Citat:
Ursprungligen postat av
poiuy1298
Har Laura Loomer verkligen varit så involverad/uttalad om Ukraina innan?
När jag kollar hennes Wiki så ser jag inget om det.
https://en.wikipedia.org/wiki/Laura_Loomer
Dock så är det intressant att Laura Loomer och Tim Pool nu ser positivt på Ukraina och negativt på Ryssland - det kan betyda ett antal olika saker.
De mest sannolika:
1. De fick pengar innan för att påstå vissa saker och nu får de inte det.
2. USA förbereder sig på att byta fot i Ryssland/Ukraina-frågan. Innan verkar Trump ha haft en realistisk syn - han trodde inte Ukraina kunde besegra Ryssland eller att Ryssland kunde förlora (svårt att prata om att vinna ett krig) och han tänkte "Krig är skit och det Ukraina får uppleva är skit men Ryssland kommer med största sannolikhet vinna så det är lika bra att positionera sig efter det och se till att det sker så fort som möjligt för kriget kostar pengar". Nu verkar det inte lika säkert längre att Ryssland kommer vinna kriget så då börjar maskinen bakom Trump pumpa ut nya fakta om kriget så att Trump sedan kan behaga dessa och på samma gång bli "hjälten" i Ukraina - givetvis samtidigt som amerikanska företag tjänar stora pengar på utfallet.
Du missade ju sanningen, som bla beskrivs här:
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Idioten har väl fattat att Ukraina kommer att vinna kriget? MAGA trollen vill gärna hålla sig bland vinnare. Se bara på Trump som inte ville lämna planen efter att Spanien vunnit vm guld. Innan passade han på att kritisera landet i hårda ordalag gång på gång men det gick nog ändå bra att smöra framför kamerorna med guldlaget.
3. MAGA satsar alltid på den part som för tillfället anses vinna. Inget annat är viktigare. Jämförelsen med Trump i VM är bra. Hade Spanien förlorat finalen hade han hånat dem, men nu var de vinnare, så han hyllade dem.
Ska jag summera MAGA och Trump i ett ord, så måste det helt enkelt bli: IDIOT. (Att Laura var en idiot visste alla sedan tidigare.)