Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Det är nog inte helt långsökt att tro att det hela handlar om just midterms? Enligt alla polls och approval ratings ligger trump ganska illa till. Jag var lite förvånad över att Fauci faktiskt godkändes, men partipiskan viner antagiigen.
Ser också inte troligt ut att Republikanerna skulle tappa senaten i midterms, men huset ser ut att kunna skifta helt och hållet.
Man börjar naturligtvis undra då om hela det här spektaklet med Fauci och att anklaga honom för ditten och datten är Trumps sätt att skapa opinion, och i synnerhet inom den sfär som börjat tröttna på RFK Jr och hans pajaserier.
Jag ser ingen annan förklaring till det hela. Man kommer inte komma fram till något av värde genom att läsa ur Faucis dagboksanteckningar, det måste ju alla förstå. Men man kan älta det hela och ha det på löpet varje dag fram tills midterms....
Det är ett konstigt utspel strax innan midterms och det är som om det är flera komponenter.
De letar efter en syndabock som det ska fokuseras på.
Det som är intressant imo är att Trump drar inte loket. Lika lite som om Epstein.
Han kan inte. Det kommer kastas emot honom om han premierat den de kallar Mengele med medalj.
Nåt försök att mätta sin bas när Trumps polls rasar rent generellt?
De som gillar detta spektakel är i huvudsak konspirationsteoretiker, MAGA-kristna och högerextrema.
Ett politiskt rävspel ses, som för Tuberville.
En personlig vendetta för Rand Paul.
Det har slagit mig att mycket kretsar kring hetsen kring personlig frihet.
Att inte begränsas, inte behöva munskydd, inte förbjudas att gå i kyrkan.
Paul själv var ju ignorant under testperioden och riskerade att bli superspridare i Kapitolium.
Mitt i detta finns ju även RFKjr i ett pågående mässlingutbrott som lämnade ut daganteckningarna.
Han har har initialt varit pådrivande om den medicinska friheten. Föräldrars valfrihet blablabla.
Nu, efter mer än ett år och noll kontroll på spridning, får han göra en U-sväng när han pressas om mässlingvaccin.
Men;
vill ändå skylla på covid. Han har dels åberopat internationella utbrott och i intervjun nyss med CNN var det att vaccinationsschema stördes.
Edit.
Kom nu att tänka på hur Trump uppmuntrade den beväpnade paramilisen som klev omkring i delstaten Michigans kapitolium. På tal om högerextrema alltså.
Edit 2.
Jag har nämnt det i ett annat sammanhang men det berörde nedstängningar vid covid.
(FB) Ytterligare en person har skjutits av ICE (2026-01-24)