2026-08-02, 22:48
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Såklart att man visar hänsyn och försöker finna en lite avskild plats när man ska amma. Det är sunt förnuft. Inte omöjligt att kvinnan ville provocera.

Stiffinger?? 😡 Är man inte väldigt lättkränkt om man låter sig provoceras av en kvinna som ammar sitt barn? Du brukar ju tänka hela varvet och det lär ju inte vara som att Isabell satt i bikinitrosor och lät Oliver smutta tutte utan att skyla sig det minsta.

Visst, vi vet inte. Men hur brukar det se ut? 🤔

Det är ju inte heller så att det brukar krylla av pubertala tonårskillar på den här typen av bad utan det brukar ju vara ungar upp till kanske 12 år och sedan en drös betydligt yngre som är där med sina föräldrar. 👩🏻‍🍼

Blir verkligen förvånad att se dig av alla antyda provokationer. Det trodde jag inte om dig gamle vän. 😢
Citera
2026-08-02, 22:49
Medlem
solstrålars avatar
KRÄÄÄNKT

Man ammar ej vid poolkanten då folk ej vill bada i hennes mjölk.
Citera
2026-08-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Stiffinger?? 😡 Är man inte väldigt lättkränkt om man låter sig provoceras av en kvinna som ammar sitt barn? Du brukar ju tänka hela varvet och det lär ju inte vara som att Isabell satt i bikinitrosor och lät Oliver smutta tutte utan att skyla sig det minsta.

Visst, vi vet inte. Men hur brukar det se ut? 🤔

Det är ju inte heller så att det brukar krylla av pubertala tonårskillar på den här typen av bad utan det brukar ju vara ungar upp till kanske 12 år och sedan en drös betydligt yngre som är där med sina föräldrar. 👩🏻‍🍼

Blir verkligen förvånad att se dig av alla antyda provokationer. Det trodde jag inte om dig gamle vän. 😢
Blir inte det minsta kränkt, däremot föredrar jag lite stil och finess. Uppenbart fanns det en bättre plats där kvinnan kunde sitta lite mer ostört.

Tillhör de där som aldrig i livet skulle ställa mig i badets glasskö utan att ta på mig en tisha.
Citera
2026-08-03, 00:07
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Larvigt. Hur kan amning vara ett problem? Vem fan bryr sig.

Sen kunde hon låtit bli att gråta ut om det.

Men klart som fan att man får amma i det offentliga rummet. Jag kan inte komma på ett enda vettigt motargument.
Citera
2026-08-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Man börjar äta mat gradvis. Det är rätt normalt att helamma i ca ett år ja. Men sedan är det lämpligt att delamma samtidigt som barnet får äta lite annat i ett år till. Två år tror jag WHO rekommenderar.

I sk utvecklingsländer skitäckligt om någon här ammar en 2åring, klipp navelsträngen och gå vidare morsan
Citera
2026-08-03, 00:23
Moderator
tobess avatar
Tycker väl den springande punkten här är vad exakt "poolkanten" innebär. Om det bokstavligen var vid kanten så att det finns risk för att bröstmjölk kan falla ner i badvattnet så känns det väl rimligt att flytta sig någon meter bort. Om det nu var så att det var en bit bort så är det väl skit samma? Bäbisar måste äta och det det är så det går till.

Med det sagt finns det ju också olika tillvägagångssätt för detta. Är det modell att fläska ut tuttarna vid poolen eller gå lite i skymundan och göra det man ska?

Vad som är rätt och fel beror nog mycket på omständigheterna i detta fall.
Citera
2026-08-03, 00:37
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Larv. Det kan ju finnas ett antal anledningar till att hon ombads flytta på sig, oavsett vilken orsak personalen nu uppger. Inget att bli kränkt för eller bli besviken eller vad man nu känner. Bäst både för henne och båda barnen hade väl ändå varit att alla tre satte sig på en lugnare plats medan amningen pågick...
Citera
2026-08-03, 00:42
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Tycker väl den springande punkten här är vad exakt "poolkanten" innebär. Om det bokstavligen var vid kanten så att det finns risk för att bröstmjölk kan falla ner i badvattnet så känns det väl rimligt att flytta sig någon meter bort. Om det nu var så att det var en bit bort så är det väl skit samma? Bäbisar måste äta och det det är så det går till.

Med det sagt finns det ju också olika tillvägagångssätt för detta. Är det modell att fläska ut tuttarna vid poolen eller gå lite i skymundan och göra det man ska?

Vad som är rätt och fel beror nog mycket på omständigheterna i detta fall.

Jag tänker också att mycket lär bero på omständigheter och det känns väl värt att påminna om att det inte tycks vara någon som läst mer än ingressen till artikeln. Sen tror jag inte det handlar om att mamman suttit och dinglat med benen ner i vattnet.

Kollade lite bilder på hur badet ser ut och ca: 2 meter från ena poolsidan är det gräs med en hel del träd som erbjuder skugga. Tycker inte att det låter otänkbart att det vär där det hemska har skett. Nu är jag väl naiv måhända, men jag tror liksom inte att tidningen skulle skrivit om det hela om Isabell hade suttit direkt på poolkanten även om det såklart är spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Bäst både för henne och båda barnen hade väl ändå varit att alla tre satte sig på en lugnare plats medan amningen pågick...

Du tycks känna till omständigheterna...
Citera
2026-08-03, 00:44
Medlem
Hon ville kanske låta 3 åringen fortsätta leka och ville hålla koll på honom. Hursomhelst skitnödigt att ringa tidningen om hon nu gjorde det.
Citera
2026-08-03, 00:52
Medlem
Bara en riktigt sjuk människa sätter sig vid poolkanten och ammar sin unge.
Citera
2026-08-03, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Bara en riktigt sjuk människa sätter sig vid poolkanten och ammar sin unge.

Finns ingen orsak att amma just där.
I värsta fall kunde hon ha tappat barnet ner i vattnet om hon satt vid poolkanten. Om hon bara ammade diskret kan jag tänka mig att poolvakten ingrep av säkerhetsskäl.

Men hon kan ju ha ammat helt öppet eftersom vissa mammor gillar att visa brösten då de anser detta vara "helt naturligt" och blir kränkta och ilskna om någon ANNAN känner obehag eller känner sig kränkt av deras beteende.

Gick på ett föredrag för ett par år sedan. Vi åhörare satt i en halvcirkel med den öppna delen mot talaren. Längst fram satt en världsfrånvarande mamma med ena bröstet hängande konstant naket och en stor slemmig bröstvårta som alla kunde skåda i flera minuter med jämna mellanrum, då barnet bara åt litet då och då. Detta höll väl på 20-30 minuter. Väldigt opassande och oaptitligt.
Citera
2026-08-03, 02:06
Medlem
Pillerburks avatar
Kanske vakten ville förebygga att alla tonårspojkar på badhuset skulle behöva springa runt med synlig erektion genom badshortsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in