Spektaklet via RFKjr och Paul kanske kan hjälpa dem att sprida lite entusiasm till en nedslagen bas.
Men Trump torde inte vara värst angelägen.
Det är lite Epstein över det hela? Haha!
Trump har inte varit riktigt lika hetsig som MAGA-flocken. Innan utfrågningen sa Trump i Fox News:
”Han var en mycket större aktör i Biden-administrationen”, sa Trump.
”Jag tröttnade på honom. Han var – ni minns det, ni vet att han ville stänga ner allt.”
Trump tonade även ner Faucis roll i beslutsfattandet under pandemin.
Fauci ”begick många misstag och att han inte var en stor faktor för mig”.
Trump arbetade inte bara villigt tillsammans med Fauci i månader under covidpandemin, utan har också sagt en del positivt om honom.
”Jag kommer väldigt bra överens med Anthony”, sa Trump i oktober 2020.
”Jag gillar Dr. Fauci”, sa Trump i juli 2021. ”Jag kommer faktiskt bra överens med honom. Men de sa: ’Varför sparkade ni honom inte?’ Jag sa nej, han var bra. Han rekommenderade något, jag gjorde tvärtom, och det visade sig alltid att vi hade rätt.”
I “All In” podcast, när Trump tillfrågades två ggr om
" Fauci had lied to him about the origins of Covid, Trump punted both times."
Den högerextrema republikanen Anna Paulina Luna från Florida refererade till Fauci som "Dr. 'Mengele' Fauci".
Senator Tommy Tuberville från Alabama hävdade att Fauci "dödade eller hade något att göra med att döda nio miljoner människor".
Fauci hjälpte till att döda miljontals människor - så att Trump belönade Trump hon med en medalj?
Han gav Fauci presidentutmärkelsen när han lämnade sin post 2021 – efter att Fauci gjort många av de förmodat hemska saker som republikanerna nu anklagar honom för.
https://edition.cnn.com/2026/07/30/politics/fauci-trump-fifth-amendment?iid=cnn_buildContentRecirc_end_recirc&re cs_exp=up-next-article-end&tenant_id=related.en
Tuberville får väl ändå bestämma sig.
2019 påstod han "God sent Donald Trump to us."
Senator Josh Hawley från Missouri, skrev på X att "ingen ärlig person åberopar det femte tillägget ".
" I asked Fauci basic questions: What day of the week is it today? What color tie are you wearing? What color is the carpet in front of you?"
"Hint for you: no honest person pleads the Fifth."
Republikanerna försöker behandla konstitutionella rättigheter som bevis på skuld - när de utövas av sina politiska fiender.
Trump själv har åberopat det femte tillägget mer än 400 gånger i ett enda vittnesmål under ed.
(stämningsansökan om bedrägeri från 2022, som New Yorks justitieminister lämnade in.)