2026-08-02, 12:45
Medlem
Det är förstås extra provocerande när man har blattar i auktoritetspositioner som reglerar, bötfäller, och utövar makt mot ursprungsbefolkningen. Av samma anledning är blattar i säkerhetskontrollen på flygplatser mycket provocerande.

Blattar i auktoritetspositioner, i synnerhet sådana vars kräv inte är lika stringenta såsom parkeringsvakt eller biljettkontrollant, brukar ha enormt hävdelsebehov. Minsta ifrågasättande av deras auktoritet bemöts av aggressivitet mer lik en småkriminell snarare än en statens hantlangare. De kommer undan med det eftersom myndigheterna och i synnerhet snutjävlarna håller dem om ryggen.

Finns inte så mycket man kan göra tyvärr, förutom att hånle åt deras tragiska levnadsöde. Parkeringsvakt? Ingenting man drömmer om att bli som barn, det är ju något samhällets bottenskrap blir.
Citera
2026-08-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ditt beteende är inte ett dugg bättre. Polisen har viktigare saker att göra än att engagera sig i sådana petitesser.

De lappade bilar som inte betalat, vilket är deras jobb. Helt korrekt.

De parkerade där det är p-förbud. Det får man ofta göra i några minuter för kortare ärenden inom några minuter. Inte fel det heller eller kriminellt eller ett brott som du påstår.

Du får enligt svensk lag absolut inte parkera på p-förbud i några minuter för att gå in i en butik och handla. Det räknas absolut som parkering om det kan bevisas. Dock så har många privata parkeringsbolag och även domstolar praxis om viss tid man får vara ifrån bilen när man aktivt lastar in och ur saker om det inte går att bevisa att du gjorde annat. Men att stanna för att handla är absolut en parkering i lagens mening.

Det handlar inte om hur lång tid du är borta från fordonet utan vad syftet var.

Transportstyrelsen:
Vad är parkering?
Parkering är en uppställning av ett fordon med eller utan förare. Uppställningen sker av någon anledning som

inte föranleds av trafikförhållandena
inte sker för att undvika fara, eller
inte sker för på- eller avstigning eller på- eller
avlastning av gods.
Citera
2026-08-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jvlap
ALLT NEDAN ÄR DOKUMENTERAT MED FOTO/VIDEO!

Två parkeringsvakter antagligen mellanöstern bötfäller bilar för att de inte betalat avgift
De kör sedan 30 meter och ställer sig där det är parkeringsförbud. Ett grövre brott än att inte ha betalat sin avgift.
De går båda in till en delikatessbutik stannar där i 15 minuter och sedan kommer de ut med 2 matkassar, uppenbart för privat konsumtion.
Jag konfronterar dem: "vad fan gör ni ni bötfäller en bil och sen ställer ni er själva ännu värre???!"
På klassiskt mellanösternmaner blir de aggressiva, de går hotfullt mot mig, tar kort på min bil med regplåt, hotar mig med att de nu har mitt regnr och jag ska passa mig. De uppträder aggresssivt och försöker få mig att slå dem osv.

Allt detta är dokumenterat via foton, video osv!!!! typ ALLT!

Jag ringer polis de vägrar ta upp min anmälan! Jag upprepar att jag faktiskt vill göra en anmälan och att det är ett rätt allvarligt brott när personer med myndighetsutövning hotar med reprissalier! Men NEJ de kommer inte ta upp min anmälan säger hon! (??!?) Det kommer behandlas som "tips" ? alltså vad fan!?

Lite senare ringer jag polisen igen och säger att jag vill anmäla de som mottager anmälningar för tjänstefel. Då får jag vänta 20 min sen blir jag bortkopplad!!!

Sverige ska inte vara såhär. Vad ska jag göra? Posta alla bevis/foton/filmer här? Göra en youtubefilm?
Nu vet vi jue inte var detta förekom.
Men polisen har jue ingenting med hur man står så länge man inte står på gatan.

Är det någon form av parkeringsplats så är den enda som kan göra något åt det markägaren och inte polisen.

Sen har du rätt i att polisen är skyldig att ta upp anmälan trots att den är strunt och inte kommer leda till något alls.

Som sagt kontakta markägaren och babbarnas arbetsgivare istället för polisen.
Citera
2026-08-02, 13:41
Moderator
Schlesiens avatar
Polis hantering av ditt försök till anmälan, okänd plats, okänd ort och tidpunkt är inte KoMiOV.

Vi försöker i BoB.

Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Brott och brottsbekämpning

/Moderator
Citera
2026-08-02, 15:52
Medlem
Glödskals avatar
Citat:

Två parkeringsvakter antagligen mellanöstern bötfäller bilar för att de inte betalat avgift
De kör sedan 30 meter och ställer sig där det är parkeringsförbud. Ett grövre brott än att inte ha betalat sin avgift.
De går båda in till en delikatessbutik stannar där i 15 minuter och sedan kommer de ut med 2 matkassar, uppenbart för privat konsumtion.
Jag konfronterar dem: "vad fan gör ni ni bötfäller en bil och sen ställer ni er själva ännu värre???!"
På klassiskt mellanösternmaner blir de aggressiva, de går hotfullt mot mig, tar kort på min bil med regplåt, hotar mig med att de nu har mitt regnr och jag ska passa mig. De uppträder aggresssivt och försöker få mig att slå dem osv.

Jag ringer polis de vägrar ta upp min anmälan! Jag upprepar att jag faktiskt vill göra en anmälan och att det är ett rätt allvarligt brott när personer med myndighetsutövning hotar med reprissalier! Men NEJ de kommer inte ta upp min anmälan säger hon! (??!?) Det kommer behandlas som "tips" ? alltså vad fan!?

Lite senare ringer jag polisen igen och säger att jag vill anmäla de som mottager anmälningar för tjänstefel. Då får jag vänta 20 min sen blir jag bortkopplad!!!

Sverige ska inte vara såhär. Vad ska jag göra? Posta alla bevis/foton/filmer här? Göra en youtubefilm?

Det finns flera mer eller mindre kända bloggare, aktivister eller alternativmedia som skulle älska en sådan här sak. Oavsett vad dy tycker om dem kan de få arbeta för dig.
Citera
2026-08-02, 16:34
Medlem
Citat:

Brukar du polisanmäla personer ofta?
Citera
2026-08-02, 16:51
Avstängd
De kanske får felparkera för att kunna utföra sitt jobb, polisen får göra det.
Citera
2026-08-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Stämmer. P-vakter får precis som polisen felparkera i sin yrkesutövning.
Citera
2026-08-02, 20:37
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Ja det kanske stod en felparkerad bil inne i delikatessbutiken.
Citera
2026-08-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Nånting får mig att tro att du är en rssist som bara hittat på allt

Jag har postat en bild, maskad osv. du får väl göra en sökning om den finns någon annanstans på internet?

Citera
2026-08-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Du kan anmäla på deras hemsida. Att ringa 112 för att göra en sådan anmälan är helt fel. 112 är till för nödsituationer

Jag blev hänvisad till 112 av 114 14. Duger det för dig? Varför tror du de gjorde det?
Citera
2026-08-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Nu vet vi jue inte var detta förekom.
Men polisen har jue ingenting med hur man står så länge man inte står på gatan.

Är det någon form av parkeringsplats så är den enda som kan göra något åt det markägaren och inte polisen.

Sen har du rätt i att polisen är skyldig att ta upp anmälan trots att den är strunt och inte kommer leda till något alls.

Som sagt kontakta markägaren och babbarnas arbetsgivare istället för polisen.

De stod på en kommunal gata

vad babblar du om?`

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in