2026-07-25, 01:53
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
du skapar dålig stämning och bidrar med dålig energi.

men det är ju så dagens adhd-ungar kan inte göra nåt utan att kolla på mobilen, helt efterblivna i huvudet "öööh tänk om det kommit ett nytt klipp på instagram, ja det har det, o ett till o ett till o ett till o ett till o ett till o ett till..."

SÖK VÅRD DITT ADHD-OFFER

Kan inte du berätta "vem du är" på gymmet - så kan jag avgöra om jag hade stört mig på dig eller tyckt att du var en sköning?
Citera
2026-07-25, 09:28
Medlem
Eittols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Om jag vilar 3 minuter och 30 sekunder mellan ett toppset bänk, på vilket sätt gör det skillnad om jag scrollar i mobilen under vilan? Det går inte fortare för att jag skippar scrollandet.

Sen det där med intensitet, styrketräning är inte ett aerobics-pass, så intensitet när det kommer till styrketräning syftar till hur hög % av 1rm du kör på. Inses ju lätt att om du skall få till hög intensitet så behöver du återhämta dig mellan seten.
Problemet med skrollande mellan seten är att det för väldigt många blir mycket längre uppehåll mellan seten när mobilen kommit fram. Man fastnar så lätt i mobilen och tiden går fortare än om man bara sitter och väntar.
Jag ser det på gymmet varje dag.
Citera
2026-07-27, 11:31
Medlem
S.O.Stolps avatar
Biffar som blir arga när man frågar om dom tar anabola. Dom kan svara ja eller nej istället för att brusa upp. Det är en enkel fråga.
Citera
2026-08-03, 23:43
Medlem
Jag har svårt för alla året runt besökare som svär när det kommer mycket folk i januari, kan det finnas bättre kunder som är med och betalar verksamheten året runt och sedan låter bli att vara i vägen i 11 månader.

Utan alla de skulle årskorten vara dyrare för de/oss som tränar året runt.
Citera
2026-08-04, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarmanGV
Jag har svårt för alla året runt besökare som svär när det kommer mycket folk i januari, kan det finnas bättre kunder som är med och betalar verksamheten året runt och sedan låter bli att vara i vägen i 11 månader.

Utan alla de skulle årskorten vara dyrare för de/oss som tränar året runt.

Det var en klok kommentar tycker jag. Den tar jag med mig. =)
Citera
2026-08-08, 11:19
Medlem
Krappfiskarns avatar
Har börjat se fler ungdomar köra press bakom nacken, både med stång och i smithmaskin. Otroligt uppfriskande att dagens ungdomar börjar gå tillbaka till de riktiga övningarna och slutar tro på lögnerna luffare som AthleanX spred.

Vad jag stör mig på? Att folk inte vaknade upp tidigare till det.
Citera
2026-08-08, 11:27
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Har börjat se fler ungdomar köra press bakom nacken, både med stång och i smithmaskin. Otroligt uppfriskande att dagens ungdomar börjar gå tillbaka till de riktiga övningarna och slutar tro på lögnerna luffare som AthleanX spred.

Vad jag stör mig på? Att folk inte vaknade upp tidigare till det.

Kör ibland klokovpress till och med. Men varför i smith? Det känns inte riktigt riktigt när det kommer till press bakom nacken.
Citera
2026-08-08, 13:27
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Om jag vilar 3 minuter och 30 sekunder mellan ett toppset bänk, på vilket sätt gör det skillnad om jag scrollar i mobilen under vilan? Det går inte fortare för att jag skippar scrollandet.

Sen det där med intensitet, styrketräning är inte ett aerobics-pass, så intensitet när det kommer till styrketräning syftar till hur hög % av 1rm du kör på. Inses ju lätt att om du skall få till hög intensitet så behöver du återhämta dig mellan seten.
Skrolla hur mycket du vill, men lämna maskinen under tiden.
Citera
2026-08-08, 14:20
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Biffar som blir arga när man frågar om dom tar anabola. Dom kan svara ja eller nej istället för att brusa upp. Det är en enkel fråga.

Det är förstås inte bara en "enkel" fråga då det är olagligt med anabola.

Lite som att fråga företagare om de fuskar med skatten.
Citera
2026-08-08, 14:21
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Skrolla hur mycket du vill, men lämna maskinen under tiden.

Vilken maskin?
Citera
2026-08-08, 14:27
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Vilken maskin?
Den du blockerar mellan setten. Ja, skivstång är att betrakta som en maskin.
Citera
2026-08-08, 14:32
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Kör ibland klokovpress till och med. Men varför i smith? Det känns inte riktigt riktigt när det kommer till press bakom nacken.

Jag antar att de gillar den raka pressbanan och tycker de kan köra mer till failure utan risk att skada sig. Jag kör med skivstång stående eller sittande och det kan ju vara jobbigt försöka pressa ut de sista repsen utan att kroppen börjar dansa balett.

Ed Coan gjorde tydligen 180+ i sittande press bakom nacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in