Citat:
Ursprungligen postat av
Kaenkelberrie
Jag och många med mig har en ackumulerad vinst vid bostadsbyte vilket innebär att pengarna rullar in mellan bytena. Helt
Omöjligt att få till det sittandes i allmännyttan.
Dummaste jag hört i hela mitt liv.
Detta kanske är nyheter för dig men det går helt utmärkt att investera pengar om man bor i hyresrätt.
Jag har tjänat mina pengar genom investeringar på börsen och jag är ingen miljardär men långt över medel och jag är inte ensam eller unik. Många unga människor har intresse för börsen och investeringar
Boomers växte upp med billiga bostäder och blev lurade till att tro att bostäder skulle vara en investering, nu ser vi resultatet av detta i form av unga som inte har råd att flytta hemifrån för bostäder är så brutalt övervärderade och pensionärer som inte har pengar för de slängt bort dessa på dyra bostäder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaenkelberrie
Sedan att du och dina gelikar i tråden hoppas på högre räntor (vilket skadar näringslivet och privatpersoner) så har Sverige uppenbarligen inte fått högre inflation eller andra farhågor som det yrades om i tråden.
Blir det slut på MÖ kriget på det hela så kommer räntesänkningar framöver också ligga i korten.
I övrigt kan jag konstatera att vårt hus gått upp flera procent senaste 6 månaderna.
Ni får hoppas att vänstern vinner till hösten så ALLA får det lika dåligt ! Blir bra
Jag och de som tycker som jag hoppas på billigare bostäder.
Det är verkligen inte svårt att förstå
Bostäder är på tok för dyra och exceptionellt övervärderade till följd av årtionden med för låg ränta och en FOMO-spekulationshets på bostadsmarknaden.
Du hoppas på räntesäkningar men det lär inte bli så som det var förr
Allt talar mot högre bostadspriser, vilket är positivt för samhället.