2026-08-03, 13:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Så om de gör en film om fotboll, så måste de göra en om hockey också?

Det är stor skillnad på att göra en film om en sport och att göra en film där man förlöjligar ett specifikt politiskt parti bara en knapp månad innan valet.
Citera
2026-08-03, 13:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det stora problemet här är SD.
De accepterar situationen.

Även Moderaterna har beljugits och hånats i svt tidigare.
Ingen reaktion från moderaterna då.

Vi har samma problem med bbc i england (kanske värre)

Ingen bryr sig om att skolan, svt, polis och rättsväsende blir allt mer dysfunktionell.

SD var ju med och godkände att SVT skulle bli skattefinansierat så att ingen kunde undgå att betala.
Citera
2026-08-03, 13:11
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Fast du tycks ju mena att filmen är anti-SD?
Jag tror att det är syftet men jag tror inte den kommer påverka. Om den påverkar blir det snarare motsatt effekt!
Citera
2026-08-03, 13:32
Medlem
Borraolmmoss avatar
Själv tycker jag att man inte borde få göra parodier av mein fuh- eh, Jimmie. Egentligen borde man bara göra parodier av skit partier (vänsterblocket) istället… inte som att de redan gör parodier av alla partier inte bara SD…

Hela SVT och alla ”kulturella” instanser är jävla Woke, de kommunist jävlarna vill förtrycka yttrandefriheten och därför tycker jag att vi borde göra det olagligt att kritisera nazister- eller jag menar rasister… jag menar… ni förstår vad jag menar.
Heil Jimmie! Eller på svenska, Heja Jimmie!
Citera
2026-08-03, 13:36
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag har ingen direkt åsikt om flaggan eftersom jag inte har sett mer än trailern, men det är ju en komedi som driver med främst Sverigedemokrater.

Om du inte sett mer än trailern så vet du alltså inte någonting utan du gissar och antar efter känsla? Fascinerande...

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag tror...

Amen.
Citera
2026-08-03, 13:47
Medlem
Känns bara som att folk har svårt för humor. SVT gjorde parodi redan på dåvarande statsministern i form av en sko. Om man nu ska tala om opartiskhet, hur opartisk är skribenten som framför detta problem?
Citera
2026-08-03, 14:06
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
En bekant som råkat sett detta på Youtube har nu blivit så lack på SF/SVT att han öppet gått ut med att ändra sin åsikt politiskt
Citera
2026-08-03, 14:19
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Om du inte sett mer än trailern så vet du alltså inte någonting utan du gissar och antar efter känsla? Fascinerande...
Man ser ändå lite på trailern åt vilket håll det kommer att gå men jag antar att du har rätt, vi får vänta till filmen släpps innan vi uttalar oss om hur SD framställs.

Fast eftersom det här är ett diskussionsforum kanske vi kan spekulera lite, vad tror du är troligast givet vad vi vet hittills om filmen:
A. Det är en satirisk film där SD-anhängarna framställs som korkade rasister?
B. Det är en feelgoodkomedi i stil med Tillsammans där SD framställs som lite gulliga personer som menar väl?
Citera
2026-08-03, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Känns bara som att folk har svårt för humor. SVT gjorde parodi redan på dåvarande statsministern i form av en sko. Om man nu ska tala om opartiskhet, hur opartisk är skribenten som framför detta problem?
Detta gäller främst datumet, kunde väntat till veckan efter valet inte strax före.
Citera
2026-08-03, 14:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Nytt försök av (S)VT således. Blå ögon kom ju också ett valår. Denna gång med nidbild således.

Jo det är ju allt märkligt att detta får tillåtas i en sk demokrati. Att statliga pengar ska gå till att svartmåla ett enskilt parti. Samma varje gång.

Skulle man nu ärligt vilja göra en skämtfilm skulle ju tex MP passa mycket bättre. Hur de skriker om bensin, sedan hemmavid har bästa SUV och några amerikanare...
Citera
2026-08-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Detta gäller främst datumet, kunde väntat till veckan efter valet inte strax före.

Så SD har så dålig politik så en film påverkar deras väljare?

Ja, deras politik är enligt mig och många mer tämligen usel men som sagt lite satir påverkar nog väldigt lite. Troligen påverkar det mer att ha knarkare och pedofiler i partiet och allmänt lågbegåvade.
Citera
2026-08-03, 14:52
Medlem
Duvlorts avatar
Av det lilla man får se av trailern verkar det mest vara en idéstöld av En man som heter Ove?
Den verkar vara påkostad i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in