Det är ju tyvärr ett och annat troll i tråden som sprider den ena hittepålögnen efter den andra.
Om snipan hade haft motorproblem hade det så klart varit stora uppslag om det i alla tidningar.
Alla som tror tvärtom räcker upp en hand nu!
Och tänka sig, ingen kan hitta en sådan artikel, särskilt inte den eller de som påstår det.
Vi har läst om såväl polis som åklagare och haverikommission uttala sig om att de arbetar på att ta reda på vad som hänt, vi har läst om att skeppets besättning och lots inte sett något, att de testats negativt för alkohol, vi har läst om det räddande paret som hörde rop på hjälp och visselpipeblåsning, och vi har läst om att maman och dottern inte hade flytväst, men ingen kan presentera ett enda ord om motorproblem.
Och hur många här tror att familjen i snipan liggandes mitt i farleden, med ett stort jävla fraktfartyg kommandes emot dem i full fart, inte ens skulle ta på sig flytvästar, inte skulle ringa brorsan, inte skulle ropa på hjälp, inte skulle hoppa i vattnet och simma bort från faran, när skeppet kommer farandes. Bara sitta där och vänta. Seriöst?
Alla som tror på trollen kan räcka upp handen nu!
För märk väl, om fartyget redan var så nära snipan när snipan fick motorproblem, att mor och dotter inte ens hann ta på sig flytvästarna, ja då hade snipan blivit påkörd oavsett motorproblem eller inte.
Det är några saker som trollen i den här tråden försöker få till sanning med ett evigt upprepande av lögner, som är så uppenbart galna att det är häpnadsväckande att det finns någon som tror på det.
Så, nej, det har inte framkommit någon information om att snipan haft motorproblem. ingen alls.
Rent teoretiskt är det möjligt, men allting vi vet ger en stark bild av att det sannolikt inte var så.
Att det skulle ha framkommit är i vart fall ren lögn.
Skulle jag ha fel är det enormt enkelt att mot
bevisa mig med
faktareferenser om detta! Varsågoda och Lycka Till! Troll!