2026-08-03, 06:44
Medlem
Pedro önskar en kvinna som inte inkräktar för mycket på hans förhållande med sin dotter. Där är Ammis perfekt. Han verkade dock rygga tillbaka när hon nämnde 900 m ? mellan deras bostäder. Nej, jag tror inte på de båda som par. Pedro önskar för mycket frihet.
Att vara 9 dagar på plats med en enda uppgift att hitta en partner. Dessutom med konkurrens. Vilken uppgift. De är ju inte 20 åringar direkt, då det kan vara dans natten lång. Att bara leta efter en partner för man vill ha sällskap eller hjälp i köket, då är man illa ute. Där tror jag är skillnaden mellan man och kvinna. Ingen av dessa deltagarna behöver en partner till stora middagar på slottet eller nobelfesten.
Avstånden mellan deltagarna är ett dilemma, även om någon påstår motsatsen. Som ung är man beredd att flyga till världens ände, men vid 60 - 70 plus ? Att båda bor i Stockholm får jag verkligen inte hoppas är avgörande.
Var i hela friden gömmer sig Armando?
Senast redigerad av Ajamaja 2026-08-03 kl. 07:33.
Citera
2026-08-03, 07:21
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Staffan verkar inte "in tune with" sig själv. Något skaver. Anar att han tröttnar lätt och går vidare i ett evigt sökande. Verkar fladdrig och kanske inte mycket "att hålla i handen när åskan går,"

Hoppas det går bra mellan Ammis och Pedro. Han är trevlig, stabil och verkar intelligent, ser bäst ut och tycks ha ett djup. Hon är gladlynt, positiv och livsbejakande.

Med har han humor? Är han för träig för den pigga Ammis? Hon verkar ha en stor aptit på vad livet kan erbjuda och vill uppleva nya saker. Om de fortsätter tillsammans, kommer han att känna sig utanför hennes stora skara av barn och barnbarn som hon verkar oerhört tight med?

Tja, Pedro får väl se vad han kan överraska henne med för nya upplevelser. En ballongfärd, om inte annat.
Staffans historia var att han stängde av känslorna som ung och sedan agerat lite som en player, uppfattade jag det. Jag tror att han har det svårt med åldrandet och sin plats i det. Ammis var den som med sitt yttre och pigga stil påminde mest om en ung kvinna som han trodde sig kunna hantera. De övriga var nog för mogna och krävande för honom, därav ursäkter om avstånd.

Motsatser dras till varandra, men jag tror att Pedro och Ammis förblir goda vänner, även om jag hoppas att jag har fel.
Citera
2026-08-03, 07:24
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
När jag såg det här, så tänkte jag på vilken attraktion jag känner till kvinnorna i programmet. Självfallet enbart utifrån det jag sett i sju avsnitt:

Maria, Ella-Britt: Enkelspåriga kvinnor med kaninkokar-potential, dålig förmåga att analysera motparten.
Rose, Vlasta: Inte min typ alls, kan du inte lyssna, så kan vi inte prata, inte speciellt roliga heller.
Ammis, Christin, Kerstin, Lilly: Trevliga, rätt average, friendship material, ingen attraktion.
Inger, Katarina: IRL skulle vi ev. kunna attraheras av varandra, mer djup än de tidigare damerna.
Marianne, Maryam: De två jag fokuserat på först, båda har mer än männen i HR pallar, jag gillar båda.

Känns rätt OK, 2 av 12 i första ledet och två till som jag fortsatt med. Fast det verkar som om man fått hålla sig undan rätt rejält om man blivit paxad av någon annan...
Maryam säger högt det alla kvinnor vet. Gäller även för män, som vi såg med Staffan och Pedro. Män är dock rakare i sin kommunikation.
Citera
2026-08-03, 08:13
Medlem
Maryam säger högt vad? Jag blev som sagt förvånad över hennes intresse för han den tråkiga som jag inte minns namnet på. Trodde hon skulle ha lite högre krav än så.
Citera
2026-08-03, 10:02
Medlem
krass2014s avatar
Jag håller med! Låt oss kontakta SVT och skapa lite opinion för att behålla programmet.

https://www.hant.se/kronikor/tramsfrans-svt-gor-fel-nar-de-lagger-ner-ett-sa-alskat-program/11548514

"”Det kryllar inte direkt av program där äldre personer får synas i lite roligare sammanhang”, skriver Frans."
Senast redigerad av krass2014 2026-08-03 kl. 10:11.
Citera
2026-08-03, 10:06
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Eller hur, det hade vi ju velat se........ hur kan de missa att filma detta, det borde ju blivit väldigt bra tv.....

Ja tyvärr har de ju kretsat hela programmet runt Ella-Britt, Vlasta, Göran och Terje... Och missat mycket som vi VILLE se!
Citera
2026-08-03, 10:08
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ja tyvärr har de ju kretsat hela programmet runt Ella-Britt, Vlasta, Göran och Terje... Och missat mycket som vi VILLE se!

Ja det är ju så mycket bättre program nu jämfört med den första säsongen, men det finns förbättringspotential.
Citera
2026-08-03, 10:09
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ja! Det var första ggn hon såg ut att trivas och tog ut svängarna och visade finesserna med lilla trollet. Till skillnad från dig hade jag hoppats på det. Jag ser inte att hon trivs med Pedro. Han är manipulativ, har obra blick.

Men Floooorence! Jag tycker han har så fin och vänlig blick, tänk att vi tolkar den så olika 🤣
Hur manipulerar han tycker du?

Staffan är den jag inte gillar av dem, även om han var snygg som ung. Så rastlös och självcentrerad!
Citera
2026-08-03, 10:20
Medlem
krass2014s avatar
Citat:

Staffan är den jag inte gillar av dem, även om han var snygg som ung. Så rastlös och självcentrerad!

Han kanske inte är lika motiverad att ha en relation som de andra, men gärna en kul stund och lite kvinnlig uppmärksamhet. Eller så har jag helt fel och han har bara så svårt att nå fram med det han egentligen vill.....
Citera
2026-08-03, 10:21
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Han kanske inte är lika motiverad att ha en relation som de andra, men gärna en kul stund och lite kvinnlig uppmärksamhet. Eller så har jag helt fel och han har bara så svårt att nå fram med det han egentligen vill.....

Han är lite svår att läsa faktiskt!
Citera
2026-08-03, 10:24
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Han är lite svår att läsa faktiskt!

Han kunde gett bort sin date kan jag tycka, han mådde ju inte ens bra. Fanns ju de som hade behövt den mer. Och inte så kul tv med en kompis-date heller.
Citera
2026-08-03, 10:27
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Han kunde gett bort sin date kan jag tycka, han mådde ju inte ens bra. Fanns ju de som hade behövt den mer. Och inte så kul tv med en kompis-date heller.

Han hostade sig uppför backen och satt där febrig!
Men jag tror han är betuttad i Ammis på riktigt och inte ville missa chansen.

Men jag trodde som sagt han charmat Ammis, de såg kära ut, men dejten verkade snarare ha fått henne mer säker på Pedro!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in