Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Du försöker blanda bort korten. "Tvinga" är ett starkt ord men jag som man såg vaccinreklam som riktade sig till gravida kvinnor på Youtube.
Även i kollektivtrafiken och på nyheterna. Gravida kvinnor är ytterst mottagliga för påverkan av auktoriteter, de har inte bara sin egen kropp att värna, utan ett växande liv inom sig.
Sånt här fick vi som tvekade att ta sprutan utstå:
https://www.youtube.com/watch?v=pH-Y29nhknE
Minns ni? Daglig propaganda med förtäckta hot. Vänner och familj som tog till sig detta vågade inte umgås, trots att de var vaccinerade på en, två, tre och fyra gånger.
Jag och många många andra förlorade veckor av tid tillsammans med våra anhöriga som låg på vårdhem eller sjukhus som stängdes ned för besök så fort någon i personalen nös.
Min partner sedan 23 år dog plötsligt av en hjärtattack, obduktionsrapporten var kort och bristfällig. Han hade vaccinerat sig fyra gånger. Om det var vaccinet, eller naturligt trots allt för tidigt kommer vi aldrig att få veta.
Det var hysteri och propaganda 24/7.
OM pandemin var så allvarlig som det påstods, så skulle rimligtvis "de som styr världen", mana till lugn och sans. De skulle INTE brytt sig om pengar eller politik när det kommer till att rädda mänskligheten. De skulle dessutom vara väldigt måna om att hanteringen av pandemin nu gicks igenom noggrant, och inte gömma sig bakom censur och advokater. Alla hade haft förståelse om omedvetna misstag gjorts under en så stor operation eftersom det var första gången. Nu framstår det bara som att Fauci och c/o har något att dölja för oss.
Att sitta och länkkriga om det här är meningslöst. Det går att hitta underlag som underbygger vilka tokiga åsikter som helst, bara man söker. Det enda som egentligen behövs är sunt förnuft och en uppfriskning av minnet över hur verkligheten faktiskt såg ut då.
Bara en sån sak som att en familj som åkte i samma bil till ikea fick sitta vid enskilda bord i restaurangen. Listan på idiotier och restriktioner kan göras hur lång som helst.
Gick man på allt detta så kan jag iof. sig förstå att man bara vill glömma hela grejen.