2026-08-01, 14:00
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsakoo
Vad beklagar du? Att TS själv sett till att förlora kontrollen över sin vikt? Vad fan är det att beklaga? TS har bara sig själv o skylla på...så länge det inte nu handlar om tjock benstomme
Tror nog att ts är medveten om det utan att du skriver tio nedsättande inlägg om det. Du mår uppenbart väldigt dåligt som du håller på. Ta tag i det istället.
Citera
2026-08-01, 14:00
Medlem
Har du prövat räkna kaorier?
Citera
2026-08-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rozazidan88
Hejsan! Jag har rökt sedan jag var 24 fram tills jag var 34.. i princip dagligen, hållet upp någon dag sen rökt sönder osv. Det längsta jag håller upp är en månad under dom här åren och det har inte hänt många gånger. Nu till kosten- jag har haft problem med att hetsäta innan jag började röka och jag blev som galen när jag rökte. Alltså jag kunnde smälla i mig KOPIÖSA mängder mat. Pizza godis läsk tårta alltså allt jag fick tag på. Varje dag. Har pendlat i vikt från 80-100 (är kvinna och 178 lång) det är som kroppen vant sig vid hetsätsndet för nu när jag äter mer stabilt som en vanlig människa frukost lunsch middag mellanmål , alltså mer utspritt och inte 6000 kalorier på en kväll… få har jag gått upp i vikt istället !! Nu väger jag 125 kilo och har inte rökt på 2 år…. Nån mer som upplevt detta ?
Du själv medicinerade antagligen ditt dåliga psykiska mående med rökandet och när du slutade så blev maten ett ännu större substitut.
Citera
2026-08-01, 16:10
Avslutad
Ät inte mer än vad du förbränner dagligen? Problem löst.
Citera
2026-08-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Har du gått upp 45 kg på två år så har du ätit 45kg x 7000 kalorier/ 730 dagar för mycket.
Det blir 431 kalorier om dagen.

Dra bort en stor skål glass eller motionera 6 km per dag för att ligga still. Gör båda delar för att gå ner tillbaka i vikt.

Haschet har ingenting med det att göra.

Knivskarpt analys!
Citera
2026-08-01, 20:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Knivskarpt analys!
Tack hoppas även den det riktade sig till läste det och tänkte en liten stund.
Svårare än så är det inte.
Citera
2026-08-02, 02:38
Moderator
Mr.Woodss avatar
Vi gör faktiskt så här, eftersom TS skriver att hon slutat röka, och tråden handlar mer om kroppsvikt än cannabis.

Cannabis --> Träning, kost och kosttillskott

/Moderator
Citera
2026-08-02, 08:25
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solimann
Jag väger cirka 115 kg och är inte särskilt fet även om jag har lite mage, dock är jag snubbe och 183 cm. Är väl bara att äta mindre om man tycker det är ett problem, själv är jag hyfsat nöjd.

Edit: Kan dock tillägga att jag också var uppe på 124 kg, har droppat 9 kg och det gör stor skillnad.
Lite? Du väger ju 40 kilo mer än du borde!
Citera
2026-08-02, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Lite? Du väger ju 40 kilo mer än du borde!
32 faktiskt 😊 ni behöver inte tro mig men jag har inte så mycket mage faktiskt, tro det eller ej.

Edit: Kan för övrigt lägga till att jag vägde 70-75 i många år, dvs 40 kg mindre än nu. Trodde att folk som vägde över 100 var smällfeta men man är inte så stor faktiskt även om man har mage.
Senast redigerad av solimann 2026-08-02 kl. 09:03.
Citera
2026-08-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solimann
32 faktiskt 😊 ni behöver inte tro mig men jag har inte så mycket mage faktiskt, tro det eller ej.

Edit: Kan för övrigt lägga till att jag vägde 70-75 i många år, dvs 40 kg mindre än nu. Trodde att folk som vägde över 100 var smällfeta men man är inte så stor faktiskt även om man har mage.

Försök gärna hitta personer med din längd som är normalviktiga så kan du lättare se och jämföra. Min fru vägde 80kg och hon är snart nere på 70kg och hon tycker hon försvinner men vi andra kan ju se att hon bara blir mer hälsosam och nu börjar hon också tycka det men man vänjer ju sig lite långsamt. =)
Citera
2026-08-02, 15:55
Medlem
Du är väl deppig för att du slutat med weed och tröstäter pga det?
Citera
2026-08-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Försök gärna hitta personer med din längd som är normalviktiga så kan du lättare se och jämföra. Min fru vägde 80kg och hon är snart nere på 70kg och hon tycker hon försvinner men vi andra kan ju se att hon bara blir mer hälsosam och nu börjar hon också tycka det men man vänjer ju sig lite långsamt. =)
Ja jag vet inte, är ganska nöjd med hur jag ser ut. Har en polare nu som väger omkring 75 kg och är kortare än mig, jag tycker inte att det är särskilt snyggt. Är även mer tänd på kraftiga kvinnor numera, får väl skaffa mig en kraftig kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in