2026-08-03, 14:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är väl bara för demokraterna att starta kampanjen inför midterms.

"Fauci dödade 9 miljoner enligt senator Tommy Tuberville som ansåg att Gud sänt Trump!

Trump belönade Fauci med Presidential Medal of Freedom!"

19 januari 2021, enligt ett arkiverat pressmeddelande från Vita huset, delade Trump ut presidentutmärkelser "som ett erkännande för deras exceptionella insatser i Operation Warp Speed" – det federala projektet för att utveckla COVID-19-vacciner.
Fauci var med på listan.

https://www.yahoo.com/news/fact-check-trump-supposedly-awarded-212700771.html
Jo, det är en möjlig politisk konsekvens att det gör.
Men tror de kommer tänka sig för mer än en gång, och kanske helt låta det vara.
För det är ett enda styrt svart hål med nonsens.

Men frågan om det blir någon politisk konsekvens för personen som ljög så illa där, och från de "egna", för de kan väl inte vara så obegåvade att de tror det dött nästan dubbelt så många i Alabama som det ens finns i hela delstaten.

En sak är säker, kör dom på de siffrorna, så kommer det bara bollals tillbaka till de federala domstolarna, och där har Fauci ryggen fri.
En annan sak som är lite komiskt med förhöret, de hade redan planerat för detta med delstaterna, är inte det rätt tragiskt och varför gick dom inte dit direkt.

Jag förvänta mig det som alltid sker, och precis ingenting.
Citera
2026-08-03, 14:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, det är en möjlig politisk konsekvens att det gör.
Men tror de kommer tänka sig för mer än en gång, och kanske helt låta det vara.
För det är ett enda styrt svart hål med nonsens.

Men frågan om det blir någon politisk konsekvens för personen som ljög så illa där, och från de "egna", för de kan väl inte vara så obegåvade att de tror det dött nästan dubbelt så många i Alabama som det ens finns i hela delstaten.

En sak är säker, kör dom på de siffrorna, så kommer det bara bollals tillbaka till de federala domstolarna, och där har Fauci ryggen fri.
En annan sak som är lite komiskt med förhöret, de hade redan planerat för detta med delstaterna, är inte det rätt tragiskt och varför gick dom inte dit direkt.

Jag förvänta mig det som alltid sker, och precis ingenting.
Det är ju helt perfekt.

Tuberville biter sig själv i arslet med sina påståenden. Eller Trumps mer korrekt.

Hahaha!

Påminner om deras iver om Epstein.
Citera
2026-08-03, 14:54
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Om det finns några bevis eller tecken för vad? Att NIH stod för pengarna eller att viruset kom från labbet? Bor du under en sten?
Att viruset inte kom från något lab kan vi nog med stor säkerhet säga, och det råder vetenskaplig konsensus på det området, så det behöver vi inte diskutera som att det skulle finna något bevis för motsatsen.

Att NIH stod finansierade forskning råder det ju också konsensus kring, och dessutom hade ju Fauci rätt om man utgår från att han använde en definition på GoF som rådde på den myndighet han arbeta den aktuella tiden, som grund för sitt svar.

Och det vet alla som inte bor under just en sten.

Hör av dig.
Citera
2026-08-03, 15:04
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är väl bara för demokraterna att starta kampanjen inför midterms.

"Fauci dödade 9 miljoner enligt senator Tommy Tuberville som ansåg att Gud sänt Trump!

Trump belönade Fauci med Presidential Medal of Freedom!"

19 januari 2021, enligt ett arkiverat pressmeddelande från Vita huset, delade Trump ut presidentutmärkelser "som ett erkännande för deras exceptionella insatser i Operation Warp Speed" – det federala projektet för att utveckla COVID-19-vacciner.
Fauci var med på listan.

https://www.yahoo.com/news/fact-check-trump-supposedly-awarded-212700771.html
Det är nog inte helt långsökt att tro att det hela handlar om just midterms? Enligt alla polls och approval ratings ligger trump ganska illa till. Jag var lite förvånad över att Fauci faktiskt godkändes, men partipiskan viner antagiigen.

Ser också inte troligt ut att Republikanerna skulle tappa senaten i midterms, men huset ser ut att kunna skifta helt och hållet.

Man börjar naturligtvis undra då om hela det här spektaklet med Fauci och att anklaga honom för ditten och datten är Trumps sätt att skapa opinion, och i synnerhet inom den sfär som börjat tröttna på RFK Jr och hans pajaserier.

Jag ser ingen annan förklaring till det hela. Man kommer inte komma fram till något av värde genom att läsa ur Faucis dagboksanteckningar, det måste ju alla förstå. Men man kan älta det hela och ha det på löpet varje dag fram tills midterms....
Citera
2026-08-03, 16:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är nog inte helt långsökt att tro att det hela handlar om just midterms? Enligt alla polls och approval ratings ligger trump ganska illa till. Jag var lite förvånad över att Fauci faktiskt godkändes, men partipiskan viner antagiigen.

Ser också inte troligt ut att Republikanerna skulle tappa senaten i midterms, men huset ser ut att kunna skifta helt och hållet.

Man börjar naturligtvis undra då om hela det här spektaklet med Fauci och att anklaga honom för ditten och datten är Trumps sätt att skapa opinion, och i synnerhet inom den sfär som börjat tröttna på RFK Jr och hans pajaserier.

Jag ser ingen annan förklaring till det hela. Man kommer inte komma fram till något av värde genom att läsa ur Faucis dagboksanteckningar, det måste ju alla förstå. Men man kan älta det hela och ha det på löpet varje dag fram tills midterms....
Det är ett konstigt utspel strax innan midterms och det är som om det är flera komponenter.
De letar efter en syndabock som det ska fokuseras på.

Det som är intressant imo är att Trump drar inte loket. Lika lite som om Epstein.
Han kan inte. Det kommer kastas emot honom om han premierat den de kallar Mengele med medalj.

Nåt försök att mätta sin bas när Trumps polls rasar rent generellt?
De som gillar detta spektakel är i huvudsak konspirationsteoretiker, MAGA-kristna och högerextrema.

Ett politiskt rävspel ses, som för Tuberville.
En personlig vendetta för Rand Paul.

Det har slagit mig att mycket kretsar kring hetsen kring personlig frihet.

Att inte begränsas, inte behöva munskydd, inte förbjudas att gå i kyrkan.
Paul själv var ju ignorant under testperioden och riskerade att bli superspridare i Kapitolium.

Mitt i detta finns ju även RFKjr i ett pågående mässlingutbrott som lämnade ut daganteckningarna.
Han har har initialt varit pådrivande om den medicinska friheten. Föräldrars valfrihet blablabla.

Nu, efter mer än ett år och noll kontroll på spridning, får han göra en U-sväng när han pressas om mässlingvaccin.
Men;
vill ändå skylla på covid. Han har dels åberopat internationella utbrott och i intervjun nyss med CNN var det att vaccinationsschema stördes.

Edit.
Kom nu att tänka på hur Trump uppmuntrade den beväpnade paramilisen som klev omkring i delstaten Michigans kapitolium. På tal om högerextrema alltså.

Edit 2.
Jag har nämnt det i ett annat sammanhang men det berörde nedstängningar vid covid.
(FB) Ytterligare en person har skjutits av ICE (2026-01-24)
Senast redigerad av develi 2026-08-03 kl. 17:07.
Citera
2026-08-03, 18:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är nog inte helt långsökt att tro att det hela handlar om just midterms? Enligt alla polls och approval ratings ligger trump ganska illa till.
Läste nu tråden för Trump och där nämndes de dåliga siffrorna. I länken till expressen står följande:

"Men det finns även republikanska experter på opinionsmätningar som menar att Trump nog borde börja oroa sig en del. Kristen Soltin Anderson är en sådan och säger så här till New York Times:

– Siffror kring 40 procent är inte den politiska katastrof de hade varit för två, tre decennier sedan.

– Men om det stämmer att han ligger på drygt 30 procent, så betyder det att hans egna börjar svika."

Jag har nämnda funderingar i åtanke. Alltså om detta med Fauci är nåt "försök att mätta sin bas när Trumps polls rasar rent generellt?"

Det börjar äta på själva stommen Maga Diehard isf.
Citera
2026-08-03, 19:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Tulsi Gabbard släppte dokumenten som bevisade att RfK Jr talade sanning om labben.

Tulsi Gabbard Exposes US Global Biolab Program
Jah har tittat igenom den där videon och jag ställer mig frågnde till vad det egentligen är som skall bevisa någonting? Tulsi Gabbard verkar minst sagt vag, alterntivt otydlig för att inte säga helt bindgalen och psykotisk.

Varför talar hon inte ur skägget om hon vill "avslöja" och "bevisa" något? Vad är det Fauci har gjort? Hon sitter ju bara och SÄGER att "nu släpper jag bevisen som visar att Fauci finansierade farlig GoF-forskning", men hon visar sen inte VAR. Och i vanlig ordning dyker det upp folk på FB som håller med: "Jaja, där ser man, nu finns det bevis för att Fauci gjorde ditten, och sade datten". Men VAD är det som bevisats!?

Tulsi Gabbard i den youtube video du länkar till är minst sagt komisk:
Citat:
Now, until now, evidence regarding the full existence and funding of these laboratories had been knowingly withheld from you, the American people. Many of these US government funded biolabs are currently or have previously engaged in research using hazardous and highly contagious pathogens and in some cases included dangerous gain of function research with very little visibility or oversight.
...
So this release today breaks new ground as the information surrounding the existence, history, locations, and funding of these USA-funded biolabs has been intentionally covered up by very powerful people who falsely claimed that these biolabs didn't exist.
...
Now, ODNI will continue working closely with partners across the US government to identify exactly where these labs are and what pathogens they contain to end dangerous gain of function research that threatens the health and well-being of the American people and people around the world.

Man häpnar. Tulsi Gabbard menar att de skall släppa BEVIS för att Fauci finansierat farlig GoF-forskning på lab vars platser man nu skall släppa.

Och i slutet av videon säger hon "Now, ODNI will continue working closely with partners across the US government to identify exactly where these labs are and what pathogens they contain ..."

SÅ hon visste alltså inte var de påstådda labben ligger eller vilka virus som där finns? Man bara VET att Fauci har gjort allt det där hemska som man har bevis för, men inte visar, och som man dessutom påstår sig nu skall ta reda på. Ridå.

Och det här är alltså det som Fauci har att hantera i ett senatsförhör? Vad ÄR det här för något egentligen?
Citera
2026-08-03, 19:06
Medlem
GustavAnders avatar
Fauci skulle ha en avtackningsmiddag och hyllningstal, i det knäppa magas värld ska han fängslas?
Maga är en varböld i samhället , psykopater som försöker låtsas att dom är i det allmännas tjänst.
Och magas följare och anhängare är byfånar och mongon.
Senast redigerad av GustavAnder 2026-08-03 kl. 19:09.
Citera
2026-08-03, 19:08
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jah har tittat igenom den där videon och jag ställer mig frågnde till vad det egentligen är som skall bevisa någonting? Tulsi Gabbard verkar minst sagt vag, alterntivt otydlig för att inte säga helt bindgalen och psykotisk.

Varför talar hon inte ur skägget om hon vill "avslöja" och "bevisa" något? Vad är det Fauci har gjort? Hon sitter ju bara och SÄGER att "nu släpper jag bevisen som visar att Fauci finansierade farlig GoF-forskning", men hon visar sen inte VAR. Och i vanlig ordning dyker det upp folk på FB som håller med: "Jaja, där ser man, nu finns det bevis för att Fauci gjorde ditten, och sade datten". Men VAD är det som bevisats!?

Tulsi Gabbard i den youtube video du länkar till är minst sagt komisk:

Man häpnar. Tulsi Gabbard menar att de skall släppa BEVIS för att Fauci finansierat farlig GoF-forskning på lab vars platser man nu skall släppa.

Och i slutet av videon säger hon "Now, ODNI will continue working closely with partners across the US government to identify exactly where these labs are and what pathogens they contain ..."

SÅ hon visste alltså inte var de påstådda labben ligger eller vilka virus som där finns? Man bara VET att Fauci har gjort allt det där hemska som man har bevis för, men inte visar, och som man dessutom påstår sig nu skall ta reda på. Ridå.

Och det här är alltså det som Fauci har att hantera i ett senatsförhör? Vad ÄR det här för något egentligen?
https://www.odni.gov/wp-content/uploads/dlm_uploads/BIOLAB_Slides.pdf

https://www.odni.gov/13629/pr-10-26/

Här är bevis som hon släppt.

Det var biolabb och Fauci ljög om dem.
Citera
2026-08-03, 19:10
Medlem
develis avatar
RFKjr lämnade över daganteckningarna till Paul.

Detta är RFKjrs prioritering när han får frågan om hur nationen borde förbereda sig för en framtida pandemi:

Den "primära skyldigheten" i alla framtida hälsokriser måste vara att "skydda våra konstitutionella rättigheter".

”Du pratar om rättigheter, och jag frågar om en potentiell folkhälsokris som är på kommande”, svarade Bash.

”Ett av misstagen vi gjorde förra gången var att undertrycka de rättigheterna”, sa Kennedy.
”Så folk blev inte hörda. Läkare som säger att man gör fel blev marginaliserade och förtalade.”

https://www.politico.com/news/2026/08/02/rfk-jr-dana-bash-cnn-covid-01021641

Freedom..

Det är en direkt flört med basen som inte vill ha munskydd, inte ta vaccin, inte sluta umgås i större sammanhang såsom megakyrkor och annat.
Som partiellt även är anti-government.

I tiden upp till stormningen av Kapitolium stoltserade Trumpsupportern Feucht, en kristen NAR-anhängare, att han var en superspridare som höll sina evenemang med sång och musik.
Senast redigerad av develi 2026-08-03 kl. 19:21.
Citera
2026-08-03, 19:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
https://www.odni.gov/wp-content/uploads/dlm_uploads/BIOLAB_Slides.pdf

https://www.odni.gov/13629/pr-10-26/

Här är bevis som hon släppt.

Det var biolabb och Fauci ljög om dem.
Men det där är ja bara samma transkript som det jag själv producerade. Vi har hört att hon säger att hon har bevis. MEN VAD ÄR DET SOM BEVISATS? Det där är ju bara en massa länkar som leder till videos och dokument där hon säger att hon har bevis. Men bevis för VAD, och framför allt: VAR ÄR BEVISEN!?

Man inser hur Fauci måste skratta åt dessa pajaser, hela charaden verkar ju bygga på att man SÄGER att man bevisat att han gjort något, men varken Rand Paul eller någon annan verkar kunna visa vad de egentligen menar. Att du aldrig kommer citera något eller visa vad du avser, det vet jag redan, men de som förhör Fauci måste ju ha något mer att komma med än att bara SÄGA att Fauci gjort något.
Citera
2026-08-03, 19:22
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
RFKjr lämnade över daganteckningarna till Paul.

Detta är RFKjrs prioritering när han får frågan om hur nationen borde förbereda sig för en framtida pandemi:

Den "primära skyldigheten" i alla framtida hälsokriser måste vara att "skydda våra konstitutionella rättigheter".

”Du pratar om rättigheter, och jag frågar om en potentiell folkhälsokris som är på kommande”, svarade Bash.

”Ett av misstagen vi gjorde förra gången var att undertrycka de rättigheterna”, sa Kennedy.
”Så folk blev inte hörda. Läkare som säger att man gör fel blev marginaliserade och förtalade.”

https://www.politico.com/news/2026/08/02/rfk-jr-dana-bash-cnn-covid-01021641

Freedom..

Det är en direkt flört med basen som inte vill ha munskydd, inte ta vaccin, inte sluta umgås i större sammanhang såsom megakyrkor och annat.
Som partiellt även är anti-government.

I tiden upp till stormningen av Kapitolium stoltserade Trumpsupportern Feucht, en kristen NAR-anhängare, att han var en superspridare som höll sina evenemang med sång och musik.
Med tanke på att Fauci översåg den högsta massdöden av covid under pandemin i den utvecklade världen så är det inte så märkligt att Kennedy vill riva ut den strukturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in