2026-08-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Missbrukare är mästare på att hitta på bortförklaringar och ljuga. Mer regel än undantag. Tycker nog att det var en naiv och menlös polis som gick på detta och att han slapp undan..Ciara lät sig inte luras i alla fall och därmed följderna av den händelserika natten.
Kan du förklara hur den naive, menlöse polisen, efter kontroll, lät sig luras av vad som visade sig vara korrekta uppgifter?
Citera
2026-08-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Kan du förklara hur den naive, menlöse polisen, efter kontroll, lät sig luras av vad som visade sig vara korrekta uppgifter?
Han kanske var trött efter nattpass och orkade inte göra sitt jobb? Eller också hade han den käcka och präktiga allsångsledaren i mannaminne.? Svårt att veta exakt hur han kom undan fadäsen.
Senast redigerad av Vipan 2026-08-02 kl. 21:56.
Citera
2026-08-02, 22:56
Medlem
Citat:
Det är otaliga brottslingar som går fria av olika anledningar. I 2 år har du försvarat MånsPetter från allt han gjort men förgäves. Det finns orsaker varför han hamnat där han är. Crasch bom bang och helt självförvållat.
Citera
2026-08-03, 00:09
Medlem
Citat:
Nu var det nog inte särskilt akut eftersom uttaget gjordes till ett planerat inköp morgonen efter. Polisen kontrollerade uppgifterna med säljaren som verifierade att det stämde.
Det som INTE är verifierat är att det har något med trådens ämne, Måns Zelmerlöw, att göra övht.

Ja just detta har jag också läst. Polisen skulle väl troligtvis inte släppt personen ifråga om inte polisen just hade kunnat verifiera att det hen sa var sant och att det inte fanns ett enda brott som de kunde hålla kvar personen för.

För mig låter det inte konstigt alls det finns många på Blocket o.d som vill ha betalt kontant och om man nu vet med sig att man ska göra en affär med någon tidigt dagen efter så vill man kanske ha lite framförhållning för att slippa hålla på med detta just tidigt på morgonen.

Att ta ut just 6000 kr kräver ju oftast 3 bankomatuttag då du endast brukar få ta ut 2000 kr i taget då kan man väl ha förståelse för att hen gjorde uttaget på natten om hen ändå var ute då.

Jag kan tycka att grejen med kontanter har blivit helt sjuk nu blir alla som vill betala med kontanter alternativt sätta in kontanter på banken sedda som kriminella. Upplever att det har gått helt överstyr. Känner personer i min närhet som har råkat ut för detta utan att på något sätt hålla på med brottslighet.
Senast redigerad av subtleoak 2026-08-03 kl. 00:53.
Citera
2026-08-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Trams, Måns Petter Albert fixade till det i efterhand, pengarna de var tänkta för kvinnan med snopp.

Ok så du menar på fullaste allvar att polisen i Sverige hjälper till så att en i det här fallet MZ kan ”fixa till” uppgifter i efterhand för att gynna kändisar?

Det är ganska allvarliga anklagelser mot rättsväsendet, enbart för att dina egna fantasier ska gå ihop.

Polisen kontrollerade uppgifterna med säljaren direkt, konstaterade att inget brott hade begåtts och avskrev saken.

Jag kan säga att jag har stort förtroende för polisens arbete vilket bara blir bättre och bättre och vet du så blåögda är de inte som du vill framställa dem.
Citera
2026-08-03, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Missbrukare är mästare på att hitta på bortförklaringar och ljuga. Mer regel än undantag. Tycker nog att det var en naiv och menlös polis som gick på detta och att han slapp undan..Ciara lät sig inte luras i alla fall och därmed följderna av den händelserika natten.

Så nu är polisen alltså både ”naiv och menlös”, bara för att de gjorde sitt jobb, kontrollerade uppgifterna med säljaren och avskrev saken?

Ni tvingas anklaga svensk polis för att vara inkompetenta och påstå att de är lättlurade och att de går på vilka historier som helst.

När till och med rättsväsendets faktiska kontroller avfärdas som ”naiva lögner” så har du/ni nog spårat ur helt.

Jag anser till motsats från dig att polisen gör ett bra jobb.
Citera
2026-08-03, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Vad gjorde han i dom kvarteren mitt i natten tror du? Det har ju varit otaliga rubriker både här och där angående släpkärran. Det var en annons på Blocket och vem köper en släpkärra mitt i natten kontant? Att han klarade sig även den gången tillhör hans ständiga tur här i livet.
Vilka kvarter?
Folk har sett MZ lämna Stureplan.
Sedan har ingen så vitt känt sett till honom efter det. Såg du honom?

Kändisen i lägenheten är okänd. Men kunde bevisa för polisen att kontanterna var för ett köp på blocket nästa morgon dvs Söndag.
Det är många säljare på blocket som kräver kontant betalning så att pengarna ej syns på deras bankkonto.
Kommer det in inkomster på bankkontot så dras de av från socialbidraget om de har det.
Så så ligger det till med kontant betalning.

EDIT: Det spelar ju ingen roll vem den okända kändisen var. Eftersom inget brott begåtts. Polisen la ner misstankarna på plats efter undersökning. Så?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-08-03 kl. 01:37.
Citera
2026-08-03, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Vad gjorde han i dom kvarteren mitt i natten tror du? Det har ju varit otaliga rubriker både här och där angående släpkärran. Det var en annons på Blocket och vem köper en släpkärra mitt i natten kontant? Att han klarade sig även den gången tillhör hans ständiga tur här i livet.

Det blir ganska komiskt hur du använder uttryck som ”dom kvarteren” för att få det att låta skumt.

Det handlar om Östermalm ett av Sveriges tryggaste och mest exklusiva bostadsområden.

Det fanns konkreta bevis för ett Blocket-köp nästa morgon. Polisen kontrollerade detta direkt med säljaren och avskrev saken. Att en säljare kräver kontanter för att slippa synliga banköverföringar (t.ex. vid socialbidrag) är helt normal.

Det är ganska förvånande vilka konspirationsteorier ni måste koka ihop. Att ni misstänkliggör vanliga bostadskvarter och avfärdar polisens kontroller visar bara att era argument är helt slut.
Citera
2026-08-03, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Hahaha, denna är roligare än fjolårets 🤣.
Vithårig, loj publik som kunde bry sig mindre om hans hoppande i trädgården.

Vad exakt är roligt kan du delge oss andra det?

Jag ser bara en snygg kille som alltid är vältränad, professionell och levererar fullt ut på scenen som i alla andra sammanhang. Vad kallas de nu igen? Proffs har jag för mig.

Vi kanske inte pratar om samma person?

Det blir ganska komiskt hur du desperat kastar in skratt-emojis och försöker piska upp en stämning som ingen annan i tråden håller med om. Och vet du det är både barnsligt, löjligt och omoget enligt mig.
Citera
2026-08-03, 03:06
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
[...]
Det fanns konkreta bevis för ett Blocket-köp nästa morgon. Polisen kontrollerade detta direkt med säljaren och avskrev saken. Att en säljare kräver kontanter för att slippa synliga banköverföringar (t.ex. vid socialbidrag) är helt normal.
[...]

Herregud, du fortsätter att fylla tråden med lögner!! Så du menar att Polisen ringde och väckte en random Blocket-försäljare kl 04 på natten för att kolla om sexmissbrukaren MånsPetterAlbert skulle köpa en släpvagn eller en Transa?? Hade denna släpvagnsägare försörjningsstöd (Soc) som sin inkomst?
Citera
2026-08-03, 03:17
Medlem
Eftersom man publicerar eländet måste det ändå vara en väldigt bra dag med högt tryck... bra pr.
Och jisses vad du isf -trots den påstådda icke-händelsen- ändå måste kriga med näbbar & klor för sakens skull? Vem med ryggen fri behöver bete sig sä lol

Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Vad exakt är roligt kan du delge oss andra det?

Jag ser bara en snygg kille som alltid är vältränad, professionell och levererar fullt ut på scenen som i alla andra sammanhang. Vad kallas de nu igen? Proffs har jag för mig.

Vi kanske inte pratar om samma person?

Det blir ganska komiskt hur du desperat kastar in skratt-emojis och försöker piska upp en stämning som ingen annan i tråden håller med om. Och vet du det är både barnsligt, löjligt och omoget enligt mig.
Citera
2026-08-03, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Herregud, du fortsätter att fylla tråden med lögner!! Så du menar att Polisen ringde och väckte en random Blocket-försäljare kl 04 på natten för att kolla om sexmissbrukaren MånsPetterAlbert skulle köpa en släpvagn eller en Transa?? Hade denna släpvagnsägare försörjningsstöd (Soc) som sin inkomst?

Herregud, du verkar ha drabbats av totalt tunnelseende eftersom du inte ens klarar av att läsa innantill.

Var står det att polisen ringde mitt i natten?

Välkommen till den moderna världen.

Polisen behöver självklart inte väcka någon klockan 04 för att verifiera en affär. Det räcker att de kontrollerar meddelandefunktioner, SMS och chattloggar direkt i telefonen på plats. När den digitala tidslinjen och Blocket-meddelandena stämmer så avskrivs saken.

Du bör nog uppdatera dig då du verkar en aning förlegad.
Senast redigerad av subtleoak 2026-08-03 kl. 03:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in