2026-08-02, 07:49
Medlem
kyrkstockens avatar
Tänk om jag skulle gå all-in-rättshaverist för alla människor som är dummare än jag själv.

Tappa vett och sans över 700 spänn?
Citera
2026-08-02, 08:59
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Kör mitt system - o vägrar de ta upp anmälan - nummer o namn o du har vittne med dig.

Gjorde själv en liknande grej o då hade mitt vittne handbojor mot mig - satte på dom
i en butik i närområdet som jag kände o lämnade nyckeln där

Hur mycket lim hade du sniffat när du skrev detta inlägg? Går inte ens att förstå vad du försöker säga 😂
Citera
2026-08-02, 10:08
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Vet inte vem som är mest korkad här nu, de som blir arga över att sådant här är sed nu mera, eller de som är naiva och säger emot och fortsätter kasta anklagelser om rasism etc.

Med det sagt har jag "kollegor" bördiga från mellanöstern och de kör sitt race. Och våra cuckade svenska chefer m.fl. tillåter sådant beteende fortgå.
Citera
2026-08-02, 10:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jvlap
Du tycker deras beteende är okej?
Ditt beteende är inte ett dugg bättre. Polisen har viktigare saker att göra än att engagera sig i sådana petitesser.

De lappade bilar som inte betalat, vilket är deras jobb. Helt korrekt.

De parkerade där det är p-förbud. Det får man ofta göra i några minuter för kortare ärenden inom några minuter. Inte fel det heller eller kriminellt eller ett brott som du påstår.
Citera
2026-08-02, 10:26
Medlem
Wyrdkins avatar
Babbar gör så.. jävla mycket dåligt i Sverige, så många hemska brott. Varför måste du då hitta på något trams på Flashback?
Citera
2026-08-02, 10:28
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
... en youtubefilm?
Ja ... när kommer den?
Citera
2026-08-02, 10:35
Medlem
Citat:
ALLT NEDAN ÄR DOKUMENTERAT MED FOTO/VIDEO!

Två parkeringsvakter antagligen mellanöstern bötfäller bilar för att de inte betalat avgift
De kör sedan 30 meter och ställer sig där det är parkeringsförbud. Ett grövre brott än att inte ha betalat sin avgift.
De går båda in till en delikatessbutik stannar där i 15 minuter och sedan kommer de ut med 2 matkassar, uppenbart för privat konsumtion.
Jag konfronterar dem: "vad fan gör ni ni bötfäller en bil och sen ställer ni er själva ännu värre???!"
På klassiskt mellanösternmaner blir de aggressiva, de går hotfullt mot mig, tar kort på min bil med regplåt, hotar mig med att de nu har mitt regnr och jag ska passa mig. De uppträder aggresssivt och försöker få mig att slå dem osv.

Allt detta är dokumenterat via foton, video osv!!!! typ ALLT!

Jag ringer polis de vägrar ta upp min anmälan! Jag upprepar att jag faktiskt vill göra en anmälan och att det är ett rätt allvarligt brott när personer med myndighetsutövning hotar med reprissalier! Men NEJ de kommer inte ta upp min anmälan säger hon! (??!?) Det kommer behandlas som "tips" ? alltså vad fan!?

Lite senare ringer jag polisen igen och säger att jag vill anmäla de som mottager anmälningar för tjänstefel. Då får jag vänta 20 min sen blir jag bortkopplad!!!

Sverige ska inte vara såhär. Vad ska jag göra? Posta alla bevis/foton/filmer här? Göra en youtubefilm?

Hur vet du att dom är från mellanöstern? Jag tror också att dom är därifrån.
Citera
2026-08-02, 10:57
Avstängd
Citat:

Två parkeringsvakter antagligen mellanöstern bötfäller bilar för att de inte betalat avgift
De kör sedan 30 meter och ställer sig där det är parkeringsförbud. Ett grövre brott än att inte ha betalat sin avgift.
De går båda in till en delikatessbutik stannar där i 15 minuter och sedan kommer de ut med 2 matkassar, uppenbart för privat konsumtion.
Jag konfronterar dem: "vad fan gör ni ni bötfäller en bil och sen ställer ni er själva ännu värre???!"
På klassiskt mellanösternmaner blir de aggressiva, de går hotfullt mot mig, tar kort på min bil med regplåt, hotar mig med att de nu har mitt regnr och jag ska passa mig. De uppträder aggresssivt och försöker få mig att slå dem osv.

Jag ringer polis de vägrar ta upp min anmälan! Jag upprepar att jag faktiskt vill göra en anmälan och att det är ett rätt allvarligt brott när personer med myndighetsutövning hotar med reprissalier! Men NEJ de kommer inte ta upp min anmälan säger hon! (??!?) Det kommer behandlas som "tips" ? alltså vad fan!?

Lite senare ringer jag polisen igen och säger att jag vill anmäla de som mottager anmälningar för tjänstefel. Då får jag vänta 20 min sen blir jag bortkopplad!!!

Sverige ska inte vara såhär. Vad ska jag göra? Posta alla bevis/foton/filmer här? Göra en youtubefilm?

Du kan anmäla på deras hemsida. Att ringa 112 för att göra en sådan anmälan är helt fel. 112 är till för nödsituationer
Citera
2026-08-02, 11:56
Medlem
Citat:
Det är ett privat bolag som kommunen anlitat. Jag är så jävla sugen att läcka foto/film hit men jag vill veta hur det jag har får störst effekt.

Det är inget litet bolag, de omsätter 100-tals miljoner och ägs av personer med icke-svenskt namn. Verksamhet i många kommuner.

Det är markägaren som bestämmer - se till att dom förlorar det feeetaaa kontraktet - de får förmodligen
EN peng av markägaren PLUSS 100% AV LAPPNINGSPENGARNA

Polisen har nog en poäng - den här lappningen är ju inte myndighetsutövning i motsats till gatumark
Citera
2026-08-02, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Är det för att jag är nyvaken som jag inte begriper ett ord av den meningen?

Med mitt vittne handbojat med mig kan de inte separera oss o jag har mitt vittne-
comprendre
Citera
2026-08-02, 12:22
Medlem
Citat:

Välkommen till Sverige bruschan. Man kan göra vad som helst utan konsekvenser för polisen tar inte upp anmälan till och med vid pågående inbrott.

Anarkityranni, svenne betalar!
Citera
2026-08-02, 12:33
Medlem
MossadNewss avatar
Citat:

Bästa är nog om du kan få nån på SVT, Expressen, Aftonbladet,DN eller liknande att nappa och dra sånt här beteende viralt.. De flesta normala människor ogillar p-vakters övertramp och obefogade nitiskhet, så det är en nyhet som kan få stort genomslag och är det desutom dokumenterat bra så är det mumma för en granskande press.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in