2026-08-02, 10:07
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Bara skvaller och arrogans blandat med inkorrekta uppgifter och spekulationer. Och sedan levererat genom att kalla Fauci för fula saker. Proffsigt.

Ett närmast pinsamt exempel på hur illa det måste vara ställt med dessa personer är när Ben Leo menar att Fauci fick en "Pulmonary Infection" från sitt Moderna vaccin, som Ben menar är en av huvudsakliga biverkningarna från Modernas mRNA-vaccin. Han går sedan vidare med att anklaga Fauci för att han inte berättade detta för det amerikanska folket.

Fauci fick ingen "Pulmonary Infection". Läkaren som analyserade röntgenfilmen konstaterade en "pulmonary infarct", enligt anteckningen. SEX MÅNADER EFTER VACCINERINGEN. Det finns mig veterligen inga sådana biverkningar kopplade till Moderna eller mRNA-vaccin. Blodproppar och blödningar var däremot ett problem med vektorvaccinerna (Astra, Johnson, Jansen). Men pappskallen Ben har inga problem att ljuga ihop en historia om att COVID-vaccinet orsakat det som enligt anteckningarna var en fläck död vävnad i lungorna på grund av dålig cirkulation (han var 80 år). Och det kallar Ben Leo an "pulmonary infection"). Man häpnar.

Ben Leo går sedan vidare och säger att Moderna också kan ge myocarditis, och menar att Fauci skriver att han fått det. Men det är lögn det också.

Pappskallen sitter alltså och ljuger ihop lite skit som inte ens är i närheten av att vara sant, hittar på saker som inte ens står i de anteckningar som bahandlas, sedan gör han en helt egen fri association och fantasifull tolkning genom att utan grund påstå att det som inte fanns orsakades av ett vaccin, och sedan kallar han Fauci för lögnare för att han inte berättade detta för amerikanska folket?

Och det här gick du på? Är det så?

Kvalitetsjournalistik.
Ja, det är jätteupprörande att Fauci satt och ljög ihop en massa saker. Jag håller med!
Citera
2026-08-02, 10:25
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ja, det är jätteupprörande att Fauci satt och ljög ihop en massa saker. Jag håller med!
Verkligen? Vilket förhör har du tittat på? Det jag tittade på visade hur Fauci upprepade samma sak om och om igen.
Citat:
On the advice of counsel, I respectfully decline to answer based upon my rights under the Fifth Amendment to the Constitution.

Men du menar att han satt och ljög, det är vad du säger?
Citera
2026-08-02, 10:30
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Verkligen? Vilket förhör har du tittat på? Det jag tittade på visade hur Fauci upprepade samma sak om och om igen.

Men du menar att han satt och ljög, det är vad du säger?
Märkte du inte att de jämförde vad han sa tidigt under pandemin med vad han sa och bevis visat efter vad som faktiskt var sant?
Citera
2026-08-02, 10:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Märkte du inte att de jämförde vad han sa tidigt under pandemin med vad han sa och bevis visat efter vad som faktiskt var sant?
Men då tycker jag att du infogar ett citat där det framgår vad du menar. Du menar väl inte att vi andra hela tiden skall sitta och gissa oss till vilket påstående du menar skulle vara lögn?
Citera
2026-08-02, 10:36
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Men då tycker jag att du infogar ett citat där det framgår vad du menar. Du menar väl inte att vi andra hela tiden skall sitta och gissa oss till vilket påstående du menar skulle vara lögn?
Jag har bidragit nog med sånt i tråden.

Du återupprepar det här igen, precis som i din klagotråd. Du har fått nog, ta och väx upp istället.

Här är allt man behöver veta.

(FB) Förhör i Senaten: Dr. Anthony Faucis dagböcker – avslöjandena som skakar narrativet
Citera
2026-08-02, 10:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag har bidragit nog med sånt i tråden.

Du återupprepar det här igen, precis som i din klagotråd. Du har fått nog, ta och väx upp istället.

Här är allt man behöver veta.

(FB) Förhör i Senaten: Dr. Anthony Faucis dagböcker – avslöjandena som skakar narrativet
Som vanligt då. Du kastar ur dig påståenden utan att infoga så mycket som en antydan till vad det är du egentligen vill diskutera.

Det skulle vara mycket enklare om du förklarade vad det är du avser när du säger att Fauci sitter och ljuger ihop saker

Citat:

Vad är det han ljuger om? Kan ju inte vara så svårt. Hela förhöret finns ju både i videoformat och som transkript. Jag skall hjälpa dig:
https://www.hsgac.senate.gov/hearings/testimony-of-anthony-fauci/
Citera
2026-08-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelican1
Trump förordade ju att människor skulle injicera blekmedel. Vi kan väl vara ganska överens om att det inte skulle hjälpa. Så då är frågan varför han påstod detta. Varför skulle Fauci ha rekommenderat ett vaccin som vore overksamt/skadligt? För att casha in? Då borde detsamma gälla Trump.

Du har med all tydlighet inte sett talet då han pratade om Covid och spånade lite fritt om olika sätt att få bukt med viruset.
Du bara upprepar vad MSM har matat dig med
Citera
2026-08-02, 12:38
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ja, gravida kvinnor var en grupp med överrepresentation i statistiken över allvarligt sjuka och döda. Det var därför man uppmanade gravida kvinnor att vaccinera sig.

Vad jag minns var Fauci noga med att påpeka detta. Jag kan inte hitta något i förhören som behandlar Faucis uppmaning till gravida.

...I Faucis konstaterar våren 2020 bland annat att Ivermectin och Hydroxiklorokin var bra mot Covid, något han snabbt ändrade inställning till så snart Donald J. Trump började förespråka behandling med dessa.

Fauci konstaterar även att det inte finns någon som helst anledning för barn att ta vaccin, men förordar detta offentligt. Samma med masker och annat, listan kan göras lång.

Att försvara honom i detta läge kan endast förknippas med en fullständig oförmåga att se dessa uppenbara motsägelser.

Nästa vecka röstar senaten om "contempt". Vi kan bara hoppas att man håller Fauci ansvarig för detta, alldeles oavsett om han därefter går fri med anledning av Bidens benådning med hjälp av automat-pennan™.

Rand Paul om nästa veckas händelser:
https://x.com/i/status/2082624716431626252

The Diarys of Dr Faucis
https://media.brownstone.org/wp-content/uploads/2026/07/Diaries-of-Anthony-Fauci-2019-2022-3.pdf
Senast redigerad av Nixter 2026-08-02 kl. 12:44.
Citera
2026-08-02, 12:44
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
The Diarys of Dr Faucis
https://media.brownstone.org/wp-content/uploads/2026/07/Diaries-of-Anthony-Fauci-2019-2022-3.pdf
Det står förresten i massmördaren Fauci's dagbok att han fick en släng av lungemboli, plodpropp i lungorna, och blev satt på blodförtunnande. Säkert bara en slump. Absolut inget att se här. Rapporterad händelse™, ingen etablerad biverkning.
Move along.
Citera
2026-08-02, 13:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
...I Faucis konstaterar våren 2020 bland annat att Ivermectin och Hydroxiklorokin var bra mot Covid, något han snabbt ändrade inställning till så snart Donald J. Trump började förespråka behandling med dessa.
Gör han? Verkligen? Var då? Har du ett citat ur dagboken som stöder det påståendet?

Citat:
Fauci konstaterar även att det inte finns någon som helst anledning för barn att ta vaccin, men förordar detta offentligt. Samma med masker och annat, listan kan göras lång.
Gör han? Verkligen? Var då? Har du ett citat ur dagboken som stöder det påståendet?

Citat:
Att försvara honom i detta läge kan endast förknippas med en fullständig oförmåga att se dessa uppenbara motsägelser.
Det är ingen som "försvarar honom", vad jag vet, men däremot har jag själv inga problem med att påtala när någon ljuger när de hänvisar till vad som sagts eller skrivits.

Citat:
Nästa vecka röstar senaten om "contempt". Vi kan bara hoppas att man håller Fauci ansvarig för detta, alldeles oavsett om han därefter går fri med anledning av Bidens benådning med hjälp av automat-pennan™.
För VAD? Skall han hållas ansvarig för något som du och andra sitter och hittar på?

Citat:
The Diarys of Dr Faucis
Rätt intressant ändå att man nu börjat editera dagboken och plockat bort en massa saker som man tidigare diskuterat. Man undrar ju varför.
Citera
2026-08-02, 13:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
Det står förresten i massmördaren Fauci's dagbok att han fick en släng av lungemboli, plodpropp i lungorna, och blev satt på blodförtunnande. Säkert bara en slump. Absolut inget att se här. Rapporterad händelse™, ingen etablerad biverkning.
Move along.
Ehh, nej. Någon emboli eller dylikt finns inte beskrivet i dagboksanteckningarna. Inget sådant. Du är helt enkelt okunnig.

Citat:
“In addition, I had a pulmonary infarct in the right lowest segment that was definite.”

“...the only definite thing on the film was the pulmonary infarct."

Kul ändå att se antivaxxar-patrasken rada upp sig och komma med det ena felaktiga påståendet efter det andra.
Ben Leo = "pulmonary infection"
BubbaZenetti="lungemboli, blodpropp i lungorna"

Skall det verkiigen vara så svårt att hålla igen truten när man inte vet eller kan? Man MÅSTE inte kommentera allt och visa sig okunnig, det vet har du förstått? Nej?

Hör av dig.
Senast redigerad av korrektamund0 2026-08-02 kl. 13:14.
Citera
2026-08-02, 13:14
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ehh, nej. Någon emboli eller dylikt finns inte beskrivet i dagboksanteckningarna. Inget sådant. Du är helt enkelt okunnig.

Kul ändå att se antivaxxar-patrasken rada upp sig och komma med det ena felaktiga påståendet efter det andra.
Ben Leo = "pulmonary infection"
BubbaZenetti="lungemboli"

Skall det verkiigen vara så svårt att hålla igen truten när man inte vet eller kan? Man MÅSTE inte kommentera allt och visa sig okunnig, det vet har du förstått? Nej?

Hör av dig.

Citat:
A pulmonary infarction happens when a part of the lung dies due to a blocked blood supply.
The most common cause of a pulmonary infarction is a pulmonary embolism, which is a blood clot in the lung. It requires immediate care.
Treating a pulmonary infarction includes using anticoagulant medication and ensuring oxygenation.

https://www.verywellhealth.com/pulmonary-infarction-overview-1746149

Det skulle uppskattas ifall du slutar fylla tråden med en massa missinformation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in