tvinga folket att gå i parader och hylla honom, men vore det inte för att Trump snart är död av ålder så hade det antagligen varit nästa steg i hans plan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in