2026-08-04, 07:49
Medlem
Det som det handlar om varför vakten sade till är att badhus och offentliga pooler är numera i stort muslimska domäner, så det handlar om att visa hänsyn till dem.
Deras kvinnor är ju helt inlindade när de är på offentliga bad och badar i en heltäckande dräkt.
Dessutom är det inte helt ovanligt med muslimer som tafsar på tjejer på badhusen, så det kan mycket väl vara av den anledningen hon blev tillsagd.
Citera
2026-08-04, 07:51
Medlem
Kommentarerna på flashback slutar aldrig leverera när man behöver sig ett gott skratt 😃
Kvinnor har ammat sen urminnes tider för att barnet ska överleva.

Hade hon gått ifrån poolen för att amma så hade hennes äldre barn lämnats utan uppsikt och något kunde ha hänt det barnet.

Hade hon tagit upp det äldre barnet för ha med det när hon ammade så hade det barnet börjat gapa och skrika, för det är så barn fungerar.

Hur hon än hade gjort är jag 100% säker på att hon hade "gjort fel".

Att man som ammande mamma gör det för att man vill flasha brösten!!?? Ni är fan inte kloka🤦🏽‍♀️

Jag hade också gjort som denna kvinnan! Det var den bästa lösningen.
Citera
2026-08-04, 07:52
Medlem
Underbar tråd. Folk retar sig på den lättkränkta kvinnan och visar att de är ännu värre själva.

Två tips till alla som har problem med att se andra människor.

- Stanna hemma!
- Blunda ifall ni behöver gå ut!

Klart att kvinnor ska få amma vid en pool om de vill det. Vill de sola topless så kör på det också. Störs man av kvinnliga bröst måste man vara fundamental islamist.
Citera
2026-08-04, 08:12
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Vad fan är problemet:
Att ett barn får mat?
Eller att ett bröst syns på en badplats?

Förr fanns snygga toplesstjejer vid varenda pool och vsrenda badplats.

Muslimsk badvakt från mellanöstern? Neger/arab?
Poolområdet invaderat av hucklemuslimer?
För egen del håller jag på lite stil och fason. Skulle aldrig komma på tanken att vara i stan iförd kortbyxor som inte går nedanför knäna, eller ännu värre i bar överkropp, men på en badstrand eller vid en pool... Herregud, precis som du säger så solade många av damerna topless när man växte upp, det var en del av svensk kultur. Samma damer var däremot säkert propert klädda i sammanhang där nakenhet inte passar sig. Vad är det som gör att folk inte kan skilja på vad som är lämpligt i helt olika sammanhang i dagens läge, som man kunde förr? Något har gått förlorat i vår kultur.
Släng ut idioterna som har kalsonger innanför badskjortsen från poolen istället för att trakassera ammande kvinnor.
Citera
2026-08-04, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://www.ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/artikel/amning-ifragasatt-vid-poolen-pa-parken-zoo/l781e30j
"Det var en av årets varmaste dagar.
Isabell Johansson, 40, åkte till Parken Zoo och badade med sönerna Viggo, 3, och Oliver, 1.
När hon klev ur vattnet och satte sig vid poolkanten för att amma minstingen kom en vakt fram och bad henne flytta sig.
– Jag blev ledsen, upprörd och besviken. Jag kände mig både stött och kränkt, säger Isabell".
"Rickard Sjödén, vd för Parken Zoo, säger att det inte finns ett generellt förbud mot att amma vid badet och att han pratat med badvakterna.
– I det här fallet bedömde de att det var mycket folk i poolen när kvinnan satt och ammade och därför bad de henne att flytta upp en bit, säger han".

OK att amma bland folk i en pool på ett utomhusbad eller ska man söka sig en annan lite mer avskiljd plats när man ammar?

Hon borde söka sig till en avskild plats men hon verkar rätt rubbad- vem åker ensam med två så små barn till en badplats- om den ena kryper iväg åt vänster o den andra drar åt höger- hur tänker hon då göra
Citera
2026-08-04, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
För egen del håller jag på lite stil och fason. Skulle aldrig komma på tanken att vara i stan iförd kortbyxor som inte går nedanför knäna, eller ännu värre i bar överkropp, men på en badstrand eller vid en pool... Herregud, precis som du säger så solade många av damerna topless när man växte upp, det var en del av svensk kultur. Samma damer var däremot säkert propert klädda i sammanhang där nakenhet inte passar sig. Vad är det som gör att folk inte kan skilja på vad som är lämpligt i helt olika sammanhang i dagens läge, som man kunde förr? Något har gått förlorat i vår kultur.
Släng ut idioterna som har kalsonger innanför badskjortsen från poolen istället för att trakassera ammande kvinnor.

Det där med kalsonger innanför badshorts är så jävla vidrigt,
Citera
2026-08-04, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jag föreslår att du ställer dig frågande varför föräldrar oftast har en handduk nära till hans medan dom ammar

Hade det bara handlat om en droppe hade det väl inte varit hela världen, men om det råkar komma upp mjölk tillbaka under/efter amningen vore det nog önskvärt att det inte far ner i samma vatten som andra ska bada i.

Ställ dig frågan vilket som är värst. Att det kommer att råka spilla nån enstaka cl mjölk i poolen.
Eller om du kommer till en pool som luktar starkt klor.
Fundera på doften av klor vad det innebär egentligen. Det är en reaktion av smuts, dvs urin, hud, svett osv osv.
Mjölk är inte äckligt, om du dricker komjölk så är de bara märkligt att reagera så.

Men folk är rädda för mycket idag men badar gärna i piss och skit istället och är livrädda för en cl mjölk........
Citera
2026-08-04, 08:26
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cansada
Kommentarerna på flashback slutar aldrig leverera när man behöver sig ett gott skratt 😃
Kvinnor har ammat sen urminnes tider för att barnet ska överleva.

Hade hon gått ifrån poolen för att amma så hade hennes äldre barn lämnats utan uppsikt och något kunde ha hänt det barnet.

Hade hon tagit upp det äldre barnet för ha med det när hon ammade så hade det barnet börjat gapa och skrika, för det är så barn fungerar.

Hur hon än hade gjort är jag 100% säker på att hon hade "gjort fel".

Att man som ammande mamma gör det för att man vill flasha brösten!!?? Ni är fan inte kloka🤦🏽‍♀️

Jag hade också gjort som denna kvinnan! Det var den bästa lösningen.

Mest troligt så handlar det nog inte så mycket om kvinnan och amningen utan att vissa religiösa grupper kan bli kränkta
Citera
2026-08-04, 08:42
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Vilka är det som är lättkränkta menar du? Kvinnan som inte fick ge sitt barn mat, eller de som retar sig på att folk ammar och har tatueringar?
Å, du är nu nummer tre, tror jag, som citerar mig och underförstått är kränkt för att jag pikade dig för dina tatueringar. Tänk att ni inte kan vara öppna med det utan måste hävda att jag är det. Vekt.
Citera
2026-08-04, 08:47
Medlem
israelisinnocents avatar
Släpp bopparna loss
Citera
2026-08-04, 08:47
Medlem
thecatfisters avatar
En gång såg jag en ammande mamma på en bänk nära busshållplatsen. Hon var rätt ung och hade skitstora fasta tuttar. Fyfan va kåt man blev ville bara kasta bort ungen och ta över 🥳
Citera
2026-08-04, 08:50
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecatfister
En gång såg jag en ammande mamma på en bänk nära busshållplatsen. Hon var rätt ung och hade skitstora fasta tuttar. Fyfan va kåt man blev ville bara kasta bort ungen och ta över 🥳

Allt åt alla är ju vänsterns paroll inför valet. Om hon bara ammade ett barn så borde du då fått låna det lediga mjölkpaket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in