2026-08-02, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jvlap
Sverige ska inte vara såhär. Vad ska jag göra? Posta alla bevis/foton/filmer här? Göra en youtubefilm?

Som jag förstår så handlar det om kommunala p-vakter (eller i alla fall så arbetar de på kommunens uppdrag). Då kan du väl anmäla till kommunen. Undra om de stämplat ut för att utföra det privata ärendet.
Senast redigerad av Hominem 2026-08-02 kl. 00:37.
Citera
2026-08-02, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Som jag förstår så handlar det om kommunala p-vakter (eller i alla fall så arbetar de på kommunens uppdrag). Då kan du väl anmäla till kommunen.

Nej jag anmäler inte till kommunen där ärendet begravs. Det här är rätt jävla allvarligt, det ska inte utredas av nån kommun.
Citera
2026-08-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Som jag förstår så handlar det om kommunala p-vakter (eller i alla fall så arbetar de på kommunens uppdrag). Då kan du väl anmäla till kommunen. Undra om de stämplat ut för att utföra det privata ärendet.

Det är ett privat bolag som kommunen anlitat. Jag är så jävla sugen att läcka foto/film hit men jag vill veta hur det jag har får störst effekt.

Det är inget litet bolag, de omsätter 100-tals miljoner och ägs av personer med icke-svenskt namn. Verksamhet i många kommuner.
Senast redigerad av jvlap 2026-08-02 kl. 00:45.
Citera
2026-08-02, 01:08
Medlem
https://ibb.co/ds26y67G

Där står en av idioterna som hotade mig trots att han själv parkerade ännu mer fel än bilen han just lappade.

Observera påsen i hans hand, kött från en delikatessbutik troligen driven av nån landsman. Moms jo tjena att han betalade det.

Alltså varför är dessa så efterblivna? Varför tål de inte minsta kritik? Vad gör de i Sverige? Varför bötfäller de bilar och sedan 25m senare parkerar de ännu sämmre själv, de lämnar bilen 15 min!!!!!
Senast redigerad av jvlap 2026-08-02 kl. 01:15.
Citera
2026-08-02, 05:00
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Har du video på när de hotar dig? Det borde ju fokuseras på i så fall.
Citera
2026-08-02, 05:55
Medlem
Lokaltidningen brukar gilla tips, speciellt mot privata parkeringsbolag.

Sen YouTube och eller/Facebook.
Citera
2026-08-02, 06:19
Medlem
Du kanske skulle börja med att tagga ner. Står man på fel plats får man på sin höjd parkeringsböter. Du behöver inte involvera polisen i det.

Det tycks också rätt dumt att du konfronterar dem. Ju mer du bråkar desto mer problem får du.

Det som gör mest nytta är att kontakta deras arbetsgivare, som säkert inte tycker det är ok att deras parkeringsvakter parkerar var som helst. Först det privata företaget, och kanske även kommunen. Om det är kommunen (som sagts i tråden) finns det massor av tjänstemän (oftast kvinnor) du kan mejla.

Men även på det privata företaget får du kolla vem du kan få tag på. Mejla dock inte alla samtidigt, då ser de dig som haverist och ingen kommer svara.
Försök också hålla dig trevlig och saklig... Inte massa utropstecken eller ord om babbar eller andra känsloutbrott.
Senast redigerad av grelin1999 2026-08-02 kl. 06:22.
Citera
2026-08-02, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Kör mitt system - o vägrar de ta upp anmälan - nummer o namn o du har vittne med dig.

Gjorde själv en liknande grej o då hade mitt vittne handbojor mot mig - satte på dom
i en butik i närområdet som jag kände o lämnade nyckeln där

Är det för att jag är nyvaken som jag inte begriper ett ord av den meningen?
Citera
2026-08-02, 07:01
Medlem
Eurodiscos avatar
Citat:
Det är ett privat bolag som kommunen anlitat. Jag är så jävla sugen att läcka foto/film hit men jag vill veta hur det jag har får störst effekt.

Det är inget litet bolag, de omsätter 100-tals miljoner och ägs av personer med icke-svenskt namn. Verksamhet i många kommuner.
Låt mig gissa bolaget är Avarn. Deras anställda är totalt dumma i huvudet den ena araben värre än den andra. Att anmäla till polis kommer inte leda någonstans det bästa du kan göra är att sprida filmen till så många som möjligt och berätta för kommunen vilket idiot bolag dom har anlitat.
Senast redigerad av Eurodisco 2026-08-02 kl. 07:13.
Citera
2026-08-02, 07:26
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Du kanske skulle börja med att tagga ner. Står man på fel plats får man på sin höjd parkeringsböter. Du behöver inte involvera polisen i det.

Det tycks också rätt dumt att du konfronterar dem. Ju mer du bråkar desto mer problem får du.
Tagga ner? Tvärtom, han borde tagga upp! Det är tydligt att snuten vill begrava anmälan. Då ska man höja rösten tills dom inte kan ignorera dig längre.
Citera
2026-08-02, 07:27
Medlem
Citat:
Ibland måste vi få män som är kvar stå upp för vad som är rätt.

Du är uppenbarligen en karaktärslös fjolla.

Att skrika och bråka som en idiot för att någon parkerar dåligt låter dock inte manligt
Citera
2026-08-02, 07:33
Medlem
FNLSs avatar
Nånting får mig att tro att du är en rssist som bara hittat på allt
Citat:
ALLT NEDAN ÄR DOKUMENTERAT MED FOTO/VIDEO!

Två parkeringsvakter antagligen mellanöstern bötfäller bilar för att de inte betalat avgift
De kör sedan 30 meter och ställer sig där det är parkeringsförbud. Ett grövre brott än att inte ha betalat sin avgift.
De går båda in till en delikatessbutik stannar där i 15 minuter och sedan kommer de ut med 2 matkassar, uppenbart för privat konsumtion.
Jag konfronterar dem: "vad fan gör ni ni bötfäller en bil och sen ställer ni er själva ännu värre???!"
På klassiskt mellanösternmaner blir de aggressiva, de går hotfullt mot mig, tar kort på min bil med regplåt, hotar mig med att de nu har mitt regnr och jag ska passa mig. De uppträder aggresssivt och försöker få mig att slå dem osv.

Allt detta är dokumenterat via foton, video osv!!!! typ ALLT!

Jag ringer polis de vägrar ta upp min anmälan! Jag upprepar att jag faktiskt vill göra en anmälan och att det är ett rätt allvarligt brott när personer med myndighetsutövning hotar med reprissalier! Men NEJ de kommer inte ta upp min anmälan säger hon! (??!?) Det kommer behandlas som "tips" ? alltså vad fan!?

Lite senare ringer jag polisen igen och säger att jag vill anmäla de som mottager anmälningar för tjänstefel. Då får jag vänta 20 min sen blir jag bortkopplad!!!

Sverige ska inte vara såhär. Vad ska jag göra? Posta alla bevis/foton/filmer här? Göra en youtubefilm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in