Citat:
Ursprungligen postat av
flb3455
Jag frågar åt en kompis.
Om kompisen vill bli av med sin fru och avsiktligen orsakar en båtolycka på havet, och frun och barn dör i olyckan. gäller fortfarande ’straffrabatten’ att han inte ska åtalas för att han redan har lidit stor personlig förlust?
Citat:
Ursprungligen postat av
Barbord
Också rentav jävla oansvarigt av familjen att ge sig ut i en sån värdelös och skraltig skitbåt. Skithögen går för långsamt för att kunna göra en ordentlig gir, eller vettig acceleration.
Det här är ju så långsökt tänkt att det finns ju ingen logik i detta ?
Ungefär som då bron vid Tjörn blev pårammad, och att en familj skulle sitta och
tälta uppe på bron och vänta tills att ny båt rammar in i bropelarna ?
Lika korkat ?
Du kanske ska ta och avsluta dina kontakter med "din kompis" ?
Verkar inte riktigt frisk, om man säger så ?
Nej men det hör väl till sakens natur att man irritierar sig på sin sambo, whatever, ibland, det är ju bara mänskligt.
Ytterst få dock som sätter sina planer i verket, tack och lov....
Citat:
Ursprungligen postat av
Nyus
Finns noll fakta på det du skriver och flytväst är en falsk trygghet som vissa organisationer gärna talar om.
Jag är på havet cirka 300 dagar om året och har faktiskt aldrig flytväst.
Däremot har jag sele som håller mig kvar i båten när det är riktigt dåligt väder.
Du har förstås rätt om detta att flytvästen ger en falsk trygghet. På det viset att
det är vanligen kylan som dödar. Blir du inte hittad inom några timmar och det är riktigt kallt i vattnet så kan det vara godnatt.
James von Reis var åklagaren som satte dit flygplanskaparen Elin Ersson.
Här finns en tråd om Erssons överklagande till Hovrätten där von Reis snarare krävde ett
hårdare straff:
(FB) Elin Ersson (stoppade asylflygplan) överklagar till Hovrätten
Hovrätten fastställde Tingsrättens dom, så på det viset så fick von Reis igenom delar av sina
krav i vart fall.
Jag gissar att von Reis får igenom det här. Men att Ryssland kan sätta sig på tvären.
I synnerhet med bakgrund av de många kabelsabotage som har skett nyligen.
Blir det samma visa som med Kaptenen på tankern Thetis som gick på grund och lotsen fick skulden ?
Lotsen blev visst fyrvaktare. Fastän det var ett grund som Sjöfartsverket kände till, men som saknades på de nyare sjökorten. Av oklar anledning. Ryssland/Sovjet var nog mycket hotfulla om att Kaptenen skulle frikännas. Och Sjöförklaringen gav istället lotsen skulden.