Citat:
Ursprungligen postat av
Rozazidan88
Hejsan! Jag har rökt sedan jag var 24 fram tills jag var 34.. i princip dagligen, hållet upp någon dag sen rökt sönder osv. Det längsta jag håller upp är en månad under dom här åren och det har inte hänt många gånger. Nu till kosten- jag har haft problem med att hetsäta innan jag började röka och jag blev som galen när jag rökte. Alltså jag kunnde smälla i mig KOPIÖSA mängder mat. Pizza godis läsk tårta alltså allt jag fick tag på. Varje dag. Har pendlat i vikt från 80-100 (är kvinna och 178 lång) det är som kroppen vant sig vid hetsätsndet för nu när jag äter mer stabilt som en vanlig människa frukost lunsch middag mellanmål , alltså mer utspritt och inte 6000 kalorier på en kväll… få har jag gått upp i vikt istället !! Nu väger jag 125 kilo och har inte rökt på 2 år…. Nån mer som upplevt detta ?
Har du gått upp 45 kg på två år så har du ätit 45kg x 7000 kalorier/ 730 dagar för mycket.
Det blir 431 kalorier om dagen.
Dra bort en stor skål glass eller motionera 6 km per dag för att ligga still. Gör båda delar för att gå ner tillbaka i vikt.
Haschet har ingenting med det att göra.