2026-08-03, 11:14
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Men Floooorence! Jag tycker han har så fin och vänlig blick, tänk att vi tolkar den så olika 🤣
Hur manipulerar han tycker du?

Staffan är den jag inte gillar av dem, även om han var snygg som ung. Så rastlös och självcentrerad!

Ammis skruvar på sig i Pedros famn, hon vill mingla runt och han ser bara henne och inkluderar hela pensiopensionatet i saken så att allt annat än han och Ammis går därifrån hand i hand är myteri. Alla vet vad han känner, vad han och Ammis har sagt till varann, vad Staffan sa när han kom för att prata som man till man. Och hans ungdomstrauman orkar jag inte prata om.

Men jag tycker väl inget om Staffan utan syftade på att Ammis såg ut att må bra med honom och verkade vara mer sig själv.
Citera
2026-08-03, 11:23
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ammis skruvar på sig i Pedros famn, hon vill mingla runt och han ser bara henne och inkluderar hela pensiopensionatet i saken så att allt annat än han och Ammis går därifrån hand i hand är myteri. Alla vet vad han känner, vad han och Ammis har sagt till varann, vad Staffan sa när han kom för att prata som man till man. Och hans ungdomstrauman orkar jag inte prata om.

Men jag tycker väl inget om Staffan utan syftade på att Ammis såg ut att må bra med honom och verkade vara mer sig själv.

Det var ju en kompis-date så det kan berott på det. Utan osäkerheten och trevandet efter bekräftelse i dating-bubblan som säkert drabbar alla där, så kunde hon koppla av helt enkelt. Det blev lättsamt.
Citera
2026-08-03, 14:55
Medlem
Att öppna upp på spelplanen med sitt förflutna som utnyttjad tonåring och alkis, med ledsen spanielblick, ger väl ett tänkt försprång som Ammi genomskådar.
Inte fan vill hon ha honom, med vidhängande problem på riktigt.
Citera
2026-08-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Jag håller med! Låt oss kontakta SVT och skapa lite opinion för att behålla programmet.

https://www.hant.se/kronikor/tramsfrans-svt-gor-fel-nar-de-lagger-ner-ett-sa-alskat-program/11548514

"”Det kryllar inte direkt av program där äldre personer får synas i lite roligare sammanhang”, skriver Frans."

Håller också med! Kan läsa en ytterligare uppfriskande kommentar, nämligen att deltagarna i HR verkade genuina och utan fokus på att bli kändisar eller (det vanliga) influensers. Halleluja! Ogillar wanna-be influensers i rutan.

Men tanken svindlar litet -- Iofs kanske Vlasta skulle ligga bra till, såhär efteråt. Hon har ju visat hur man raggar upp den (åtminstone tidvis) mest åtråvärde. Christin skulle kunna ha en egen blogg för litet mogna femimina kvinnor med makeup, män, mode och hår (!!) som tema.

Katarina eller Marianne skulle kanske kunna köra någon spalt för rådvilla förälskade. Gärna tillsammans så man kan få olika synvinklar.

Terje kanske dyker upp i något tv-program med gitarren i högsta hugg nästa sommar. Som litet "mognare" gästartist på Allsång på Skansen, månntro?
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-03 kl. 15:03.
Citera
2026-08-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Att öppna upp på spelplanen med sitt förflutna som utnyttjad tonåring och alkis, med ledsen spanielblick, ger väl ett tänkt försprång som Ammi genomskådar.
Inte fan vill hon ha honom, med vidhängande problem på riktigt.

Så sant som det var skrivet!
Citera
2026-08-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Men Floooorence! Jag tycker han har så fin och vänlig blick, tänk att vi tolkar den så olika 🤣
Hur manipulerar han tycker du?

Staffan är den jag inte gillar av dem, även om han var snygg som ung. Så rastlös och självcentrerad!

Tycker Pedros blick är ödmjuk och känslig.
Kanske litet blyg. Men han kan nog tända på alla 8 om det behövs.

Staffan är fladdrig och ego-trippad. Han verkar sakna genuinitet. Skulle inte lita på honom från en gång till en annan. Tror han vänder kappan efter vinden.
Citera
2026-08-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Maryam säger högt det alla kvinnor vet. Gäller även för män, som vi såg med Staffan och Pedro. Män är dock rakare i sin kommunikation.
Men varför sitter hon där och håller med om att hon är sååå vacker och att hon är så van att höra detta? När hon får höra att hon ser bra ut säger hon bara 'ja' flera gånger. Blase på män? Så vansinnigt vacker är hon väl inte....
Citera
2026-08-03, 15:34
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Men varför sitter hon där och håller med om att hon är sååå vacker och att hon är så van att höra detta? När hon får höra att hon ser bra ut säger hon bara 'ja' flera gånger. Blase på män? Så vansinnigt vacker är hon väl inte....
Gissar att det är för att hon kommer från en annan kultur där det är okej att tycka att man är vacker, samt få komplimanger utan att fåna sig som en svensk och säga äsch då.
Citera
2026-08-03, 15:41
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Håller också med! Kan läsa en ytterligare uppfriskande kommentar, nämligen att deltagarna i HR verkade genuina och utan fokus på att bli kändisar eller (det vanliga) influensers. Halleluja! Ogillar wanna-be influensers i rutan.

Men tanken svindlar litet -- Iofs kanske Vlasta skulle ligga bra till, såhär efteråt. Hon har ju visat hur man raggar upp den (åtminstone tidvis) mest åtråvärde. Christin skulle kunna ha en egen blogg för litet mogna femimina kvinnor med makeup, män, mode och hår (!!) som tema.

Katarina eller Marianne skulle kanske kunna köra någon spalt för rådvilla förälskade. Gärna tillsammans så man kan få olika synvinklar.

Terje kanske dyker upp i något tv-program med gitarren i högsta hugg nästa sommar. Som litet "mognare" gästartist på Allsång på Skansen, månntro?

"Ragga rätt" med Vlasta- varför inte.
"Hår-hörnan" med Christin blir toppen, hon kan ha en spalt i M-magasin.
"Spalt Romantik" kan de köra ihop Katarina eller Marianne.
Och "Tango med Terje kan ju bli en återkommande sommargrej på svt.
Bra tankar där

Och vi spammar SVT nu, vi vill ha mer romantik.
Citera
2026-08-03, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
"Ragga rätt" med Vlasta- varför inte.
"Hår-hörnan" med Christin blir toppen, hon kan ha en spalt i M-magasin.
"Spalt Romantik" kan de köra ihop Katarina eller Marianne.
Och "Tango med Terje kan ju bli en återkommande sommargrej på svt.
Bra tankar där

Och vi spammar SVT nu, vi vill ha mer romantik.

Mer romantik! Mer romantik!
Citera
2026-08-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Gissar att det är för att hon kommer från en annan kultur där det är okej att tycka att man är vacker, samt få komplimanger utan att fåna sig som en svensk och säga äsch då.

Ja, så är nog fallet.
Men när jag får komplimanger brukar jag säga "tack" eller "vad snällt sagt" osv.

Alla är olika. Är glad att dessa personer har förgyllt tv-rutan litet på söndagarna. Den här säsongen är den enda jag sett, men gillar programmet.
Citera
2026-08-03, 15:54
Medlem
Fråga de andra männen om Vlasta hade rätt raggningsteknik. Vad säger de andra kvinnorna om Vlasta.
Att stå upp på bordet för att synas. Gör man så ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in