2026-08-02, 13:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det skulle uppskattas ifall du slutar fylla tråden med en massa missinformation.

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
Det står förresten i massmördaren Fauci's dagbok att han fick en släng av lungemboli, plodpropp i lungorna, och blev satt på blodförtunnande. Säkert bara en slump. Absolut inget att se här. Rapporterad händelse™, ingen etablerad biverkning.
Move along.
Ehh, nej. Någon emboli eller dylikt finns inte beskrivet i dagboksanteckningarna. Inget sådant. Du är helt enkelt okunnig.

Citat:
“In addition, I had a pulmonary infarct in the right lowest segment that was definite.”

“...the only definite thing on the film was the pulmonary infarct."

Kul ändå att se antivaxxar-patrasken rada upp sig och komma med det ena felaktiga påståendet efter det andra.
Ben Leo = "pulmonary infection"
BubbaZenetti="lungemboli, blodpropp i lungorna"

Skall det verkiigen vara så svårt att hålla igen truten när man inte vet eller kan? Man MÅSTE inte kommentera allt och visa sig okunnig, det vet har du förstått? Nej?

Hör av dig.
Jag gissar att du i vanlig ordning inte vill dela med dig av källan för påståendet "att han fick en släng av lungemboli, plodpropp i lungorna"

Och att jag i vanlig ordning infogade citat som visade vad där faktisk stod.

Hör av dig.
Citera
2026-08-02, 13:29
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jag tror att hela FB vet var du står vad gäller Covid och nu förhören med Fauci. Du följer strikt det narrativ du valt som det absolut rätta och viker inte en tum.
Nej, jag viket inte en tum från fakta och korrekt information, Helt riktigt. Bra att du insett det. Bra att hela FB vet att jag står för fakta och korrekt information!

Citat:
Det framkommer aldrig några egna tankar eller teorier från dig, vilket gör att man lika gärna kan läsa msm. Du tillför inget nytt utöver vad de säger och man kan gissa sig till vad din nästa kommentar blir.
Tja, om du sitter och ljuger och desinformerar så kommer jag påtala det.

Citat:
Det hade varit trevligt om du gav andra, som tycker ungefär som du (men kanske med en tvist eller något eget) eller har helt annorlunda uppfattningar lite utrymme i de här trådarna.
Du får hur mycket utrymme du vill med uppfattningar, åsikter, tyckande och idéer. Men om du ljuger och desinformerar så tar jag mig friheten att påpeka det. Inte svårare än så.

Vad tycker du om Fauci, är det inte honom och hans förhör vi skall diskutera här? Med det sagt:
Vad är det egentligen som han är anklagad för att ha gjort för att kallas massmördare. Finns det någon form av bevis eller ens indikation på att han avsiktligen skadat någon? Är det DET som framkommit i förhöret. I så fall, VAR!?
Citera
2026-08-02, 13:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Märkte du inte att de jämförde vad han sa tidigt under pandemin med vad han sa och bevis visat efter vad som faktiskt var sant?
Haha!
Som när RFKjr sa upprepade gånger att mässlingutbrottet i Texas planat ut i april 2025.
Under kontroll.

En KÄND sjukdom sen evigheter.

Med KÄNT skyddande vaccin.

Nu är det värre än på 35 år av spridning.

Ät fisklevetolja . Drick desinfektionsmedel.
Senast redigerad av develi 2026-08-02 kl. 13:34.
Citera
2026-08-02, 13:36
Medlem
BubbaZenettis avatar
Fy fan vad satisfying att se livrädde massmördaren Fauci darra under sitt opening statement. En rädd liten mus, väl medveten om att hans anseende skulle krossas inför öppen ridå. Trots löften om samarbete och transparens så satt han där och vägrade svara på varenda fråga. Femte tillägget, om och om igen. Ömkligt. Historien kommer minnas honom exakt så: en feg massmördare som gömde sig bakom grundlagen när sanningen äntligen knackade på.
Citera
2026-08-02, 13:46
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Fy fan vad satisfying att se livrädde massmördaren Fauci darra under sitt opening statement. En rädd liten mus, väl medveten om att hans anseende skulle krossas inför öppen ridå. Trots löften om samarbete och transparens så satt han där och vägrade svara på varenda fråga. Femte tillägget, om och om igen. Ömkligt. Historien kommer minnas honom exakt så: en feg massmördare som gömde sig bakom grundlagen när sanningen äntligen knackade på.
Så uppfattar inte jag det.
Jag uppfattar det om att Fauci var den vuxne i rummet som vägrade att vara the dancing monkey i en cirkus och veritabel shit-show som ett gäng klantiga politiker dragit ihop utan att ha något på fötterna.

Man kan inte låta bli att fråga sig vad de egentligen ville åstadkomma? Det råder redan vetenskaplig koncensus gällande ursprung, pandemi, åtgärder och behandling. En del blev bra, en del kunde gjorts bättre. Är detta ett försök att sätta dit någon för en rekommendation att bära munskydd, och detta med hänvisning till en video som producerats av ChildrensHealthDefense där det påstås att man får syrebrist och hjärnskador av att bära munskydd. Handlar det om det? Ni blev ledsna för att ni var tvungna att ha munskydd, och det var Fauci's fel? MASSMÖRDARE!!!

Jag tror folk kommer försöker glömma antivaxxin-hetsen som skapades av Trump och RFK Jr. Det visr sig sannolikt redan i November.
Citera
2026-08-02, 14:45
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Gör han? Verkligen? Var då? Har du ett citat ur dagboken som stöder det påståendet?

Gör han? Verkligen? Var då? Har du ett citat ur dagboken som stöder det påståendet?

Det är ingen som "försvarar honom", vad jag vet, men däremot har jag själv inga problem med att påtala när någon ljuger när de hänvisar till vad som sagts eller skrivits.

För VAD? Skall han hållas ansvarig för något som du och andra sitter och hittar på?

Rätt intressant ändå att man nu börjat editera dagboken och plockat bort en massa saker som man tidigare diskuterat. Man undrar ju varför.

Mig veterligen är det bara Faucis som suttit och hittat på, ljugit i Senaten samtidigt som han varit påhejad av knasbollar som dig själv i tid och otid. Du har ju inte haft ett enda rätt om vi nu börjar summera.

Grunden till senatens sammankomst kring contempt är ju i grunden för att Fauci suttit i förhör i senaten vid tidigare tillfälle och hävdat att NIH ej sysslat med Gain of function research medan det nu är klarlagt att man så gjort. Dessutom finansierat detta via Ecohealth. Labbet är centralt här och Faucis har ljugit även här, kolla dagboken.

US Senator Roger Marshall förhör Fauci kring Gain of Function för ca 5år sedan.
https://youtu.be/ixFow0YEn7c?is=Zo0vNw_O7erm3uWi

Tom Fitton Judicial Watch kommentarer Faucis lögner kring Gain of Function redan för 5-år sedan
https://youtu.be/a87fj_Ov3RM?is=UcRhdlA5mGRPkOiS

Att ljuga i senaten är straffbart med fängelse upp till 5-år. Faucis autopen pardon ställer ju till det. Man kan dock som Rand Paul noterat möjligen enbart skicka alla uppgifter till DOJ direkt för att de skall agera på det som nu framkommit istället för att rösta om detta i kongressen. Då det Faucis sysslat med är brottsligt behövs varken Kongress eller Presidentens godkännande. Blir han dömd för detta öppnas mängder av möjligheter upp för delstatstämningar som ej har med Faucis federala pardon att göra.

"I look forward to casting my vote next week to hold Fauci in contempt.
He’s a scam artist and needs to be held accountable.
DOJ needs to prosecute

Josh Hawley, US Senator
"
https://x.com/i/status/2083568388383600696
Senast redigerad av Nixter 2026-08-02 kl. 14:58.
Citera
2026-08-02, 15:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Mig veterligen är det bara Faucis som suttit och hittat på, samt att han varit påhejad av knasbollar som dig själv i tid och otid.
Verkligen? Nu var det ju DU som hittade på. Inget av det du påstod var ju sant. Du sitter bara och svamlar ihop en massa strunt och nonsens. Ni antivaxxare är EXAKT likadana. Bara hittar på.

Citat:
...I Faucis konstaterar våren 2020 bland annat att Ivermectin och Hydroxiklorokin var bra mot Covid, något han snabbt ändrade inställning till så snart Donald J. Trump började förespråka behandling med dessa.
Visa var i dagboksanteckningarna det står något av det du hävdar ovan så fortsätter vi diskussionen. Men fram till dess kan vi konstatera att det är DU som hittar på. Och till skillnad mot dig har jag den utomordentligt goda smaken att visa VAR.

Citat:
Grunden till senatens sammankomst kring contemt är ju i grunden för att Fauci suttit i förhör i senaten vid tidigare tillfälle och hävdat att NIH ej sysslat med Gain of function research medan det nu är klarlagt att man så gjort. Dessutom finansierat detta via Ecohealth. Labbet är centralt här och Faucis har ljugit även här, kolla dagboken.
Men då föreslår jag att du citerar dagboksanteckningarna och visar var du menar att det skulle finnas någon form av bevis. Man kan inte bara SÄGA att det finns bevis och sedan agera som om det hela var sant, det måste du ju förstå?

Vad det handlar om är ju som vanligt att det funnits flera definitioner på vad som avsågs med GoF och att det i den kontext som saken diskuterades var rimligt att tro att Fauci använde den definition som dessutom är den regulatoriskt korrekta.

Citat:
Att ljuga i senaten är straffbart med fängelse upp till 5-år. Man kan dock som Rand Paul noterat denna gång enbart skicka alla uppgifter till DOJ direkt för att de skall agera på det som nu framkommit istället för att rösta om detta i kongressen. Då det Faucis sysslat med är brottsligt behövs varken Kongress eller Presidentens godkännande.
Är det brottsligt? Exakt vad är det Fauci gjort som är brottsligt? Nu är du där igen och bara hasplar ur dig något som du inte kan styrka. Men hör av dig när det finns bevis som styrker tanken på att Fauci begått något brott.

Citat:
"I look forward to casting my vote next week to hold Fauci in contempt.
He’s a scam artist and needs to be held accountable.
DOJ needs to prosecute

Josh Hawley, US Senator"
Ja, om Fauci döms så döms han i enlighet med lagen. Så kan det bli. Men återkom då.
Citera
2026-08-02, 16:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Oj, vi andra såg en 85åring, kanske du skulle träffa lite såna och lära dig något?
Citat:
Jag tror att hela FB vet var du står vad gäller Covid och nu förhören med Fauci. Du följer strikt det narrativ du valt som det absolut rätta och viker inte en tum. Det framkommer aldrig några egna tankar eller teorier från dig, vilket gör att man lika gärna kan läsa msm. Du tillför inget nytt utöver vad de säger och man kan gissa sig till vad din nästa kommentar blir.

Det hade varit trevligt om du gav andra, som tycker ungefär som du (men kanske med en tvist eller något eget) eller har helt annorlunda uppfattningar lite utrymme i de här trådarna.

Tack.
Saklighet och fakta är inget narrativ, utan det är vad man kommit fram till, till motsatsen vad de nu gjorde med Fauci som redan svarat på frågorna och sen hade precis ingenting som ändrade på ens något.

Och självfallet läser man seriös media och inte kaninhålsmedia, för då är man bara intellektuellt handikappas att gå på antivaccerskräp.

Och Fauci sopade banan med dom, och när de inte kunde leta efter semantik och sen säga att det är en lögn om inte 100% återgivet korrekt.(Och hur ska man kunna göra det ens en på hela jorden och komma ihåg vart enda ord man sagt och uppsåt bakom.)
Man undrar varför de kallar in Fauci för och när de redan fått svar på alla frågor?
Vad gjorde Fauci ens där?
Eller ja, för utom hämndlysten mot en 85åring som ägde dom alla med saklighet och fakta.(Och ja, det fanns en tid av osäkerhet på vad som är vad.)

Och en sak ointelligenta aldrig kommer läsa sig inser jag, och det är vad förutsättningslösa diskussioner är, för en del inbillar sig sånt är påstående och fakta.(Man får vara rätt ointelligent för tro det.)
Och det som sker i förutsättningslösa diskussioner är att man diskuterar saker från alla vinklar, även de mest osannolika och att de i alla fall ställt frågan.
Och svaren som kom till Fauci är att det som en gång var frågetecken blev utropstecken.

Och visst gjordes fel, men inte så stora som donalds fel hade blivit om de inte ignorerade kvacksalvaren.

Rätt komiskt att attackera en 85årig pensionär, ja, jag antar detta tee-up för donalds senare
Citera
2026-08-02, 17:31
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis
Enligt senatorerna som frågar ut Fauci är inte hans ”5th” giltigt eftersom han blivit benådad sen innan.

Stämmer det?
Nej, det stämmer inte riktigt, och jag ska förklara varför det är mycket goda nyheter!!

När massmördaren Fauci och hans juridiska team åberopar det femte tillägget (rätten att inte vittna mot sig själv), så gör de något juridiskt anmärkningsvärt. De erkänner implicit att Bidens benådning inte ger honom åtalsimmunitet. För om benådningen verkligen skyddade honom fullt ut, om den gav fullständig immunitet mot åtal, då skulle det femte tillägget vara irrelevant. Då skulle han inte kunna åberopa risk för självinkriminering, eftersom det inte skulle finnas någon juridisk risk att tala.

Genom att åberopa det femte tillägget signalerar massmördaren Fauci och hans advokater att de själva anser att benådningen inte ger fullständigt skydd. Antingen är han immun och behöver inte åberopa det femte, eller så är han inte immun och väljer att åberopa det. De har valt dörr nummer två. De kan inte både äta kakan och ha den kvar!

Det här är fantastisk optik! När dagen kommer då massmördaren Fauci åtalas på riktigt, så har han och hans eget juridiska team redan lagt grunden för åtalet. De har genom sitt eget agerande erkänt att benådningen inte är ett hinder. Det gör det oerhört enkelt att förklara för allmänheten: Massmördaren Fauci själv anser inte att han är immun, det har hans egna advokater bekräftat i kongressen.
Citera
2026-08-02, 18:08
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte riktigt, och jag ska förklara varför det är mycket goda nyheter!!

När massmördaren Fauci och hans juridiska team åberopar det femte tillägget (rätten att inte vittna mot sig själv), så gör de något juridiskt anmärkningsvärt. De erkänner implicit att Bidens benådning inte ger honom åtalsimmunitet. För om benådningen verkligen skyddade honom fullt ut, om den gav fullständig immunitet mot åtal, då skulle det femte tillägget vara irrelevant. Då skulle han inte kunna åberopa risk för självinkriminering, eftersom det inte skulle finnas någon juridisk risk att tala.

Genom att åberopa det femte tillägget signalerar massmördaren Fauci och hans advokater att de själva anser att benådningen inte ger fullständigt skydd. Antingen är han immun och behöver inte åberopa det femte, eller så är han inte immun och väljer att åberopa det. De har valt dörr nummer två. De kan inte både äta kakan och ha den kvar!

Det här är fantastisk optik! När dagen kommer då massmördaren Fauci åtalas på riktigt, så har han och hans eget juridiska team redan lagt grunden för åtalet. De har genom sitt eget agerande erkänt att benådningen inte är ett hinder. Det gör det oerhört enkelt att förklara för allmänheten: Massmördaren Fauci själv anser inte att han är immun, det har hans egna advokater bekräftat i kongressen.
Låter lovande.

Gissar att det inte bara är Fauci de försöker skydda, honom hade de nog kunnat offra om resten kom undan.
Citera
2026-08-02, 18:50
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo, jag vet allt det där. Men med tanke på att vi har tillökning i släkten så undrar jag om det finns rapporter på vaccinskadade nyfödda.

Usch. Kom och tänka på vad de sa i förhöret om Faucis forskning där de använt foster som aborterats i femte månaden. Kroppsdelar från dessa foster sattes på levande möss och kallades BLT. Sjuka jävla människor.
Ja, forskning innehåller en hel del makabra och grymma processer. Inte minst djurförsök, som ju sker på levande djur. En direkt personlig åsikt är att det i vissa fall kan kännas på gränsen när man gör försök på större apor, t.ex. Makaker. Jag har däremot ingen större åsikt om att man använder död vävnad från t.ex. aborterade foster där man erhållit tillstånd från föräldrar, i synnerhet inte när man t.ex. försöker lösa frågor som AIDS och andra sjukdomar.

RFK menar ju att AIDS inte orsakas av HIV-viruset, så jag förstår att han är upprörd när någon forskar på att försöka skapa bot mot just det...

Undrar om Senaten kommer fråga Fauci om hans roll att leda NIH och vara ansvarig för att finansiera forskningen för att bekämpa HIV och ta fram mediciner för att bromsa just HIV?

Hör av dig.
Citera
2026-08-02, 22:36
Medlem
develis avatar
Spektaklet via RFKjr och Paul kanske kan hjälpa dem att sprida lite entusiasm till en nedslagen bas.
Men Trump torde inte vara värst angelägen.

Det är lite Epstein över det hela? Haha!

Trump har inte varit riktigt lika hetsig som MAGA-flocken. Innan utfrågningen sa Trump i Fox News:

”Han var en mycket större aktör i Biden-administrationen”, sa Trump.
”Jag tröttnade på honom. Han var – ni minns det, ni vet att han ville stänga ner allt.”

Trump tonade även ner Faucis roll i beslutsfattandet under pandemin.
Fauci ”begick många misstag och att han inte var en stor faktor för mig”.

Trump arbetade inte bara villigt tillsammans med Fauci i månader under covidpandemin, utan har också sagt en del positivt om honom.

”Jag kommer väldigt bra överens med Anthony”, sa Trump i oktober 2020.

”Jag gillar Dr. Fauci”, sa Trump i juli 2021. ”Jag kommer faktiskt bra överens med honom. Men de sa: ’Varför sparkade ni honom inte?’ Jag sa nej, han var bra. Han rekommenderade något, jag gjorde tvärtom, och det visade sig alltid att vi hade rätt.”

I “All In” podcast, när Trump tillfrågades två ggr om
" Fauci had lied to him about the origins of Covid, Trump punted both times."

Den högerextrema republikanen Anna Paulina Luna från Florida refererade till Fauci som "Dr. 'Mengele' Fauci".

Senator Tommy Tuberville från Alabama hävdade att Fauci "dödade eller hade något att göra med att döda nio miljoner människor".

Fauci hjälpte till att döda miljontals människor - så att Trump belönade Trump hon med en medalj?

Han gav Fauci presidentutmärkelsen när han lämnade sin post 2021 – efter att Fauci gjort många av de förmodat hemska saker som republikanerna nu anklagar honom för.

https://edition.cnn.com/2026/07/30/politics/fauci-trump-fifth-amendment?iid=cnn_buildContentRecirc_end_recirc&re cs_exp=up-next-article-end&tenant_id=related.en

Tuberville får väl ändå bestämma sig.
2019 påstod han "God sent Donald Trump to us."

Senator Josh Hawley från Missouri, skrev på X att "ingen ärlig person åberopar det femte tillägget ".

" I asked Fauci basic questions: What day of the week is it today? What color tie are you wearing? What color is the carpet in front of you?"

"Hint for you: no honest person pleads the Fifth."

Republikanerna försöker behandla konstitutionella rättigheter som bevis på skuld - när de utövas av sina politiska fiender.

Trump själv har åberopat det femte tillägget mer än 400 gånger i ett enda vittnesmål under ed.
(stämningsansökan om bedrägeri från 2022, som New Yorks justitieminister lämnade in.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in